Απειλεί με αντάρτικο ο Τσιρώνης για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Δημοσίευση: 7 Μαΐου 2019, 9:52 μμ

Την αντίθεσή του για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι εξέφρασε ο Γιάννης Τσιρώνης.


Μάλιστα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ προανήγγειλε ότι αν γίνει ονομαστική ψηφοφορία, εκείνος θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο. Ο κ. Τσιρώνης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την σύμβαση παραχώρησης του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, τόνισε ότι το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα κοστίσει πολύ ακριβά.

Ο κ. Τσιρώνης πρότεινε την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου αεροδρομίου του Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», με κατασκευή λοξού διαδρόμου. Απαντώντας στην κριτική του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε «έχουμε και εμείς τις ίδιες περιβαλλοντικές ανησυχίες», αλλά απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι το νέο αεροδρόμιο θα κοστίσει ακριβά, αντιτείνοντας ότι θα έχει συνολικό κόστος 500 εκατ. ευρώ, όταν τα μέτρα επέκτασης του αεροδρομίου στη Θεσσαλονίκη κόστισαν 250 εκ. Ευρώ. «Είναι σεβαστές οι ανησυχίες, αλλά υπάρχουν και τουριστικά συμφέροντα και συμφέροντα ανταγωνισμού. Εμείς είμαστε πραγματικά περήφανοι που ένα τέτοιο έργο προχωράει στην Κρήτη», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι ως ένα μεγάλο επενδυτικό έργο που έχει ισχυρό αναπτυξιακό βάρος για τη Κρήτη αλλά και όφελος για το δημόσιο συμφέρον. Παράλληλα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, προανήγγειλε βελτιωτικές αλλαγές για τις αποζημιώσεις σε όσους είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και απαλλοτριώνονται πάνω από 75% των οικοπέδων τους λόγω του νέου αεροδρομίου.

«Καλωσορίζω τον υπουργό στον κόσμο της ελεύθερης αγοράς, και τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ στον κόσμο της πραγματικότητας, γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε πολέμιος του έργου στο Καστέλι», σχολίασε από την πλευρά του ο εισηγητής της ΝΔ, Κώστας Καραμανλής, που υπογράμμισε ότι την τελευταία 4ετία οι επενδύσεις έχουν εξαφανιστεί και τα έργα υποδομής έχουν περιοριστεί κατά πολύ, ενώ κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ ότι ως αντιπολίτευση ήταν πολέμιος και εμπόδιζε όλες τις εμβληματικές επενδύσεις, όπως το Ελληνικό, τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος και την αξιοποίηση του λιμανιού του Πειραιά από τη Cosco.


«Εμείς ξεκινήσαμε το έργο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ εσείς ήσασταν απέναντι. Πώς γίνεται σε ένα έργο, προϋπολογισμού 850 εκ. ευρώ, να κατεβαίνει στο διαγωνισμό μόνο μία κοινοπραξία; Διαγωνισμός μόνο με έναν ενδιαφερόμενο δεν είναι διαγωνισμός», τόνισε, ενώ εξέφρασε ανησυχίες ότι το κόστος του έργου θα αυξηθεί κατακόρυφα στη συνέχεια. Ακόμα, ο κ. Καραμανλής τόνισε τον κίνδυνο, «το υφιστάμενο αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης να γίνει ένα νέο Ελληνικό», ενώ εξέφρασε την ανησυχία του κόμματός του για ενδεχόμενες καθυστερήσεις υλοποίησης του έργου στο Καστέλι.

Ο ειδικός αγορητής της ΔΗΣΥ, Βασίλης Κεγκέρογλου, επιτέθηκε τόσο στη ΝΔ όσο και στο ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας τα δύο κόμματα ότι ισχυρίζονται πως το έργο είναι δικό τους, ενώ το κόμμα που υιοθέτησε το 2003 την πρόταση της τοπικής κοινωνίας, ήταν, όπως υπογράμμισε, το ΠΑΣΟΚ. Παράλληλα, επεσήμανε ότι «πρέπει να υπάρξει έγκαιρα μελέτη αξιοποίησης του υφιστάμενου αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», τονίζοντας ότι «η αρνητική εμπειρία του Ελληνικού λέει πολλά».