Οι 10 τροφές που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό μας!

Δημοσίευση: 6 Φεβρουαρίου 2019, 8:08 μμ

Η ισορροπημένη διατροφή είναι ο πλέον σημαντικός παράγοντας για την προστασία του οργανισμού μας από τις ιώσεις και την γρίπη. Με αυτές τις δέκα τροφές. αυξάνεται η αμυντική θωράκιση του οργανισμού μας.


Η σωστή διατροφή μάς προστατεύει από ιούς και μικρόβια, και μάλιστα σύμφωνα με τον Walter C. Willett, έναν από τους πιο διακεκριμένους διατροφολόγους στον κόσμο με έδρα στο Harvard Medical School της Βοστώνης και συγγραφέα best sellers σχετικών με την υγιεινή διατροφή, τους χειμώνες ο οργανισμός μάς έχει αυξημένες ανάγκες από διατροφική ενίσχυση ώστε να προστατευθούμε από εποχικές ασθένειες, όπως η γρίπη.

Οι τροφές που ακολουθούν παρακάτω αποτελούν τις κορυφαίες επιλογές για τη θωράκιση της υγείας:

Φρέσκα φρούτα

Τα μήλα, τα πορτοκάλια, τα ακτινίδια, οι μπανάνες και τα μούρα είναι αληθινά ορυχεία αντιοξειδωτικών βιταμινών, με πρωταγωνίστρια την C. Για να νιώθεις ασφαλής, κατανάλωνε τουλάχιστον τρεις μερίδες την ημέρα.


Ξηροί καρποί

Αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια περιέχουν πολλά μέταλλα όπως σελήνιο, ψευδάργυρο και χαλκό, ενώ είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη Ε και ω-3 λιπαρά οξέα, όλα σημαντικά αμυντικά όπλα ενάντια στις λοιμώξεις. Η ιδανική δόση είναι 20 έως 30 γραμμάρια την ημέρα.

Μαύρη σοκολάτα

Η σοκολάτα με τουλάχιστον 72% κακάο διεγείρει την παραγωγή Τ λεμφοκυττάρων, τα οποία δρουν κατά των μολύνσεων. Η συνιστώμενη δόση, είναι 20 έως 30 γραμμάρια την ημέρα.

Σκόρδο

Η αλλισίνη, μια οργανοθειική ένωση που υπάρχει στο σκόρδο, έχει ισχυρή αντιμικροβιακή και μυκητοκτόνο, καθιστώντας το ιδανικό προστάτη του οργανισμού από τις ιώσεις. Κυκλοφορεί και σε εντελώς άοσμο χάπι.

Προβιοτικά

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα προβιοτικά -υπάρχουν κυρίως στο γιαούρτι, στο κεφίρ, τα μαλακά ώριμα τυριά αλλά και στο ξινολάχανο- είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που όταν η χορήγησή τους γίνεται σε ικανοποιητικές ποσότητες επιδρούν θετικά στο ανοσοποιητικό σύστημα, περιορίζοντας τους εξωγενείς παθογόνους παράγοντες που προκαλούν ιώσεις και λοιμώξεις του εντέρου.

Μαγιά μπύρας

Ιδανική ως φυσικό συμπλήρωμα διατροφής κάθε μέρα (κυκλοφορεί σε χάπια, σκόνη και νιφάδες) επειδή είναι πλούσια σε σίδηρο, ψευδάργυρο και σελήνιο, ένα συνδυασμό ορυκτών με ισχυρή προστατευτική δράση στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Όσπρια

Τα ρεβίθια, τα φασόλια, οι φακές, εκτός από τέλεια υποκατάστατα της ζωικής πρωτεΐνης, βοηθούν το έντερο να παράγει αντισώματα. Κατανάλωνέ τα τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

Μπαχαρικά

Χρειάζονται λίγα γραμμάρια την ημέρα για να προσλάβεις τις υψηλές δόσεις αντιοξειδωτικών που προσφέρουν, βοηθώντας τον οργανισμό να κινητοποιηθεί δραστικότερα προς όφελος του ανοσοποιητικού συστήματος. Προτίμησε να προσθέτεις στα φαγητά σου κάρυ, τζίντζερ, κουρκουμά και κανέλα.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Το φαγόπυρο, η βρώμη, η σίκαλη και το κριθάρι, πλούσια σε φυτικές ίνες, μεταλλικά άλατα και απαραίτητα λιπαρά οξέα, συμβάλλουν στην εντερική ευεξία  διασφαλίζοντας ταυτόχρονα μια καλή θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος. Είναι απαραίτητο να καταναλώνεις σχεδόν 80 γραμμάρια κάθε μέρα.

Ψάρια

Τόνος, γαύρος, σαρδέλα, σκουμπρί και σολομός είναι πλούσια σε ω-3, απαραίτητα λιπαρά οξέα για τη στήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος. Η συνιστώμενη δόση είναι τουλάχιστον 100 γραμμάρια λιπαρών ψαριών δύο φορές την εβδομάδα.