Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα η πρώτη χώρα που υπερψηφίζει την ένταξη της Β. Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ

Δημοσίευση: 9 Φεβρουαρίου 2019, 6:02 μμ

Tα γερμανικά ΜΜΕ, τα οποία παρακολουθούν στενά εδώ και μήνες την εξέλιξη του ζητήματος της ονομασίας της γειτονικής χώρας, μεταδίδουν την είδηση της κύρωσης από τη Βουλή των Ελλήνων, του Πρωτοκόλλου για να ενταχθεί η «Βόρεια Μακεδονία» στο ΝΑΤΟ.


Το πρώτο κανάλι της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD αναδεικνύει το γεγονός ότι η Ελλάδα έγινε η πρώτη χώρα – μέλος του ΝΑΤΟ που υπερψηφίζει την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στη Συμμαχία και επισημαίνει ότι τώρα η κυβέρνηση στη «Βόρεια Μακεδονία» θα πρέπει να ενημερώσει για την αλλαγή του ονόματος της χώρας όλους τους διεθνείς οργανισμούς και τα άλλα κράτη. Στο ρεπορτάζ παρατίθεται συνοπτικά η διαδικασία που οδήγησε ως εδώ και εξηγούνται τα επόμενα βήματα, δηλαδή η επικύρωση από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ για να ενταχθεί η «Βόρεια Μακεδονία» στη Συμμαχία.

Επίσης, ρεπορτάζ για τη χθεσινή ψηφοφορία φιλοξενεί στην ιστοσελίδα του και ο ιδιωτικός ειδησεογραφικός τηλεοπτικός σταθμός n-tv, με αναφορά στο αποτέλεσμα, αλλά και στη διαδικασία που πρέπει στο εξής να ακολουθηθεί. «Οι πρωθυπουργοί Τσίπρας και Ζάεφ έκλεισαν το καλοκαίρι του 2018 τη συμφωνία έπειτα από επίπονες προσπάθειες πολλών μηνών και παρά τις έντονες αντιδράσεις της συντηρητικής και της εθνικιστικής αντιπολίτευσης», αναφέρει το ρεπορτάζ και εξηγεί συνοπτικά την ιστορία του ζητήματος της ονομασίας.

Το περιοδικό «Der Spiegel» μεταδίδει ανταποκρίσεις ειδησεογραφικών πρακτορείων ρεπορτάζ από την Αθήνα για τη χθεσινή ψηφοφορία και αναφέρεται στις Προεδρικές εκλογές που θα πραγματοποιηθούν στη «Βόρεια Μακεδονία» στις 21 Απριλίου, επισημαίνοντας ότι ο σημερινός Πρόεδρος, Γκεόργκι Ιβανόφ, ο οποίος προέρχεται από την αντιπολίτευση του VMRO-DPMNE δεν έχει, έπειτα από δύο θητείες, δικαίωμα επανεκλογής. Ο νέος Πρόεδρος, σημειώνεται, θα είναι ο πρώτος Πρόεδρος που θα εκπροσωπεί τη χώρα ως «Βόρεια Μακεδονία».

Ανάλογα ρεπορτάζ με ανταποκρίσεις ειδησεογραφικών πρακτορείων από την Αθήνα φιλοξενούνται και στις ιστοσελίδες των εφημερίδων «Die Zeit» και «Sueddeutsche Zeitung».