«Πετάξτε τα συμπληρώματα διατροφής», προειδοποιεί καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης

Δημοσίευση: 16 Ιανουαρίου 2019, 10:33 μμ

Τι μας συμβουλεύει να κάνουμε εναλλακτικά

«Πετάξτε τα συμπληρώματα διατροφής», τονίζει ο ομότιμος καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής του Πανεπιστημίου Κρήτης Αντώνης Καφάτος.

Ερωτηθείς για το αν οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής που λαμβάνει ένας στους δύο Έλληνες, είναι ωφέλιμες, ο κ. Καφάτος απάντησε:

«Για τις εταιρείες που τα παράγουν και τα διακινούν είναι εξαιρετικά ωφέλιμα γιατί πλουτίζουν. Στην υγεία μας όχι μόνο δεν προσφέρουν κάτι, αλλά τη βλάπτουν μειώνοντας το προσδόκιμο επιβίωσης».

Ο κ.  Καφάτος, υπογράμμισε, επίσης, ότι η υπερβολική και χρόνια κατανάλωσή τους αυξάνει το οξειδωτικό στρες και τους θανάτους για όλα τα νοσήματα.


Ο καθηγητής εξήγησε ότι η χρήση τους για λίγες μόνο εβδομάδες δικαιολογείται όταν έχουμε ανεπάρκεια σε κάποια ουσία. Για παράδειγμα, σε περιπτώσεις σιδηροπενικής αναιμίας η έλλειψη βιταμίνης D (η βιταμίνη του ήλιου) ή Β12.

kal12
Αντώνης Καφάτος

«Πετάξτε τα και αγοράστε εποχιακά προϊόντα»

froyta

Ο κ.  Καφάτος σημείωσε ότι η ισορροπημένη διατροφή με φρέσκα εποχιακά προϊόντα εξασφαλίζει στον οργανισμό μας όλες τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεται, ενώ εξήγησε ότι οι παρακάτω συνήθειες, θα εξασφαλίσουμε καλύτερη υγεία και ποιότητα ζωής.

– Έκθεση στον ήλιο χωρίς αντηλιακό 15-20 λεπτά ημερησίως.
– Εποχιακά φρούτα 4-5 την ημέρα και 4 φλιτζάνια λαχανικά, δύο ωμά, δύο μαγειρεμένα.
– Διατροφή με όσπρια και λαχανικά και ελαιόλαδο 50-100 γραμμαρίων αν δεν έχουμε πρόβλημα βάρους.
– Μέλι με καρύδια αν νιώσουμε την ανάγκη για γλυκό.
– Γαλακτοκομικά (τυρί, γιαούρτι, γάλα)τις μισές ημέρες του χρόνου.
– Κοτόπουλο, κουνέλι, ψάρια 1-2 φορές την εβδομάδα και κόκκινο κρέας μια φορά το μήνα.