Παρέμβαση Πούτιν για την νέα ουκρανική Εκκλησία και «πυρά» του Πατριάρχη Σερβίας

Δημοσίευση: 16 Ιανουαρίου 2019, 1:22 μμ

Ο Πούτιν σε βαρυσήμαντη παρέμβασή του περιγράφει την ίδρυση νέας εκκλησίας στην Ουκρανία ως «επικίνδυνη πολιτική».


“Η οργάνωση της «Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας» είναι ένα καθαρά πολιτικό σχέδιο που στοχεύει στη σπορά όχι μόνο εθνοτικών αλλά και θρησκευτικών διαφωνιών μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών”, δήλωσε ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν.

«Η νέα εκκλησιαστική οντότητα είναι ένα εντελώς πολιτικό, κοσμικό έργο, ο κύριος στόχος του οποίου είναι να διαιρέσει τους λαούς της Ρωσίας και της Ουκρανίας, σπέρνοντας σπόρους εθνοτικής και θρησκευτικής διαφωνίας», δήλωσε ο Πούτιν σε συνέντευξη σε σερβικές εφημερίδες πριν από την επίσκεψή του στη Σερβία.

Η εγκαθίδρυση της νέας θρησκευτικής οντότητας στην Ουκρανία δεν είναι παρά μια προσπάθεια «να νομιμοποιήσουμε τις σχισματικές κοινότητες που υπάρχουν στην Ουκρανία υπό τη δικαιοδοσία της Κωνσταντινούπολης, η οποία είναι μια μεγάλη παραβίαση των ορθοδόξων κανόνων. Ωστόσο, σχεδόν κανείς στις ΗΠΑ ή στην ουκρανική ηγεσία ανησυχεί για αυτό «, δήλωσε ο Πούτιν.

«Για άλλη μια φορά, αυτό δεν έχει καμία σχέση με την πνευματική ζωή, έχουμε εδώ μια επικίνδυνη και ανεύθυνη πολιτική», τόνισε.


Κατηγόρησε επίσης τον Πγιόρ Πόροσενκο για πολιτική η οποία βασίζεται στην αναζήτηση εχθρών και ότι προσπαθεί να κρατήσει την εξουσία με κάθε κόστος.

«Η ουκρανική διοίκηση πρέπει να γνωρίζει ότι οι προσπάθειες να οδηγήσουν τους πιστούς στην εκκλησία κάποιου άλλου θα έχουν σοβαρές συνέπειες. Ωστόσο, είναι έτοιμη να θυσιάσει τη συμφωνία στη χώρα για την εκστρατεία του κατεστημένου προέδρου της Ουκρανίας που βασίζεται στην έρευνα για εχθρούς και προσπαθεί να κρατήσει τη δύναμη με κάθε κόστος », δήλωσε ο Πούτιν.

«Η Ρωσία δεν έχει καμία πρόθεση να παρέμβει στις εκκλησιαστικές διαδικασίες, ιδιαίτερα εκείνες που εκτυλίσσονται στην επικράτεια του κυρίαρχου γειτονικού κράτους», πρόσθεσε ο Πούτιν.

«Μπορούμε να δούμε ποιος είναι ο κίνδυνος, συμπεριλαμβανομένου εκείνου στον Ορθόδοξο Κόσμο, από τέτοιου είδους πειράματα και την καταφανή παρέμβαση του κράτους στη θρησκευτική δραστηριότητα», κατέληξε.

Στο μεταξύ ενώ η Σερβία περιμένει τον Ρώσο ηγέτη αρκετοί Σέρβοι Ιεράρχες συνέχισαν να μιλάνε ενάντια στις πράξεις της Κωνσταντινούπολης στην Ουκρανία, θεωρώντας πως οι πράξεις της Κωνσταντινούπολης είναι, στα μάτια τους, επίθεση σε ολόκληρη την ίδια την Εκκλησία και τον ίδιο τον Χριστό.

Ο Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος δήλωσε ρητά αυτή τη θέση σε συνέντευξή του στις 5 Ιανουαρίου, την ημέρα που ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος υπέγραψε τον Τόμο στους Ουκρανούς.

«Δεν υποστηρίζουμε ούτε την Κωνσταντινούπολη ούτε τη Ρωσία, αλλά τηρήσαμε τους κανόνες, όπου τα πάντα είναι σαφώς δηλωμένα», τόνισε ο Σέρβος Πατριάρχης. «Η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία ήταν μέρος της Ρωσικής Εκκλησίας. έλαβε αυτονομία και σήμερα υπάρχει στην Ουκρανία. Αυτή η Εκκλησία έχει περίπου 90 μητροπόλεις, 90 επισκόπους και το μεγαλύτερο αριθμό πιστών”πρόσθεσε.

«Αν αποκλείσουμε την πολιτική, τότε το κανόνικό κομμάτι είναι πολύ σαφές», πρόσθεσε ο Πατριάρχης, τονίζοντας και πάλι ότι η κατάσταση στην Ουκρανία μπορεί να επιλυθεί μόνο από πανορθόδοξη σύνοδο.

«Ωστόσο, όλα πήγαν στραβά. Ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης ανέλαβε το δικαίωμα να λύσει το πρόβλημα με τον δικό του τρόπο. Οι πραγματικοί λόγοι για αυτό δεν είναι κανονικοί, αλλά μάλλον πολιτικοί. Η επιθυμία κάποιων από τους ισχυρούς αυτού του κόσμου … να πάρουν τον καλύτερο έλεγχο σε αυτή τη γη. Ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης ξεκίνησε αυτό το μονοπάτι, χωρίς να συμβουλευτεί κανέναν και, πιθανώς, σε συμφωνία με κάποιες από τις άλλες δυνάμεις αυτού του κόσμου. Από όσο μπορούμε να δούμε, η κατάσταση έχει αντιμετωπιστεί με τον πιο καταστροφικό τρόπο μέχρι στιγμής. Έτσι, το σχίσμα στην Ουκρανία θα νομιμοποιηθεί και θα συνεχιστεί «, κατέληξε η Αγιότητά του.

Εν τω μεταξύ, στο μήνυμα για τα Χριστούγεννα , ο Σέρβος Μητροπολίτης Χρυσόστομος του Νταμπάρ-Βοσνίας στη Βοσνία και Ερζεγοβίνη επέκρινε σκληρά τις πράξεις της Κωνσταντινούπολης στην Ουκρανία, λέγοντας ότι το Πατριαρχείο «διέλυσε τη ρόδα της ενότητας της Ορθοδόξου Εκκλησίας».