Εθνικά θέματα

Το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μας κατηγορεί για την εφαρμογή του νόμου της Σαρίας σε μουσουλμάνους της Δ.Θράκης

Πραγματικά ένα δυνατό «χαστούκι» από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων είχαμε προ ημερών, το οποίο απεφάνθη ότι η Ελλάδα παραβίασε την απαγόρευση των διακρίσεων εφαρμόζοντας ισλαμικό θρησκευτικό νόμο σε διαμάχη κληρονομιών μεταξύ των μελών της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης.

Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η Ελλάδα παραβίασε την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα εφαρμόζοντας το νόμο της Σαρίας, στην περιοχή της Δ.Θράκης στην περίπτωση που ένας μουσουλμάνος Έλληνας πολίτης κληροδότησε όλα όσα ανήκαν στην νόμιμη σύζυγό του, η οποία όμως διαθήκη θεωρήθηκε άκυρη αφού αμφισβητήθηκε από τις αδελφές του.

Η χήρα του Έλληνα υπηκόου μουσουλμάνου στο θρήσκευμα Chatitze Molla Sali προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το 2014, έχοντας χάσει τα τρία τέταρτα της κληρονομιάς της και η δικαίωση ήρθε από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Τον Ιανουάριο, το ελληνικό κοινοβούλιο περιόρισε τις εξουσίες ισλαμικών δικαστηρίων που λειτουργούν στην Δ.Θράκη, όπου διαβιεί μουσουλμανική μειονότητα 100.000 κατοίκων.

Πρόσφατα, με ευρεία πλειοψηφία η Βουλή αποφάσισε την προαιρετικότητα της προσφυγής στον Μουφτή όσων Ελλήνων πολιτών μουσουλμανικής πίστης έχουν αποφασίσει να τελέσουν θρησκευτικό γάμο.

Πλέον όλα τα ζητήματα του κληρονομικού και οικογενειακού δικαίου θα είναι αρμοδιότητα των αστικών δικαστηρίων, εκτός αν και οι δύο διάδικοι δηλώσουν εγγράφως, με την παρουσία δικηγόρων, ότι επιθυμούν να επιλύσουν τις διαφορές τους μέσω του Μουφτή.

Η εφαρμογή της σαρίας η οποία δεν συνάδει όμως με την ευρωπαϊκή νομοθεσία νομοθεσία σχετικά με τις μειονότητες και βασίστηκε σε διμερή συνθήκη μετά την κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και τον πόλεμο της Μικράς Ασίας το 1922.

Με τον όρο Σαρία εννοείται ο ισλαμικός θρησκευτικός κώδικας διαβίωσης. Είναι εμπνευσμένη από το Κοράνι και χρησιμοποιείται και ως νομικός κώδικας βασιζόμενο στον ισλαμικό τρόπο ζωής.

Το ειδικό καθεστώς της Σαρία στην Ελλάδα φτάνει έως το 19ο αιώνα, όταν η χώρα επανέκτησε την ανεξαρτησία της, μετά από 4 αιώνες οθωμανικής κυριαρχίας.

Η συμφωνία που υπάρχει στη Συνθήκη της Λωζάννης, του 1923, ανέφερε πως η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, θα επιτρέπεται να ζει με τα έθιμά της και το ελληνικό δίκαιο καθόρισε τους κανόνες της Σαρία, όσον αφορά στο οικογενειακό δίκαιο για τους μουσουλμάνους εκεί.

Σήμερα, τρεις μουφτήδες ορίζονται από τις ελληνικές Αρχές και δρουν ως δικαστές για την επιβολή της Σαρία. Αυτός ο διακανονισμός παρέμεινε ακόμη και αφού η Τουρκία κατήργησε τη Σαρία το 1924, ως μέρος της προσπάθειας του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ για τον εκσυγχρονισμό της χώρας.

Το πιο επικίνδυνο όμως το αναφέραμε παλαιότερα με άρθρο μας όπου τονίζαμε ότι άσχημες εξελίξεις έρχονται, σύμφωνα με αγγλόφωνα πρακτορεία ειδήσεων στα Βαλκάνια, μετά την ανακοίνωση του ύπουλου σχεδίου του Ερντογάν να «χαλιναγωγήσει» πολιτικά όλες τις χώρες των Βαλκανίων, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδος με το άνοιγμα παραρτημάτων του ΑΚΡ. 

Το κυβερνών κόμμα της Τουρκίας έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να ανοίξει αντιπροσωπευτικά παραρτήματα σε βαλκανικές πρωτεύουσες και αλλού(!!!!) με σκοπό τον έλεγχο της περιοχής και έχοντας πολιτικά κίνητρα σαφέστατα.

Θα πρέπει να αναμένουμε σίγουρα παράρτημα του ΑΚΡ και στην δυτική Θράκη, λίαν συντόμως με σκοπό τον έλεγχο και την επιρροή του ελληνικού κοινοβουλίου από μουσουλμάνους βουλευτές που θα θελήσουν να υπακούσουν στα ισλαμικά κελεύσματα του Σουλτάνου Ερντογάν.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ