Τελικά έκανες τη σωστή επιλογή αυτοκινήτου; – Ποια είναι τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα

Δημοσίευση: 6 Δεκεμβρίου 2018, 5:04 μμ

Έντεκα συνολικά αυτοκίνητα πέρασαν από τη βάσανο του τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP. Πρόκειται για τα Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508, Volvo S60/V60 και Jeep Wrangler, όπως και για την επαναξιολόγηση του FIAT Panda.


Mε εξαίρεση τα δύο τελευταία, όλα τα υπόλοιπα πέτυχαν πέντε αστέρια. Ωστόσο ο EuroNCAP είχε κάποιες παρατηρήσεις. Ειδικότερα για το Hyundai Santa Fe οι παρατηρήσεις αφορούσαν τις εκδόσεις με πανοραμική οροφή στις οποίες ο αερόσακος τύπου κουρτίνας καταστρέφεται κατά την ανάπτυξή του. Η Hyundai έχει ήδη αλλάξει τη διάταξη στα αυτοκίνητα που παράγονται τώρα, ενώ για τα παλαιότερα θα προχωρήσει σε ανάκληση.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την BMW X5 οι παρατηρήσεις αφορούν στον αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού ο οποίος δεν αναπτύσσεται κανονικά με κίνδυνο τραυματισμού των ποδιών. Ο EuroNCAP επισημαίνει πως το ίδιο ακριβώς πρόβλημα είχε παρατηρηθεί και στις BMW σειράς 5 το 2017.

Αναλυτικά οι βαθμολογίες που αποκόμισαν τα αυτοκίνητα έχουν ως εξής:

Audi Q3: Προστασία ενηλίκων: 95%, Προστασία παιδιών: 86%, Προστασία πεζών: 76%, Επικουρικά συστήματα: 85%


BMW X5: Προστασία ενηλίκων: 89%, Προστασία παιδιών: 86%, Προστασία πεζών: 75%, Επικουρικά συστήματα: 75%

Ηyundai Santa Fe: Προστασία ενηλίκων: 94%, Προστασία παιδιών: 88%, Προστασία πεζών: 67%, Συστήματα ασφάλειας: 76%

Jaguar I-Pace: Προστασία ενηλίκων: 91%, Προστασία παιδιών: 81%, Προστασία πεζών: 73%, Συστήματα ασφάλειας: 81%

Peugeot 508: Προστασία ενηλίκων: 96%, Προστασία παιδιών: 86%, Προστασία πεζών: 71%, Συστήματα ασφάλειας: 79%

Πρόβλημα με το FIAT Panda και το Jeep Wrangler

Ωστόσο οι δοκιμές του EuroNCAP δεν έβγαλαν καθόλου καλά αποτελέσματα για δύο μοντέλα,.
Το πρώτο είναι το πάντα που επαναξιολογήθηκε μετά το 2011 και το οποίο δεν είχε να παρουσιάσει κάτι επιπλέον στον τομέα της ασφάλειας, εκτός από τον βομβητή για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας.

Για το λόγο αυτό, και με δεδομένο ότι πλέον ο EuroNCAP δεν αξιολογεί μόνον τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου κατά την πρόσκρουση, αλλά και την ύπαρξη συστημάτων ασφαλείας γενικότερα, το ιταλικό μικρό πήρε μηδέν βαθμούς. Παράλληλα ο Οργανισμός επεσήμανε και τη χαμηλή προστασία των παιδιών στο πίσω κάθισμα του Panda.

Λίγο καλύτερη επίδοση, ένα μόλις αστέρι, σημείωσε ένα άλλα αυτοκίνητο της FCA, το νέο Jeep Wangler. Το αυτοκίνητο αυτοκίνητο διαθέτει επίσης βομβητή υπενθύμισης για τη ζώνη ασφαλείας και περιοριστή ταχύτητας ρυθμιζόμενο από τον οδηγό, όμως – όπως επισημαίνει ο EuroNCAP – δεν διαθέτει σύστημα αυτόματης πέδησης σε περίπτωση ανάγκης και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας. Επίσης, στην προστασία των παιδιών στο πίσω κάθισμα η επίδοσή του δεν ήταν η καλύτερη δυνατή.

Ο EuroNCAP δια στόματος Michiel van Ratingen τονίζει πως «ο όμιλος FIAT-Chrysler πρέπει να ξαναδεί το θέμα ασφάλεια και να σταθεί με απαιτήσεις απέναντι στους ανταγωνιστές του».