Κόσμος

Πολεμικό Ναυτικό Νορβηγίας: Το τραγικό λάθος που οδήγησε στην βύθιση της Νορβηγικής φρεγάτας

Καταστροφικές ήταν όλες οι προσπάθειες του Πολεμικού Ναυτικού της Νορβηγίας να σώσει τη φρεγάτα του, η οποία συγκρούστηκε πριν από δύο εβδομάδες με τάνκερ ελληνικών συμφερόντων στα ανοιχτά των ακτών της Νορβηγίας. Το αξίας πολλών εκατομμυρίων πλοίο έχει βυθιστεί σχεδόν ολοκληρωτικά σε κάποιο φιόρδ, με τις εικόνες να κάνουν τον γύρο του κόσμου.

Η φρεγάτα KNM Helge Ingstad, μία από τις πέντε του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, κινείτο στα φιόρδ δυτικά της Νορβηγίας για εκπαίδευση πλοήγησης, προτού συγκρουστεί με το 250 μέτρων τάνκερ Sola TS, με σημαία Μάλτας. Στη φρεγάτα προκλήθηκε μια μεγάλη τρύπα στο πλαϊνό τμήμα, από την οποία σημειώθηκε εισροή υδάτων.

Το στρατιωτικό πλήρωμα μετέφερε το πλοίο σε ξέρα προκειμένου να μην βυθιστεί και έδειχνε σχετικά αλώβητο. Ωστόσο, οι προσπάθειες διάσωσης του πλοίου πήγαν εντελώς λάθος, αφού τα συρματόσχοινα με τα οποία το έδεσαν για να παραμείνει στη θέση του, έσπασαν.

Το μόνο που παραμένει πλέον πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας είναι η κορυφή της φρεγάτας, οι κεραίες και το ραντάρ. Τα τοπικά μέσα, ωστόσο, ερευνούν πώς ένα πλοίο που έχει σχεδιαστεί για πόλεμο, απέτυχε να αποφύγει ένα τάνκερ 150.000 τόνων που κινείτο αργά.

Το Πολεμικό Ναυτικό τηρεί σιγή ιχθύος για το συμβάν, από το οποίο τραυματίστηκαν οκτώ μέλη του πληρώματος. Την ίδια ώρα έχει ξεκινήσει κοινή έρευνα από τις νορβηγικές και τις μαλτέζικες αρχές, για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια του ατυχήματος.

Παρόμοιες περιπτώσεις με πλοία του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ τα τελευταία δύο χρόνια, κατέδειξαν λάθη, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, σύμφωνα με τον Alex Pape, εκδότη του Jane's Fighting Ships –που δημοσιεύει όλα τα δεδομένα των πολεμικών πλοίων σε όλο τον κόσμο. Ο ίδιος επισημαίνει, πάντως ότι είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε υποθέσεις στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Οι προσπάθειες διάσωσης, ωστόσο, εγείρουν ερωτηματικά. Όπως καταδεικνύει ο Jan Vindenes, γενικός διευθυντής της Sotra Anchor & Chain, τα προϊόντα της οποίας χρησιμοποιούνται ευρέως στις διασώσεις πλοίων –μεταξύ αυτών και του Costa Concordia- έπρεπε να χρησιμοποιηθούν αλυσίδες για την πρόσδεση του πλοίου αντί για συρματόσχοινα, οι οποίες είναι πιο ανθεκτικές.

Όπως εκτιμά ο Pape, η επιδιόρθωση των ζημιών της φρεγάτας θα κόστιζε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, που θα μπορούσαν να ισοδυναμούν με το κόστος ενός νέου πλοίου.

Από τη σύγκρουση έγινε μικρή διαρροή καυσίμων, τα οποία έχουν σε μεγάλο βαθμό καθαριστεί. Όπως επισημαίνει στο CNNi ο επικεφαλής της Greenpeace στη Νορβηγία, Truls Gulowsen, ωστόσο, η κατάσταση παραμένει ασταθής, καθώς ένα μεγάλο μέρος της φρεγάτας, η οποία κουβαλάει επιπλέον 385.000 λίτρα ντίζελ, έχει βυθιστεί.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ