Οπλικά συστήματα

Ελλάδα-Ισραήλ: Τελική ευθεία για τα HERON

Μια σημαντική και δημιουργική συνάντηση είχαν στην Αθήνα την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου οι εκπρόσωποι της ΓΔΑΕΕ και της ισραηλινής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών (SIBAT).

Οι δύο πλευρές συναντήθηκαν στο πλαίσιο της 8ης Σύσκεψης Ομάδας Εργασίας Αμυντική και τεχνικής Συνεργασίας Ελλάδας-Ισραήλ κατά την διάρκεια της οποίας ο επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ Ναύαρχος (ε.α) Κυριάκος Κυριακίδης και ο Γενικός Διευθυντής της SIBAT M. Baruch συζήτησαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος στους τομείς των εξοπλισμών και της αμυντικής βιομηχανίας., αναφέρει το defencepoint.gr

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν και τρία θέματα με μεγάλη σημασία. Το πρώτο ήταν η πορεία του προγράμματος προμήθειας από την Ελλάδα των αεροχημάτων Heron Block1 της Israel Aerospace Industries (IAI)/Malat.

Πρόκειται για το γνωστό πρόγραμμα που ανακοινώθηκε από το ελληνικό Υπουργείο Άμυνας στις αρχές Φεβρουαρίου του 2018 όταν η επιτροπή εξοπλισμών της Βουλής ψήφισε κατά πλειοψηφία την τριετή χρονομερισματική μίσθωση (leasing) με προοπτική αγοράς μέχρι και 7 αεροχημάτων τύπου Heron Block1 και 1+1 σταθμών ελέγχου εδάφους έναντι συνολικού ποσού 35,5 εκατ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει την χρονομίσθωση έως και 7 αεροχημάτων από το Ισραήλ, έναντι συνολικού κόστους 16,5 εκατ. ευρώ τον πρώτο χρόνο και 9,5 εκατ. ευρώ το χρόνο για τα επόμενα δύο χρόνια δηλ 19 εκατ. ευρώ για τα δύο χρόνια.

Μετά την αξιοποίηση των παραπάνω αεροχημάτων για τρία χρόνια και με την εμπειρία που θα αποκτηθεί οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις εφόσον ακόμη ενδιαφέρονται θα αγοράσουν τα συστήματα αυτά από το Ισραήλ και πιθανόν περισσότερα αεροχήματα ώστε να μπορέσουν να συμπληρωθούν ολοκληρωμένες μονάδες αεροχημάτων.

Το αερόχημα που θα αποκτήσουν οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχει μήκος 8,58 μέτρα άνοιγα πτερύγων 16,6 μέτρα, ύψος 2,3 μέτρα, μέγιστο βάρος απογείωσης 1.150 κιλά, ωφέλιμο φορτίο 100-250 κιλά, μέγιστο συνολικό βάρος καυσίμων και ωφέλιμο φορτίο 550 κιλά, αυτονομία 48 ώρες με φορτίο 100 κιλών σε ύψος 15.000 πόδια, μέγιστο επιχειρησιακό ύψος 30.500 πόδια, εμβέλεια 350 χλμ και εμβέλεια με δορυφορική λήψη (SATCOM) 1.000 χλμ.

Το ισραηλινό αερόχημα είναι εξοπλισμένο με κινητήρα τύπου Rotax 914 που αποδίδει διαρκώς 110 ίππους μέχρι ύψος 15.000 πόδια και επιτρέπει την πτήση του αεροχήματος με μέγιστη ταχύτητα 207 χλμ / ώρα.

Το Heron Block1 θα είναι εξοπλισμένο με ένα σταθεροποιημένο ηλεκτρο-οπτικό σύστημα ημέρας νύκτας (TV & IR ή τριπλό αισθητήρα TV/IR/LD) εξοπλισμένο με θερμική ψυχώμενη κάμερα ισραηλινής κατασκευής, το ραντάρ SAR (Synthetic Aperture Radar) και ISAR (Inverse SAR) με δυνατότητα GMTI τεχνολογίας 3D τύπου EL/M-2022U της εταιρείας IAI/Elta το οποίο λειτουργεί στη συχνότητα Χ βάρους 75 κιλών.

Το συγκεκριμένο ραντάρ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ναυτική επιτήρηση, σε αποστολές έρευνας και διάσωσης, επιτήρησης αέρος και εδάφους. Η εμβέλεια του σε αποστολές ναυτικής επιτήρησης φτάνει τα 200 ναυτικά μίλια (370 χλμ) και αέρος τα 70 ναυτικά μίλια (129 χλμ).

Επιπλέον το αερόχημα είναι εξοπλισμένο με σύστημα SIGINT & ESM καθώς και σύστημα αναμετάδοσης επικοινωνιών. Ουσιαστικά το Heron Block1 θα μπορεί να ίπταται πάνω από το Αιγαίο καλύπτοντας μια τεράστια περιοχή αξιοποιώντας πρωτίστως τον αισθητήρα ραντάρ που θα διαθέτει ο οποίος αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο ίδιος με τον οποίο θα εξοπλιστούν τα αναβαθμισμένα ελληνικά P-3H Orion.

Με δύο αεροχήματα στον αέρα ταυτοχρόνως η Πολεμική Αεροπορία θα μπορεί θεωρητικά να καλύπτει την επιτήρηση στο Αιγαίο συμπληρώνοντας ή αντικαθιστώντας μερικώς τα πολύτιμα ΕΜΒ-145H AEW&C Erieye περιορίζοντας την φθορά τους, ενώ χάρις στο εξελιγμένο σύστημα COMINT/ESM θα μπορεί να συλλέγει και να καταχωρεί τις εκπομπές που πραγματοποιούνται στην περιοχή.

Αξίζει να σημειωθεί έκδοση του ισραηλινού αεροχήματος χρησιμοποιείται ήδη στην Κρήτη από την FRONTEX και το Λιμενικό Σώμα/Ελληνική Ακτοφυλακή για την επιτήρηση του Λιβυκού Πελάγους. Το αερόχημα ξεκίνησε τις επιχειρήσεις στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2018 από την αεροπορική βάση στο Τυμπάκι στην νότιας Κρήτης και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του έτους.

Το δεύτερο θέμα που συζήτησαν οι εκπρόσωποι της ΓΔΑΕΕ και της ισραηλινής SIBAT συζήτησαν ήταν η συντήρηση των κινητήρων T700-GE-401C των οκτώ ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού αγώνα S70B6 & των τριών S70B του Πολεμικού Ναυτικού καθώς και το ζήτημα της επιχειρησιακής αξιοποίησης των AH-64A+ Apache.

Τα εν λόγω επιθετικά ελικόπτερα τα διαθέτουν αμφότερες οι χώρες, με το Ισραήλ να είναι η μοναδική χώρα που έχει σχεδιάσει και αναπτύξει ένα πακέτο αναβάθμισης του ελικοπτέρου ώστε να μπορεί να επιχειρεί για αρκετά ακόμη χρόνια. Επιπρόσθετα, έχοντας κινηθεί δραστήρια στη διεθνή αγορά, πληροφορίες τους φέρουν να έχουν συγκεντρώσει ό,τι υπήρχε στον τομέα των ανταλλακτικών, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό!

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Πριν πεινάσει μαγειρεύει η Ελλάδα! Τα γνωστά μηχανικά προβλήματα του F-35 αναγκάζουν την ΠΑ να ζητά επιτακτικά την απόκτηση του Block 4

Ως χώρα θα περιμένουμε όσο απαιτηθεί για να παραλάβουμε την εκδοχή Block 4 του Αμερικανού αεροσκάφους 5η γενιάς στην...
ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...