Τεχνολογία

Λεωφορεία υδρογόνου στην Ευρώπη χάρη στην Toyota

Η Toyota ανοίγει το διασκελισμό της όσον αφορά στο υδρογόνο. Η ιαπωνική φίρμα δεν περιορίζεται πλέον στο αυτοκίνητο, αφού ήδη διαθέτει συστήματα προσαρμοσμένα για τις εμπορευματικές οδικές μεταφορές, τα περονοφόρα και τα φορτηγά. Τα λεωφορεία επίσης είναι μέρος των βαρέων οχημάτων που επωφελούνται από την ενεργειακή κυψέλη υδρογόνου. Αλλά προς το παρόν όχι στην Ευρώπη.

Αυτό είναι κάτι που φαίνεται ότι θα αλλάξει, καθώς ο Πορτογάλος κατασκευαστής Caetanobus SA θα αγοράσει κυψέλες καυσίμου ειδικά σχεδιασμένες από την Toyota για την παραγωγή λεωφορείων υδρογόνου. Μια μεγάλη καινοτομία στην Ευρώπη, όπου το καύσιμο αυτό αντιπροσωπεύεται ελάχιστα, ακόμη και στα ΙΧ.

Ο José Ramos, πρόεδρος της μητρικής εταιρείας Salvador Caetano Indústria, σχολίασε: «Είμαστε πολύ υπερήφανοι που είμαστε η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη που επωφελείται από την κορυφαία τεχνολογία κυψελών καυσίμου της Toyota και προσβλέπουμε στο να επιβεβαιώσουμε την παγκόσμια κλάση μας στην εξέλιξη λεωφορείων και στις κατασκευαστικές δυνατότητες. Είμαστε πεπεισμένοι ότι το υδρογόνο είναι μια εξαιρετική λύση για λεωφορεία μηδενικών εκπομπών».

«Η προμήθεια συστημάτων κυψελών καυσίμου στην Caetanobus αποδεικνύει τις πολλές πρακτικές χρήσεις και τα περιβαλλοντικά οφέλη του υδρογόνου στην πορεία προς μια κοινωνία χωρίς διοξείδιο του άνθρακα. Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι από την προοπτική των πρώτων λεωφορείων του επί μακρόν συνεργάτη μας στον τομέα των αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές πόλεις», δήλωσε ο δρ. Johan van Zyl, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe. «Τα λεωφορεία υδρογόνου έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με άλλα λεωφορεία μηδενικών ρύπων, όπως η ανώτερη αυτονομία και ο μικρός χρόνος ανεφοδιασμού. Τα οφέλη αυτά επιτρέπουν στα λεωφορεία υδρογόνου να διανύουν μεγαλύτερες διαδρομές και να χρησιμοποιούνται περισσότερο».

Προφανώς, με την παραπάνω δήλωση, η Toyota υπογραμμίζει τα οφέλη των λεωφορείων FCEV, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα BEV: Eξαιρετικά χαμηλό χρόνο ανεφοδιασμού και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η Toyota λέει ότι η κυψέλη έχει τη διάρκεια ζωής ενός συμβατικού κινητήρα. Του Mirai για παράδειγμα μπορεί να λειτουργεί έως και για 500.000 km πριν χρειαστεί γενική επισκευή.

Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις θα επωφεληθούν από αυτά τα ειδικά λεωφορεία, τα οποία θα χρησιμεύσουν κυρίως ως οχήματα τεχνολογικής επίδειξης διαδηλωτές. Προσώρας αυτός είναι και ο μόνος λόγος για την ύπαρξη οχημάτων υδρογόνου στη Γηραιά Ήπειρο, ελλείψει επαρκούς υποδομής και υψηλού κόστους αγοράς -πάνω από €66.000 (+ΦΠΑ) για ένα Toyota Mirai, θυμηθείτε.

H Caetanobus SA προγραμματίζει να λανσάρει το πρώτο υδρογονοκίνητο αστικό λεωφορείο της Ευρώπης, το φθινόπωρο του 2019.

drive.gr

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ