Πολιτική

Επίδειξη δύναμης της κυβέρνησης κατά της Εκκλησίας η κατεδάφιση του ναού για το τζαμί-Τι λένε οι ξένοι

Του Μάνου Χατζηγιάννη

Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ το έγραψε εδώ και 4 μήνες πως το αδιάκοπο σφυροκόπημα κατά της εθνικής μας οντότητας από την κυβέρνηση θα συνεχιστεί με το τζαμί

Από την στιγμή που στα μέσα Μαΐου τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με την επωνυμία «Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών» όλα είχαν πάρει το δρόμο τους για το περιβόητο Ισλαμικό Τέμενος της Αθήνας.

Μόνο που οι χθεσινές εξελίξεις με τις μπουλντόζες που φέρονται να κατεδαφίζουν το Ι.Ν. της Παναγίας της Ελευθερώτριας στο Βοτανικό αποδεικνύουν πως στην κυβέρνηση δεν αρκεί να περάσει το δικό της αλλά θέλει να το κάνει και με εντυπωσιακό τρόπο, πραγματοποιώντας επίδειξη δύναμης απέναντι στην ανήμπορη να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων Εκκλησία.

Της οποίας η αντίδραση μέσω της ανακοίνωσης που εξέδωσε μόνο ως ντροπή μπορεί να χαρακτηριστεί!

Όσοι έχουν εκφράσει τους ενδοιασμούς τους για τη δημιουργία του τεμένους στον Βοτανικό έχουν σφυροκοπηθεί άγρια ως οπισθοδρομικοί, φοβικοί και εν τέλει ρατσιστές. Ο κυβερνητικός “μεταρρυθμιστικός” πυρετός και η μιντιακή προπαγάνδα έχουν παραθέσει μια σειρά επιχειρημάτων για την ανάγκη του τεμένους. Τα περισσότερα εξ αυτών επιδερμικά. Έφτασαν στο σημείο να πουν πως έχουν και την συγκατάθεση της Εκκλησίας της Ελλάδος όταν εδώ και μήνες ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος έχει εκφράσει ανοιχτά τον προβληματισμό του για τους σκοπούς που υπηρετεί η δημιουργία του τζαμιού στην παρούσα φάση με δεδομένα όσα συμβαίνουν σε ξένες χώρες.

Οι ξένοι βλέπουν το τζαμί στην Αθήνα ως νίκη του άθεου Τσίπρα έναντι της Εκκλησίας ούτως ή άλλως.

Βέβαια στην Ελλάδα αρεσκόμαστε να ζούμε στον μικρόσκοσμό μας.. Σημασία έχει πως βλέπουν εκτός των ελληνικών συνόρων το ζήτημα αυτό.

Σύμφωνα λοιπόν με παλιότερη ανάλυση της γνωστής ιστοσελίδας για θέματα Μέσης Ανατολής middleeasteye.net “ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ένας δηλωμένος άθεος, έχει δείξει περισσότερο από προθυμία να αντιμετωπίσει τη δύναμη της εκκλησίας. Ορκίστηκε με πολιτικό όρκο και η κυβέρνησή του έχει νομιμοποιήσει το σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλοφίλων”.

Επίσης αναφορά γινόταν και στον πρώην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκο Φίλη και στην δήλωσή του πως “η οικοδόμηση ενός τζαμιού θα βοηθήσει να αποφευχθεί η «ριζοσπαστικοποίηση» της μουσουλμανικής κοινότητας της χώρας”.

Το ρεπορτάζ περιελάμβανε και δηλώσεις του δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη, ο οποίος περιέγραφε το νέο νομοθέτημα ως “ένα αποφασιστικό βήμα σε σχέση με το αυτονόητο δικαίωμα να ασκούν οι μουσουλμάνοι τη θρησκευτική λατρεία τους σε συνθήκες που σέβονται την αξιοπρέπεια των πιστών, όπως προβλέπεται από το σύνταγμα της χώρας και από τις διεθνείς συνθήκες ".

Το ρεπορτάζ συνέχιζε με τον Ναιμ Ελγαντούρ, έναν Αιγύπτιο ο οποίος έχει ζήσει στην Ελλάδα για 44 χρόνια και είναι ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ενωσης Ελλάδας, να εκφράζει τα παράπονά του...

"Μιλώντας εκ μέρους των Ελλήνων Μουσουλμάνων, εκείνων που είναι κάτοχοι ελληνικού διαβατηρίου, αισθανόμαστε σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, επειδή πρέπει να κάνουμε τις προσευχές μας σε γκαράζ και υπόγεια”, είπε. "Είμαστε Έλληνες πολίτες και φορολογούμενοι και είναι δικαίωμά μας. Μας αξίζει να έχουμε ένα μέρος για να προσευχηθούμε με αξιοπρέπεια "

Ο ίδιος μεγαλώνοντας στο Port Said της Αιγύπτου, στη δεκαετία του 1960,βρέθηκε κοντά στην ακμάζουσα ελληνική κοινότητα της πόλης. "Υπήρχαν 10.000 Έλληνες στην πόλη”, λέει. "Είχαν το νεκροταφείο τους, τις εκκλησίες τους, τρία σχολεία. Είχαν τη δική τους ισχυρή κοινότητα. Είχαν μια πολύ καλή ζωή στην Αίγυπτο. Γιατί δεν μπορούμε να έχουμε κι εμείς το ίδιο και εδώ; Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί όχι" συμπληρώνει.

Στη συνέχεια του ρεπορτάζ μιλάει ο Σωτήρης Ρούσσος, ο οποίος ήταν ανώτερος εμπειρογνώμονας στο τμήμα της Μέσης Ανατολής του Υπουργείου Εξωτερικών την περίοδο 1999-2003.

"[Το 2004] είχαμε την άδεια κατασκευής ενός τζαμιού και την ίδρυση ενός Κέντρου Ισλαμικού Πολιτισμού στην Παιανία " εξήγησε ο Ρούσσος, ο οποίος είχε εμπλακεί στα τότε σχέδια της κυβέρνησης. "Μετά από διαπραγματεύσεις συμφωνήσαμε ότι το έργο θα είναι ένα Κοινωφελές Ίδρυμα, χτισμένο σε κρατική γη, που χρηματοδοτείται από το βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας ... ήμασταν πολύ κοντά στην έναρξη, πολύ κοντά."

“Αλλά το έργο οδηγήθηκε σε αδιέξοδο επ 'αόριστον από την ισχυρή αντίδραση από την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία (σε μια χώρα χωρίς επίσημο διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους) και την αντιπολίτευση, αλλά και από τους κατοίκους και το δήμαρχο της Παιανίας” αναφέρει το ρεπορτάζ.

Σύμφωνα με τον κ.Ρούσσο, η Εκκλησία ήταν υπέρ της δημιουργίας ενός τζαμιού, αλλά βρισκόταν σε αντίθεση επίσημα με το έργο γιατί "πίστευαν ότι ένα Κέντρο Ισλαμικού Πολιτισμού υπό τον έλεγχο της Σαουδικής Αραβίας θα διαδώσει τη ριζοσπαστική πολιτική και τη θρησκευτική προπαγάνδα και ως εκ τούτου αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια" .

Ο κ.Ρούσσος εξέφρασε την άποψη πως κύριο κίνητρο της Εκκλησίας είναι να διατηρηθεί η πολιτική εξουσία της στην Ελλάδα. "Δεν είναι ότι η Εκκλησία είναι αντι-ισλαμική απαραίτητα”, λέει. "Αλλά πιστεύουν ότι αν μια κυβέρνηση επιτρέψει στους Μουσουλμάνους να έχουν ένα τζαμί και επιτρέπει στους Καθολικούς να διατηρούν εκκλησίες στην Ελλάδα, όπως έχει κάνει, τότε η κατάσταση θα αρχίσει να έχει την ίδια απόσταση από όλες τις θρησκευτικές οργανώσεις [μεταχείριση όλων των θρησκειών με τον ίδιο τρόπο ] και θα γίνουν αληθινά κοσμικοί. Η οικοδόμηση ενός τζαμιού είναι μια διαδικασία για να γίνουν αληθινά κοσμικοί. Η εκκλησία φοβάται να χάσει την πολιτική της δύναμη "

Τέλος στο ρεπορτάζ εκτιμάται ότι περίπου 100 άτυπα τζαμιά, ως επί το πλείστον σε γκαράζ ή μετατρεπόμενα υπόγεια, εξυπηρετούν στην ελληνική πρωτεύουσα τους 200.000 εν ενεργεία μουσουλμάνους. Συνάμα, αναφέρεται πως μέχρι ένα εκατομμύριο μουσουλμάνοι στην Ελλάδα, συνυπολογίζοντας και τις πρόσφατες μαζικές αφίξεις προσφύγων και μεταναστών.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ