Οικονομία

Β. Μαρινάκης: Η νέα σημαντική συμφωνία του εφοπλιστή

Στη σύναψη συμφωνίας με μία ακόμη εταιρία συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη προχώρησε, κατά πληροφορίες, η κοινοπραξία Al-Iraqia Shipping Services & Oil Trading (Aissot), με έδρα το Ντουμπάι.

Πηγές της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρουν ότι η εταιρία ναύλωσε τάνκερ VLCC της εταιρίας Curzon Maritime, που ανήκει στον ισχυρό πλοιοκτήτη, για χρονικό διάστημα επτά ετών. Το πλοίο είναι χωρητικότητας 300,000 dwt, βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και αναμένεται να παραδοθεί στη ναυτιλιακή το επόμενο έτος. Η συμφωνία προβλέπει τη γυμνή ναύλωση του πλοίου (bare boat) έναντι 25.500 δολ. ημερησίως.

Σύμφωνα με το tradewinds, το τάνκερ θα είναι εξοπλισμένο με scrubbers.

Παρά το γεγονός ότι οι μακροχρόνιες ναυλώσεις για πλοία VLCC δεν είναι συνηθισμένες, η Aissot έχει ήδη στενή συνεργασία με τον εφοπλιστή, καθώς στις αρχές του καλοκαιριού ναύλωσε τρία δεξαμενόπλοιά της Capital Ship Management για διάστημα πέντε χρόνων.

Πρόκειται για τα VLCCs Apollonas (χωρητικότητας 299.999-dwt και κατασκευής 2016), Atromitos (χωρητικότητας 299.999-dwt και κατασκευής 2016) και Atlantas (χωρητικότητας 321.300-dwt και κατασκευής 2010). Πληροφορίες αναφέρουν ότι για τα δύο πρώτα πλοία που είναι κατασκευασμένα το 2016 τα ημερήσια ναύλα ανέρχονται στα 23.500 δολ. ενώ το τρίτο, κατασκευής 2010, στα 20.500 δολ. ημερησίως.

Η Aissot, με έδρα το Ντουμπάι, αποτελεί κοινοπραξία των εταιριών Iraq Oil Tanker Co και Arab Maritime Petroleum (AMPTC). Ακολουθεί επιθετική πολιτική ανάπτυξης, και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη υπό τον έλεγχο της οκτώ πλοία τύπου VLCC.

Συμφωνίες της Aissot και με άλλες ελληνικές ναυτιλιακές

Εντός του τρέχοντος έτους η Aissot έχει κλείσει συμφωνίες και με άλλες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές.

Συγκεκρικένα, συμφώνησε τη χρονοναύλωση δύο εκ των δεξαμενόπλοιων της Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση. Η εταιρία, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιώργος Καραγεωρίου, θα ναυλώσει τα VLCC Olympic Luna και Olympic Lady, χωρητικότητας 299,000 dwt έκαστο και κατασκευής 2017, για χρονικό διάστημα 12 μηνών.

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η τιμή ναύλωσης θα κυμανθεί στα 29.000 δολ. ημερησίως για κάθε τάνκερ.

Επίσης, και η ναυτιλιακή Evalend Shipping, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, εξασφάλισε τη χρονοναύλωση για το μοναδικό VLCC του στόλου της.

mononews.gr

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ