Πολεμική αεροπορία

F-16 Viper: Να γιατί πονάει η Τουρκία για την αναβάθμιση των ελληνικών μαχητικών (Εικόνες)

Ανάρτηση στον λογαριασμό του στο Twitter πραγματοποίησε το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας. Στο συγκεκριμένο Tweet, το Υφυπουργείο προσπαθεί να υποβαθμίσει το F-16 Viper έναντι του F-35, μιας και θα αποτελέσει τον πυλώνα της ΠΑ στο μέλλον. Η Τουρκία ανησυχεί έντονα καθώς βλέπει πως η Ελλάδα παρά τις έντονες οικονομικές δυσχέρειες, απαντά δυναμικά στην εξοπλιστική της φρενίτιδα, αποκτώντας ένα μαχητικό που ανταγωνίζεται στα ίσα το τουρκικό F-35.

Το F-16 είναι ένα, 4ης γενιάς μονοκινητήριο, υψηλής απόδοσης, αλλά εξαιρετικά οικονομικό, σχετικά μικρό σε μέγεθος, μαχητικό αεροσκάφος που παράγεται από το τέλος της δεκαετίας του 1970. Χάρη στον εκσυγχρονισμό που ακολούθησε με την πάροδο των ετών, έχει εξελιχθεί σε μια πολύ σημαντική απειλή ενάντια στους χερσαίους στόχους.

Το F-16 είναι ένα από τα καλύτερα αεροπλάνα από πλευράς τιμής / απόδοσης μεταξύ των αεροσκαφών που κατασκευάστηκαν μέχρι τώρα. Ο ισχυρός του κινητήρας, δίνει σχεδόν τόσο υψηλή απόδοση όσο και τα δικινητήρια αεροπλάνα. Κατά την περίοδο κατασκευής του, έχει έρθει στο προσκήνιο με την ευελιξία του δίπλα στην τεχνολογία του. Ακόμη και αυτή τη στιγμή είναι ένα από τα πιο ευκίνητα αεροσκάφη παγκοσμίως.

Το F-35 έχει αρχίσει να αναπτύσσεται στα τέλη της δεκαετίας του 1990, έκανε την πρώτη του πτήση το 2006, αλλά λόγω τεχνικών προβλημάτων που εμφανίστηκαν στη δεκαετία του 2010 δεν ήταν σε θέση να περάσει σε μαζική παραγωγή.

Αποτελεί ένα πολλαπλών ρόλων αεροσκάφος 5ης Γενιάς με χαμηλή παρατηρησιμότητα στο ραντάρ που χάρη στον κινητήρα F-135, διαθέτει ίδια απόδοση με δικινητήρια αεροσκάφη. Η βασική του αποστολή είναι να διεισδύσει σε εχθρικά εδάφη και να πλήξει επίγειους στόχους αξίας.

Η πηγή των συζητήσεων και των συγκρίσεων ξεκινά ήδη εδώ. Όπως είπα παραπάνω, το F-35 είναι ένα αεροπλάνο που κατασκευάστηκε για αποστολές αέρος εδάφους, παρά για αποστολές αέρος-αέρος. Επομένως, δεν μπορεί να ειπωθεί ότι είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο στην ικανότητα ελιγμών. Έτσι, όταν μια τέτοια δοκιμή διεξήχθη εναντίον ενός αεροσκάφους F-16, παρατηρήθηκε ότι το F-16 επικράτησε του F-35 σε dogfight.

Το F-16 είναι ένας εξαιρετικά προηγμένος υπολογιστής. Το F-35 είναι ένας ιπτάμενος υπολογιστής.

Με το ραντάρ χαμηλής παρατηρησιμότητας και μεγάλης εμβέλειας, το F-35 μπορεί να εμπλέκει και να καταστρέφει τους εχθρούς του από μακριά, χωρίς να γίνει αντιληπτό.

Αυτά είναι τα ταλέντα των F-35 που σχετίζονται με αποστολές αέρος-αέρος. Μερικές από τις άλλες δυνατότητες του F-35 είναι:

- Δεδομένου ότι κάθε κατεύθυνση είναι γεμάτη με αισθητήρες θερμότητας, μπορεί να ανιχνεύσει ακόμη και βλήμα που εκτοξεύεται σε μεγάλες αποστάσεις. Τόσο έτσι ώστε σε μια δοκιμασία στην Αλάσκα, η θερμότητα από την εκτόξευση του πυραύλου φάνηκε σε απόσταση 1000 KM.

- Μπορεί να μεταφέρει έναν ανιχνευόμενο στόχο στην οθόνη άλλου αεροσκάφους ή άλλου πλοίου.

- Μπορεί να πάρει τον έλεγχο ενός βλήματος που προέρχεται από φίλια αεροσκάφη και μπορεί να το κατευθύνει στο στόχο.

- Μπορεί να αυξήσει την εμβέλεια ραντάρ ενός συστήματος αεροπορικής άμυνας χρησιμοποιώντας το δικό του ραντάρ, το οποίο είναι συνδεδεμένο στο ίδιο δίκτυο με το λογισμικό.

- Μπορεί να ανταγωνιστεί σε μεγάλο βαθμό τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και τα οπλισμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και με αυτά τα στοιχεία μπορεί να οργανώσει επιχειρήσεις με μαχητικά F-16 πολύ πιο αποτελεσματικά από οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος.

Όπως μπορείτε να φανταστείτε, πολλά από τα χαρακτηριστικά που έχει το F-35 λείπουν από το F-16, οπότε μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει κανένα χαρακτηριστικό στο F-16 αλλά όχι στο F-35.

Ενώ το κόστος μονάδας του F-16 εκτιμάται σε περίπου 50-60 εκατομμύρια δολάρια, το ποσό αυτό είναι περίπου 89 εκατομμύρια δολάρια για το F-35. μέγιστη ταχύτητα του F-16 είναι περίπου 2100 km - 2 mach, για το δε F-35, η μέγιστη ταχύτητα είναι μόλις mach 1,6 περίπου 1700 km. Και τα δύο αεροσκάφη μπορούν να ανέβουν μέχρι το μέγιστο ύψος των 50.000 ποδών, ή περίπου 15 χλμ. Αν και το F-16 έχει μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 19 τόνων, το F-35 έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 31 τόνων. Το F-16 έχει εσωτερική χωρητικότητα καυσίμου 3,2 t, ενώ το F-35 έχει εσωτερική χωρητικότητα καυσίμου 8,3 t.

Το F-16 μπορεί να φέρει 4 βλήματα αέρος-αέρος, όπως και το F-35. Αν ένα σενάριο αφορά εμπλοκές αέρος-αέρος το F-16 φέρει κατ 'ανώτατο όριο 6 πύραυλους αέρος-αέρος ενώ το F-35(σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει ανάγκη stealth) μπορεί να μεταφέρει ένα μέγιστο φορτίο 14 πυραύλων αέρος-αέρος.

Το F-16 χωρίς εξωτερική δεξαμενή καυσίμου έχει ακτίνα δράσης περίπου 500 χλμ, ενώ το F-35 έχει μια ακτίνα δράσης περίπου 1200 km. Αν τοποθετηθούν οι επιπλέον δεξαμενές καυσίμου, αυτό το επίπεδο υπερβαίνει τα 1300 km στο F-16. Το F-35 φθάνει σε ακτίνα 1800 χλμ. με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμων.

Όπως μπορεί να φανεί, το F-35 είναι καλύτερο από το F-16 από πολλές απόψεις όσον αφορά τις αριθμητικές συγκρίσεις.

Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω εν συντομία τι μπορεί να κάνει το F-16 και τι μπορεί να κάνει το F-35. Όπως αναφέρθηκε στην αρχή του άρθρου, το F-16 είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αεροσκάφος από πλευράς τιμής / απόδοσης. Είναι μια ευλογία για κάθε αεροπορικό στόλο.

Παρόλο που το F-35 είναι πολύ ακριβότερο, περιέχει αρκετά νέες τεχνολογίες για τον σημερινό πεδίο μάχης, παρέχοντας μεγάλες δυνατότητες στους χρήστες του. Η δυνατότητα να εκμεταλλεύεται τα χαρακτηριστικά stealth τα οποία του επιτρέπουν να διεισδύσει στην εχθρική επικράτεια απαρατήρητο, κρίνεται ως στρατηγικής σημασίας. Με τον ίδιο τρόπο, οι εχθροί του αεροπλάνου στον αέρα αδυνατούν να το εντοπίσουν εγκαίρως. Χάρη στην ικανότητά του να αξιοποιήσει πλήρως την έννοια του δικτυοκεντρικού πολέμου, ο πιλότος είναι κυριολεκτικά ένας πολλαπλασιαστής ισχύος για την αεροπορική δύναμη.

Ολοκληρώνοντας, και τα δύο αεροπλάνα συγκαταλέγονται στα κορυφαία στην κατηγορία τους.

onalert.gr

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ