Κόσμος

Σκληρό παιχνίδι των νατοϊκών για τη συντήρηση των ελικοπτέρων -Ομηροι στις διαθέσεις της NAMSA!

Η μεθόδευση για ένταξη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στην NSPA (NAMSA), που τελεί υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ, γίνεται την περίοδο 2011-2012, με τη διαβεβαίωση πως το δημόσιο συμφέρον της χώρας θα εξυπηρετηθεί αφού θα επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας.


Μετά δε τη νομοθετική ρύθμιση για απαλλαγή της NSPA από οποιασδήποτε μορφής κράτησης και τη χορήγηση προκαταβολής έως 50% του τιμήματος χωρίς κατάθεση εγγυητικής επιστολής, ο δρόμος είναι πλέον ανοιχτός, καθώς έχουν παρακαμφθεί τα εμπόδια της ελληνικής έννομης τάξης.

Σε πρώτη φάση, δρομολογείται μέσω της NSPA η συντήρηση των ιδιόκτητων εναέριων μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος και της Ελληνικής Αστυνομίας. Κατατίθενται δε προσφορές από δύο εταιρίες, από την ICSS (της οικογένειας Οικονόμου) και από την Aeroservices του επιχειρηματία Δημήτρη Δάφνη. Η προσφορά της πρώτης ανέρχεται στο 1.300.000 ευρώ και της δεύτερης στα 1.900.000. Και η NSPA επιλέγει, όχι όπως θα ανέμενε εύλογα κανείς τον μειοδότη, αλλά την Aeroservices.

Παράλληλα, ο ισχυρός άνδρας της NSPA Δημήτρης Πετρίδης και νυν άμισθος σύμβουλος του υπουργού Ν. Τόσκα εξακολουθεί αδιαλείπτως την αλληλογραφία του με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δίνοντας εντολές για τη διευθέτηση των ζητημάτων που έχουν ανακύψει με τη συντήρηση των ιδιόκτητων μέσων.

«Η Πυροσβεστική και η Ελληνική Αστυνομία είναι εξ ολοκλήρου υπεύθυνες έναντι της ΝAMSA και των οδηγιών της ΗWSP (Helicopter Weapon System Partnership) και θα αποδεχθούν όλες τις συνέπειες που απορρέουν από την ιδιότητα μέλους τους» ξεκαθαρίζει με κοφτό τόνο ο κ. Πετρίδης, καθιστώντας σαφές ποιος κάνει κουμάντο. Οι πληροφορίες, όπως έχουμε ήδη αναφέρει, είναι απόρρητες, ο φορέας λήψης των υπηρεσιών ενημερώνεται μόνο για το πρόσωπο του μειοδότη, ενώ υπογράφεται συμφωνητικό μεταξύ του μειοδότη και της NSPA, το οποίο ούτε καν κοινοποιείται στο Ελληνικό Δημόσιο.
Με δυο λόγια, μιλάμε για τον θρίαμβο της απόλυτης διαφάνειας!

Ανάθεση σε εταιρία που έκανε αίτηση πτώχευσης!

To 2012 διενεργείται μέσω της NSPA διαγωνισμός και για τη μίσθωση οκτώ ελικοπτέρων καθώς και τριών ελικοπτέρων βαρέος τύπου.

Για τα τρία ελικόπτερα βαρέος τύπου προτείνεται η Erickson air Crane, με προσφορά 3.200.000 ευρώ. Για τη μίσθωση δε των οκτώ ελικοπτέρων κατατίθενται προσφορές από τη Scorpion με 700.000 ευρώ για κάθε ελικόπτερο και από τη Skyline με προσφορά 800.000 ευρώ για το καθένα.
Από την NSPA επιλέγεται η δεύτερη εταιρία. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι όχι μόνο η προσφορά της Skyline είναι ακριβότερη, αλλά επιπρόσθετα η εταιρία είχε ήδη υποβάλει αίτηση πτώχευσης λόγω χρεών άνω των 150.000.000 ευρώ.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν στη «δημοκρατία» οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ, «ενώ έχει δρομολογηθεί η σύμβαση με την πρώτη εταιρία, δηλαδή με τον μειοδότη, έναν μήνα πριν από την υπογραφή, η NSPA, την ακυρώνει και επιλέγει την πτωχευμένη εταιρία».
Γιατί; Διότι στην NSPA είναι πονόψυχοι και ενδιαφέρονται για την «εξισορρόπηση της παραγωγής» και έτσι επελέγη η πτωχευμένη εταιρία. Εν ολίγοις, κατά την περίοδο της μαζικής φτωχοποίησης της ελληνικής κοινωνίας, ο νατοϊκός οργανισμός μεριμνά για την εξισορρόπηση της παραγωγής των άλλων, επιβάλλοντας μια επικίνδυνη και ασύμφορη για τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου σύμβαση, έχοντας μάλιστα καταβάλει και προκαταβολή χωρίς καν τη διασφάλιση εγγυητικής επιστολής.

Η απάντηση του εξ απορρήτων του κ. Τόσκα Δ. Πετρίδη στον τότε αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος ήταν ομολογουμένως αποστομωτική. «Η ΝSPA (NAMSA) έχει δικούς της κανόνες»!

Μάχη για τα χρέη (;) ύψους 8.000.000 € της Πυροσβεστικής

Η σύμβαση με την NSPA ανανεώνεται για δύο συν τρία έτη, δηλαδή έως το 2016. Ομως, στις σχέσεις μεταξύ του Πυροσβεστικού Σώματος και της NSPA τα μαύρα σύννεφα έχουν αρχίσει να πυκνώνουν προμηνύοντας σφοδρές καταιγίδες. Συγκεντρώνεται ένας λογαριασμός της τάξεως των 8.000.000 ευρώ, που το Ελληνικό Δημόσιο χρωστά στην NSPA και ο οποίος, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πυροσβεστικής, αφορά κατά βάση την τριετία 2012-2014. Η αντιδικία δεν αφορά μόνο τη συντήρηση ιδιόκτητων μέσων της Πυροσβεστικής αλλά και τη μίσθωση εναέριων μέσων.

Η υπόθεση αφορά οφειλές εκατομμυρίων της Πυροσβεστικής προς το ΝΑΤΟ, το ακριβές ύψος των οποίων, ωστόσο, αμφισβητείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Σώματος. Η διαδικασία ελέγχου αρχίζει λίγες ημέρες μετά την αιφνίδια παραίτηση του μέχρι πρότινος αρχηγού του Σώματος Γιάννη Καρατζιά, που τροφοδοτεί συζητήσεις στο εσωτερικό της Πυροσβεστικής.

Η οικονομική εκκρεμότητα μεταξύ Πυροσβεστικής και ΝΑΤΟ χρονολογείται από το 2012 και αφορά, μεταξύ άλλων, χρήματα που δαπανήθηκαν για την επισκευή του στόλου των ιδιόκτητων ελικοπτέρων του Π.Σ., τα οποία παρέμεναν επί χρόνια καθηλωμένα στο έδαφος λόγω έλλειψης τεχνικής συντήρησης.

Επειτα από σειρά άγονων διαγωνισμών, η τότε ηγεσία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης είχε αναθέσει στον νατοϊκό οργανισμό NSPA - NATO Support and Procurement Agency να μεσολαβήσει -σε ρόλο μεσίτη- για να βρεθεί ο ανάδοχος που θα αναλάμβανε τη συντήρηση των ελικοπτέρων. Πράγματι, ο ανάδοχος βρέθηκε και το διάστημα που ακολούθησε προχώρησε σε εκτεταμένες εργασίες επισκευής και συντήρησης, που προβλέπονται έπειτα από 12 χρόνια συνεχούς λειτουργίας των ελικοπτέρων. Ο «συντηρητής» εξοφλήθηκε από τον νατοϊκό οργανισμό, ο οποίος όμως δεν έλαβε ποτέ τα χρήματα από την Ελλάδα. Επιπλέον, υπήρξε διαφωνία επί της τιμολόγησης του έργου. Κι αυτό διότι η ελληνική πλευρά αμφισβήτησε την αναγκαιότητα «ριζικού» (και περισσότερο δαπανηρού) σέρβις που πραγματοποιήθηκε σε ελικόπτερα με εξαετή λειτουργία, αλλά πολύχρονη καθήλωση και σοβαρά μηχανικά προβλήματα.

Διαφωνίες μεταξύ NSPA και Πυροσβεστικής υπάρχουν και σε ό,τι αφορά τις συμβάσεις μίσθωσης των ελικοπτέρων τύπου Ερικσον και Καμόφ, που χρησιμοποιούνται κατά την αντιπυρική περίοδο. Μάλιστα, το θέμα δεν αποκλείεται να οδηγήσει τις δύο πλευρές στα δικαστήρια.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πυροσβεστική, οι εκκρεμείς προς διερεύνηση οφειλές -σύμφωνα με την υπηρεσία NSPA- αγγίζουν τα 8.000.000 ευρώ, εκ των οποίων 7.100.000 ευρώ αφορούν την τριετία 2012-2014.

dimokratianews.gr

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...