Τεχνολογία

Στοιχεία σοκ από «αλάθητες» δοκιμές εκπομπών αποδεικνύουν πώς το «dieselgate» ήταν απλά... η κορυφή του παγόβουνου

Νέες εξελιγμένες δοκιμές εκπομπών, που είναι αδύνατον να εξαπατήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, δείχνουν ότι σχεδόν όλα τα ντιζελοκίνητα μοντέλα που βγήκαν στην αγορά της Ευρώπης μετά το σκάνδαλο «dieselgate» εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά ρυπογόνα.

Μία από αυτές τις «απαραβίαστες» δοκιμές χρησιμοποιεί μια δέσμη φωτός για να αναλύσει την τολύπη καυσαερίου ενός διερχόμενου αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα αναγνωρίζει αυτόματα την πινακίδα κυκλοφορίας για να συνδέσει τη μέτρηση με ένα συγκεκριμένο μοντέλο.

Περισσότερες από 370.000 παρόμοιες μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και άλλες χώρες, συνδυάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα νέο σύστημα αξιολόγησης με τίτλο The Real Urban Emissions Initiative (True) και δημοσιεύτηκαν στο κοινό την Τετάρτη.

Η Volkswagen βρέθηκε στο επίκεντρο ενός τεράστιου σκανδάλου «παραποίησης» των μετρήσεων εκπομπών των αυτοκινήτων της μέσω παράνομου λογισμικού τον Σεπτέμβριο του 2015.

Ωστόσο, χωρίς τυπικά να παραβιάζουν τον νόμο, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παρήγαγαν ντιζελοκίνητα οχήματα που είχαν πολύ περισσότερες εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, από ό, τι σε επίσημες εργαστηριακές δοκιμές. Αυτό το επιτύγχαναν βελτιστοποιώντας τα οχήματα, ώστε να περνούν τις τυποποιημένες δοκιμές. Τώρα ό,ως η δοκιμή δέσμης μπορεί να διεξαχθεί και σε διερχόμενα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χειραγωγηθεί.

Η πραγματική ανάλυση δείχνει ότι οι εκπομπές των νέων ντιζελοκίνητων μοντέλων που κυκλοφόρησαν το 2016 βρίσκονταν κατά μέσο όρο πέντε φορές πάνω από το επίσημο όριο της ΕΕ των 0,08 mg οξειδίων του αζώτου (NOx) ανά χιλιόμετρο.

Τα μοντέλα του 2017 ήταν ελαφρώς πιο «καθαρά», αλλά οι εκπομπές τους παράμεναν τέσσερις φορές πάνω από το όριο!

Η ρύπανση από NOx έχει ξεπεράσει τα επιτρεπτά επίπεδα που ορίζει ο νόμος σε πολλά κράτη της ΕΕ. Εκτιμάται ότι προκαλεί 23.500 πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα μέτρα που σχεδιάζει η κυβέρνηση για να μειώσει τη ρύπανση έχουν κριθεί επανειλημμένα ανεπαρκή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μια ξεχωριστή έρευνα που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη επισημαίνεται ότι τα ντιζελοκίνητα αμάξια και τα φορτηγά, που συνιστούν κάτω από το 50% του συνόλου των οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο, ευθύνονται για το 88% των επιβαρύνσεων στην υγεία από ελαφρά οχήματα. Σε άλλες χώρες, όπως την Ελλάδα, δεν έχει προσδιοριστεί το ακριβές ποσοστό των βλαβών στην υγεία που μπορούν να αποδοθούν σε αυτά τα οχήματα, αλλά υπολογίζεται ότι είναι ανάλογα υψηλό.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...