Κόσμος

Ο Ερντογάν και το «τρελό» του σχέδιο: Διάνοιξη της «Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης» (εικόνες)

Οι εκλογές στην Τουρκία πλησιάζουν και η «σίγουρη» μέχρι πρότινος νίκη διαγράφεται πλέον αμφίβολη, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, για τον Ταγίπ Ερντογάν, που για να επικρατήσει τάζει στους ψηφοφόρους «λαγούς με πετραχήλια».

Σε πρόσφατη προεκλογική του ομιλία επανήλθε σ' ένα από τα «τρελά» του σχέδια, όπως ο ίδιος τα χαρακτηρίζει, την προ επταετίας πρότασή του για διάνοιξη της «Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης», παράλληλα με τα στενά του Βοσπόρου που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με την Προποντίδα και θα μετατρέψει την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης σ’ ένα μεγάλο νησί.

Και μπορεί οι περιβαλλοντολόγοι να προειδοποιούν ότι με την κατασκευή του μήκους 45 χιλιομέτρων καναλιού θα απειληθούν οι ταμιευτήρες νερού της Κωνσταντινούπολης και ανεκτίμητης αξίας αρχαιολογικοί χώροι, όπως η Βαθονεία (μια αρχαιοελληνική πόλη και σημαντικό κέντρο παραγωγής φαρμάκων του βυζαντινού κόσμου, μόλις 20 χλμ. από την Κωνσταντινούπολη) και θα καταστραφεί δασική έκταση ίση με 20.000 ποδοσφαιρικά γήπεδα, αλλά τέτοιες σκέψεις δεν φαίνεται να απασχολούν τον Τούρκο πρόεδρο.

Στα 15 χρόνια που βρίσκεται στην εξουσία έχει προωθήσει μια σειρά φαραωνικών κατασκευαστικών έργων, περιλαμβανομένων αρκετών γεφυρών και ενός τρίτου αεροδρομίου στην Κωνσταντινούπολη, που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι την εκατοστή επέτειο του σύγχρονου τουρκικού κράτους το 2023.

Αλλά η διώρυγα της Κωνσταντινούπολης είναι το πλέον φιλόδοξο πρότζεκτ του «σουλτάνου», ένα «παγκόσμιο brand», όπως το χαρακτηρίζει, συγκρίνοντάς το με τη διώρυγα του Σουέζ και του Παναμά.

Στις αρχές του χρόνου το τουρκικό δίκτυο NTV είχε επισημάνει ότι οι εργασίες διάνοιξης θα χρειαστούν πέντε χρόνια και το κόστος θα ξεπεράσει τα 14 δισ. ευρώ.

Η τουρκική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το έργο είναι αναγκαίο για την αποσυμφόρηση του Βοσπόρου, ο οποίος, όπως λέει, δεν αρκεί πλέον για να καλύψει τις ανάγκες διέλευσης των μεγάλων εμπορικών πλοίων από τη Μαύρη Θάλασσα στην Προποντίδα. Κι επισημαίνει ότι από το νέο κανάλι θα διέρχονται ημερησίως 160 πλοία, μειώνοντας έτσι σημαντικά τον χρόνο αναμονής τους, καθώς σήμερα αναγκάζονται να ρίχνουν άγκυρες επί μέρες έξω απ’ το Βόσπορο.

Αλλά ο βασικός αντίπαλος του Ερντογάν στις προεδρικές εκλογές, ο υποψήφιος του κεμαλικού Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος, Μουχαρέμ Ιντζέ, ξεκαθάρισε ότι αν εκλεγεί θα σταματήσει το πρότζεκτ κάνοντας λόγο για τεράστια σπατάλη χρημάτων. «Όχι, δεν πρόκειται να το κατασκευάσω», τόνισε. «Δεν θα ξοδέψω δισεκατομμύρια δολάρια για σκάψω ένα κανάλι. Συγνώμη, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση»!

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Πριν πεινάσει μαγειρεύει η Ελλάδα! Τα γνωστά μηχανικά προβλήματα του F-35 αναγκάζουν την ΠΑ να ζητά επιτακτικά την απόκτηση του Block 4

Ως χώρα θα περιμένουμε όσο απαιτηθεί για να παραλάβουμε την εκδοχή Block 4 του Αμερικανού αεροσκάφους 5η γενιάς στην...
ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...