ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Σήμερα συμπληρώνονται 4 χρόνια από την κοίμηση του ασύγκριτου Αρχιμανδρίτη Γεώργιου Καψάνη-Τι έλεγε για την αθεϊα, τον Πάπα, τον προτεσταντισμό, τον Άγιο Γέροντα Παϊσιο (ΒΙΝΤΕΟ)

Δημοσίευση: 8 Ιουνίου 2018, 3:43 μμ

Σαν σήμερα πριν από 4 χρόνια εκοιμήθη ο προηγούμενος της Ιεράς Μονής Γρηγορίου του Αγίου Ορους, Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης.


Διετέλεσε επί 40ετία Ηγούμενος της Ιεράς Κοινοβιακής Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους

Ο π. Γεώργιος (Καψάνης εις το επώνυμον, καταγόμενος εκ πατρός από την Αγίαν Πελαγίαν – Καψανάδικα – Κυθήρων) είχε αξιοσημειώτη ακαδημαϊκή σταδιοδρομία επί τριάντα και πλέον έτη.

Αξιοσημείωτο είναι πως ο ενάρετος και σοφός Γέροντας Γεώργιος κοιμήθηκε σημαδιακά ανήμερα την Πεντηκοστή του 2014.

Ο π. Γεώργιος υπήρξε μια ξεχωριστή προσωπικότητα του Αγίου Όρους.


Δείτε το αφιέρωμα:

Ακολουθούν μερικές επιλογές από τα αναγνωσθέντα κείμενα του π. Γεωργίου Καψάνη:

‘’Οι άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος είναι οι πρώτοι και μεγαλύτεροι φωτισταί και εκπολιτισταί των Σλάβων. (σελ. 38).

‘’Αυτοί παρέδωσαν στους Σλάβους τον πολιτισμό όχι κατά ένα εξωτερικό και τεχνητό τρόπο, αλλά βοηθώντας τους εκ των έσω να αναπτύξουν οι ίδιοι τις πνευματικές τους δυνάμεις σ’ ένα σλαβορθόδοξο πολιτισμό. Γι’ αυτό οι Σλάβοι δεν ένιωσαν ότι τούς επιβάλλεται κάτι ξένο προς αυτούς, άνωθεν και έξωθεν. Ούτε ένοιωσαν ότι καταπιέζονται. Αντίθετα αισθάνθηκαν τους Αγίους ως ελευθερωτάς των και ευεργέτας των’’. (σελ. 38-39).

Ο π. Γεώργιος Καψάνης θέτει το εξής ερώτημα: ‘’Μπορεί ένας Έλληνας, ένας Σέρβος, ένας Ρώσος που θέλει να ζη την παράδοσι του λαού του να είναι άθεος;’’. (σελ. 44). Και απαντά ως εξής: ‘’Είναι γνωστό ότι ο αθεϊσμός δεν είναι εντόπιος των ορθοδόξων λαών. Είναι γέννημα των ευρωπαϊκών λαών, συνέπεια της εκπτώσεώς των από την ορθόδοξο αλήθεια και ζωή. Δεν θέλω να ειπώ ότι ο αθεϊσμός σαν πειρασμός, σαν πτώσις δεν παρατηρείται και σε μας τους ορθοδόξους. Αλλά ο αθεϊσμός ως τρόπος ζωής, ως ιδεολογία, ως αντιχριστιανικό πνεύμα, ως αυτόνομος ουμανισμός είναι καρπός του ευρωπαϊκού πνεύματος‘. Δεν εκφράζει λοιπόν την πνευματική πορεία των ιδικών μας λαών. Μας τον έφεραν οι διανοούμενοί μας και οι ιδεολόγοι ‘’αναμορφωταί’’ μας. (σ. 44).»

Άξια προσοχής είναι και η θέση του απέναντι στην Ευρώπη: ‘’Η κριτική θεώρησις του ευρωπαϊκού αθεϊστικού πνεύματος δεν σημαίνει απόρριψι της Ευρώπης ή απόρριψι του παρόντος ή απομόνωσι και φοβία της Ορθοδοξίας έναντι κάθε άλλου πολιτισμού, κοινωνικού συστήματος, παραδόσεως. Αγαπούμε την Ευρώπη, αλλά όχι την ‘’ύβριν’’ της Ευρώπης, που είναι η συνειδητή άρνησις του Θεανθρώπου’’. (σ. 46).

Στο ερώτημα: ‘’Ποιο είναι το μήνυμα των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου και ποια πρέπει να είναι η στάση μας στο σημερινό κόσμο;’’, ο π. Γεώργιος Καψάνης απαντά: ‘’Το μήνυμα των αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου προς όλους μας είναι να μείνουμε Ορθόδοξοι και συγχρόνως ανοικτοί για συνάντησι και πρόσληψι ό,τι καλού υπάρχει στο σύγχρονο κόσμο που μπορεί και πρέπει να προσληφθή στην Εκκλησία, αγιασθή και μεταμορφωθή’’. (σελ. 46).

Ακολουθεί ομλία του Γέροντος για τις εμπειρίες του χάριτος του Θεού:

Στο επόμενο βίντεο αναφέρει τι του είχε πει ο Άγιος Γέροντας Παϊσιος

Ακούστε επίσης τι λέει για την “Κυριακή προσευχή” αλλά και για τον Πάπα και τον προτεσταντισμό