Πολιτική

Ο Π.Κουρουμπλής εκτός τόπου και χρόνου: «Η κατάσταση ελέγχεται» έλεγε λίγες ώρες πριν η πετρελαιοκηλίδα μολύνει και τη Γλυφάδα - Την παραίτηση του ζητάει η κομματική «Αυγή»

Εκτός τόπου και χρόνου ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής. Ενώ η πετρελαιοκηλίδα είχε ήδη αρχίσει να εξαπλώνεται και να κινείται προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα πνίγοντας και καταστρέφοντας όλο τον Σαρωνικό εκείνος δήλωνε πώς δεν υπάρχει ανησυχία και πώς η κατάσταση είναι ελεγχόμενη. Ακόμη και η κυβερνητική εφημερίδα «Αυγή» βγήκε σήμερα με πρωτοσέλιδο της ζητώντας την παραίτηση Κουρουμπλή για την περιβαλλοντική καταστροφή. 

Ακούστε τί δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής στο κεντρικό δελτίο του Real 97,8 σχετικά με το δεξαμενόπλοιο που βυθίστηκε στη Σαλαμίνα: «Η κηλίδα είχε περιοριστεί την Κυριακή το πρωί στη Σαλαμίνα. Δεν υπήρχε άλλο σημείο το οποίο να είχε αναφερθεί. Είχαν μπει φράχτες αλλά φαίνεται, αυτό που λένε οι ειδικοί, υπάρχει η δυνατότητα από τα υπόγεια ρεύματα, ένα ποσοστό από εκεί, να μετακινήθηκε λόγω του καιρού». 

Το κρεσέντο της αλαζονείας και την ανευθυνότητας συνεχίστηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας που έκανε δηλώσεις από το Λονδίνο όπως αποδεικνύεται χωρίς να έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα. «Η πληροφορία που έχω είναι ότι αυτή τη στιγμή ελέγχεται η κατάσταση» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και πρόσθεσε πώς δεν εκτιμά πώς η πετρελαιοκηλίδα επεκτείνεται προς το Ελληνικό.

Λίγες ώρες μετά, η πετρελαιοκηλίδα έχει μολύνει όλο το παραλιακό μέτωπο από τη Φρεαττύδα μέχρι την Γλυφάδα και τη Βούλα προκαλώντας μία ανυπολόγιστη οικολογική και περιβαλλοντική καταστροφή. Ο κ. Κουρουμπλής μάλιστα θα κάνει σήμερα αυτοψία στο παραλιακό μέτωπο του Σαρωνικού Κόλπου για να εκτιμηθούν η κατάσταση από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη 2» και η πορεία των εργασιών απορρύπανσης συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό και τον Αρχηγό του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. αντιναύαρχο Σταμάτιος Ράπτης.

Η αυτοψία όμως θα γίνει με περιπολικό σκάφος και όχι από τη στεριά, διότι υπάρχει και το εξαγριωμένο πλήθος από την κυβερνητική ανευθυνότητα και ανεπάρκεια.

Οι ευθύνες λοιπόν είναι τεράστιες και η κομματική εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ «Αυγή» ασκεί κριτική στους χειρισμούς της κυβέρνησης και ειδικότερα των συναρμόδιων υπουργείων για την καταστροφή του Σαρωνικού. Η κριτική ασκείται, μάλιστα, με τον πρωτοσέλιδο τίτλο «Ζητούνται μέτρα και ευθύνες» για την περιβαλλοντική καταστροφή στον Σαρωνικό. Επί της ουσίας η «Αυγή»καλούσε τον κ. Κουρουμπλή να παραιτηθεί.

Η εφημερίδα τονίζει συγκεκριμένα ότι απαντήσεις πρέπει να δοθούν από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τις αρχές.

Στο ρεπορτάζ καταγράφεται μεν η εκδοχή «από επίσημα χείλη ότι μεγάλο μέρος της πετρελαιοκηλίδας κινούνταν υποβρυχίως με αποτέλεσμα να μην είναι ορατή από τα εναέρια μέσα» αλλά συμπληρώνεται και από «μαρτυρίες κατοίκων που αδυνατούσαν να κατανοήσουν αυτή την εξήγηση λέγοντας ότι έβλεπαν με γυμνό μάτι το πετρέλαιο στη θάλασσα από τα σπίτια τους».

Δείτε το πρωτοσέλιδο της «Αυγής»:

Ο κρατικός μηχανισμός αποδείχθηκε ότι δεν ήταν έτοιμος για να αντιμετωπίσει ένα τέτοιας έκτασης περιστατικό. Σαν λερναία Ύδρα η πετρελαιοκηλίδα έχει «βγάλει πολλά κεφάλια» με αποτέλεσμα τα συνεργεία απορρύπανσης ναι μεν να έχουν περιορίσει ένα μεγάλο μέρος της, όμως εκείνη «πολλαπλασιάζεται» αφού αποκόπτονται συνεχώς κομμάτια της, με αποτέλεσμα να έχει μολύνει τις ακτές της Αττικής. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί «επειδή το φορτίο ήταν βαρύ πετρέλαιο, η πετρελαιοκηλίδα μπορεί να κινείται και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και να εμφανίζεται ξαφνικά».

Μετά τη Σαλαμίνα, Φρεαττύδα, Φάληρο η ρύπανση έφτασε και στη Γλυφάδα και ένα κομμάτι της πετρελαιοκηλίδας έφτασε και στη Βούλα.

Την ίδια στιγμή ερωτήματα για το κατά πόσο ήταν αξιόπλοο το δεξαμενόπλοιο έθεσε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού με ανακοίνωσή της ενώ επισημαίνει ότι στο πλοίο επέβαιναν μόνο δύο μέλη του πληρώματος αντί για 11: «Τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά. Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11.

Οι δύο ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες» και προσθέτει: «Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!»

Η ανακοίνωση του ΥΠΕΝ σχετικά με τη βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!

Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!

Ταυτόχρονα οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με τη μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

C-130 Hercules
Ένοπλες Συρράξεις 0

«Μάτωσε» η Λεγεώνα των Ξένων-Δεκάδες νεκροί και τραυματισμένοι μισθοφόροι εκκενώνονται στη Πολωνία μετά από ρωσικό πλήγμα στον Δνείπερο

Οι Ρώσοι χτύπησαν ξενοδοχείο στον Δνείπερο που φιλοξενούσε δυτικούς μισθοφόρους και στρατιωτικούς εκπαιδευτές