Βομβαρδιστικό Β-25 καρφώθηκε στο Empire State Building – Γιατί δεν γκρεμίστηκε; – Δείτε εικόνες

Δημοσίευση: 11 Σεπτεμβρίου 2017, 6:14 μμ

Μια από τις πιο επίμονες θεωρίες συνωμοσίας για το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου περιστρέφεται γύρω από το περιστατικό που έλαβε χώρα το 1945 στον κολοσσό της εποχής, το Empire State Building.


Γιατί δεν γκρεμίστηκε αυτό, ρωτούν αμείλικτα οι συνωμοσιολογικές πένες, και οι Δίδυμοι Πύργοι σωριάστηκαν σαν κάστρα από άμμο;

Είμαστε στις 18 Ιουλίου 1945 λοιπόν όταν ένα στρατιωτικό αεροπλάνο των ΗΠΑ συνετρίβη πάνω στον ουρανοξύστη, στερώντας τη ζωή σε 14 ανθρώπους. Εκεί βέβαια δεν έφταιγε η εσκεμμένη ανθρώπινη δράση, παρά η πυκνή ομίχλη που κάλυπτε τον ουρανό του Μανχάταν.

Το θρυλικό βομβαρδιστικό B-25 Mitchell, με τους δύο πιλότους του και έναν ακόμα στο πλήρωμά του, πετούσε από βάση της Μασαχουσέτης στο νεοϋορκέζικο αεροδρόμιο LaGuardia. Εκείνο το πρωινό του Σαββάτου και όντας πια στον εναέριο χώρο της μητρόπολης, ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε τον πιλότο να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Νιούαρκ, μιας και η ομίχλη παραήταν πυκνή για να αγνοηθεί.

Το νέο σχέδιο πτήσης έφερε το θεόρατο βομβαρδιστικό πάνω από τον ουρανό του Μανχάταν, όταν ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε ξανά το κόκπιτ πως το Empire State Building, το ψηλότερο κτίριο της Νέας Υόρκης εκείνη την εποχή, δεν ήταν ορατό. Το αεροσκάφος πετούσε σχετικά χαμηλά και με μικρή ταχύτητα 225 μιλίων/ώρα, όταν κατάλαβαν οι πιλότοι ότι οδεύουν κατευθείαν πάνω στο επίσης πελώριο Chrysler Building.


Και με έναν εσπευσμένο ελιγμό για να αποφύγουν τη σύγκρουση, έπεσαν πάνω στη βόρεια πλευρά του Empire State Building, κοντά στον 79ο όροφό του. Η κηροζίνη του αεροπλάνου χύθηκε μέσα στον ουρανοξύστη, με τις φλόγες να τυλίγουν τους παρακάτω ορόφους (ως τον 75ο μαίνονταν οι φλόγες), την ίδια ώρα που οι πυκνοί καπνοί έβγαιναν από την τρύπα που είχε αφήσει το αεροπλάνο στην πρόσοψη του πύργου.

Ένας από τους κινητήρες του αποκολλήθηκε μάλιστα και προσγειώθηκε πάνω στο ρετιρέ γειτονικού κτιρίου, όπως έκαναν εξάλλου και τμήματα της ατράκτου σε άλλα κτίρια εκεί παραδίπλα. Ο άλλος κινητήρας έκοψε το καλώδιο ενός από τα ασανσέρ, αν και τα αυτόματα φρένα του ανελκυστήρα έσωσαν τελικά τη ζωής της γυναίκας που επέβαινε εντός του. Απεγκλωβίστηκε αργότερα από τα σωστικά συνεργεία, μιας και η μηχανή έπεσε τελικά πάνω στο ασανσέρ καταστρέφοντάς το.

Το ευτύχημα του δυστυχήματος ήταν ότι συνέβη Σάββατο, κι έτσι οι περισσότεροι εργαζόμενοι ξεκουράζονταν. Έντεκα άνθρωποι έχασαν ωστόσο τις ζωές τους, ενώ αρκετοί ακόμα υπέστησαν εγκαύματα και τραυματισμούς. Κάποιοι αναγκάστηκαν να πηδήξουν έξω από το κτίριο, όταν εγκλωβίστηκαν από τις πύρινες γλώσσες. Και παρά το γεγονός ότι δεν επηρεάστηκε η δομική ακεραιότητα του ουρανοξύστη, οι ζημιές ξεπέρασαν το 1 εκατ. δολάρια (περισσότερα από 10 εκατ. σήμερα).

Όσο για τον παρασημοφορημένο πιλότο που εκτέλεσε τη μοιραία πτήση εκεί στα τέλη του Β’ Παγκοσμίου, είχε συμπληρώσει πάνω από χίλιες ώρες πτήσης στον πόλεμο. Ο 27χρονος αντισμήναρχος Γουίλιαμ Φράνκλιν Σμιθ ήταν πολύπειρος και μπαρουτοκαπνισμένος, αν και έμελλε να φύγει άδοξα από μια πτήση ρουτίνας.

Και σε κάτι ανατριχιαστικό που θύμιζε πολύ αυτά που θα γίνονταν πάνω από μισό αιώνα αργότερα, το περιοδικό «TIME» είχε γράψει για το γεγονός: «το βομβαρδιστικό ξεχαρβάλωσε το παχύ ατσάλι και την πέτρα του κτιρίου σαν να ήταν χάρτινα». Κάθε αναφορά πια στη συγκεκριμένη ιστορία φέρνει αναγκαστικά στον νου τα ζοφερά γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, καθώς δεν είχαν κοινά μόνο το αεροπλάνο και τον ουρανοξύστη, αλλά και τα περιστατικά ανδρείας που ξεπήδησαν και από αυτή την τραγωδία…