Φαραωνικό έργο αλλάζει τη γεωστρατηγική σημασία της Θεσσαλονίκης, αποδυναμώνει Γιβραλτάρ-Δαρδανέλια υπέρ Ρωσίας-Κίνας: Επίσημη πρόταση για να φτάσει ο Δούναβης στη Θεσ/κη

Δημοσίευση: 3 Αυγούστου 2017, 9:11 πμ | Ανανέωση: Αύγουστος 4, 2017 στις 11:02 πμ

Φαραωνικό έργο που αλλάζει τη γεωστρατηγική σημασία της Θεσσαλονίκης αποτελεί η πλωτή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και την Κεντρική Ευρώπη μέσω των ποταμών Αξιού και Μοράβα που είχαμε αναφέρει πρώτοι στο άρθρο μας Γεωπολιτικός σεισμός: Τι σηματοδοτεί η ένταξη στην Τράπεζα των BRICS και στην Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων και Υποδομών . Η επίσημη πρόταση έγινε, μένει να δούμε την αντίδραση ΗΠΑ-ΝΑΤΟ καθώς το έργο αυτό αποτελεί «μαχαιριά» στην Ατλαντική Συμμαχία. Ηδη οι πρώτες αντιδράσεις έγιναν και είναι σφοδρές.

Διά της ένωσης του Αξιού με τον Δούναβη, παρακάμπτεται ο μεγάλος βραχνάς των θαλάσσιων μεταφορών προς και από τις αγορές της Ρωσίας και του Ευξείνου Πόντου, αυτός των στενών του Βοσπόρου, όπου τα φορτηγά πλοία αναγκάζονται να περιμένουν επί πολλές ώρες ή και ημέρες για να πάρουν σειρά για τον διάπλου, χάνοντας οι ενδιαφερόμενοι χρόνο και χρήμα.

Πράγματι, οι υποστηρικτές του καναλιού Αξιός – Μοράβας – Δούναβης επισημαίνουν ότι με το συγκεκριμένο έργο ενισχύεται η μεταφορά προϊόντων στις αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης αλλά και του Καυκάσου και της Μαύρης Θάλασσας, ενώ υποβαθμίζεται αισθητά ο ρόλος των θαλάσσιων μεταφορών και ο στρατηγικός χαρακτήρας των Στενών του Βοσπόρου.


Αλβανικές εφημερίδες στρέφονται κατά του έργου, επισημαίνοντας πως το κανάλι θα διασχίζει την κοιλάδα του Πρέσεβο στη Νοτιοανατολική Σερβία, που κατοικείται κυρίως από αλβανόφωνο πληθυσμό.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Nova Makedonija» στα Σκόπια, Αλβανοί πολιτικοί είχαν ζητήσει από την κυβέρνηση Ομπάμα να αποτρέψει τη δημιουργία του καναλιού πλεύσης από τον Δούναβη προς τον Μοράβα και από εκεί προς το Αιγαίο Πέλαγος γιατί θα μονοπωλήσει τη ναυσιπλοΐα από το Ρότερντάμ μέχρι τη Θεσσαλονίκη και θα αποδυναμώσει τη σημασία του Γιβραλτάρ και των Δαρδανελίων -«στρατηγικών σημείων», σύμφωνα με τους Αλβανούς, τα οποία ανήκουν σε ισχυρές χώρες του ΝΑΤΟ- υπέρ της Ρωσίας και της Κίνας.

Η βαλκανική διώρυγα θα έχει συνολικό μήκος 650 χλμ. και θα διασχίζει Ελλάδα, Σκόπια και Σερβία καταλήγοντας στον Δούναβη, ποταμόδρομο διευρωπαϊκής εμβέλειας, και από εκεί σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και όχι μόνο.

Το κόστος του έργου αναμένεται να αγγίξει τα 17 δισ. δολάρια, ενώ απαιτείται να προηγηθεί μηχανική μελέτη. Οσον αφορά τον χρόνο υλοποίησής του, απαιτούνται δέκα έτη εργασιών.

Πρόκειται για ένα φιλόδοξο αναπτυξιακό project που ανοίγει νέους ορίζοντες τόσο στις μεταφορές εμπορευμάτων και ανθρώπων όσο και στον τουρισμό, αλλά κυρίως αναβαθμίζει τον κομβικό ρόλο της Θεσσαλονίκης καθιστώντας την πύλη του ποτάμιου δικτύου της Ε.Ε. και κεντρικό κόμβο διακίνησης φορτίων από και προς την Ευρώπη.

Το έργο βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των κυβερνήσεων Σερβίας, Ελλάδας, Σκοπίων αλλά και της Κίνας που ενδιαφέρεται για την εξεύρεση εναλλακτικών οδών που θα οδηγούν ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος τα προϊόντα της στην Ευρώπη.

Στόχος του έργου είναι η διασύνδεση της Μεσογείου με την Κεντρική Ευρώπη μέσω υδάτινων δρόμων, έτσι ώστε τα φορτία να μεταφέρονται από τις αγορές της Κίνας συντομότερα και με χαμηλότερο κόστος.

Σύμφωνα με τις προμελέτες που έχει εκπονήσει το υπουργείο Φυσικών Πόρων, Ορυχείων και Χωροταξίας της Σερβίας, το κανάλι θα έχει συνολικό μήκος 650 χλμ. και θα απαιτηθούν εκβαθύνσεις και διαπλατύνσεις στο μεγαλύτερο τμήμα της κοίτης των ποταμών Μοράβα (346 χλμ.) και Αξιού (275 χλμ).

Δύσκολα σημεία των ποταμιών θα παρακαμφθούν με τεχνητές διώρυγες, ενώ κοντά στα σύνορα Σερβίας και Σκοπίων προβλέπεται κατασκευή τεχνητού καναλιού 30 χλμ. που θα ενώνει τον Μοράβα με τον Αξιό. Παράλληλα θα υπάρξουν και έργα που θα δώσουν λύση στο πρόβλημα άρδευσης μεγάλων γεωργικών εκτάσεων, ενώ θα επιτραπεί η κατασκευή και λειτουργία υδροηλεκτρικών σταθμών σε όλο το μήκος του έργου.

Οσον αφορά το ελληνικό τμήμα του καναλιού, θα έχει μήκος 73 χλμ. και θα καταλήγει στον Θερμαϊκό, όπου θα λειτουργεί λιμάνι terminal. Τα 57 χλμ. θα είναι εντός της φυσικής κοίτης του ποταμού, ενώ τα υπόλοιπα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα γίνονται σε τεχνητό κανάλι εντός του ποταμού.

Το Βελιγράδι στηρίζει με πάθος την υλοποίηση του project, το οποίο θα αναβαθμίσει τη χώρα και θα της δώσει εμπορική διέξοδο τόσο προς την Κεντρική Ευρώπη όσο και τη Μεσόγειο, αφού μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας δεν διαθέτει διέξοδο στην Αδριατική.

Η Κίνα θεωρεί τη Σερβία σημαντικό κομμάτι του Νέου Δρόμου Μεταξιού -One Belt One Road (OBOR), όπως το αποκαλεί το Πεκίνο-, με στόχο να φτάνουν τα προϊόντα της γρηγορότερα και με λιγότερο κόστος στις αγορές της Ευρώπης. Κατά την επίσκεψή του στο Βελιγράδι το 2016, ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τσινπίνγκ συζήτησε διεξοδικά την κατασκευή του καναλιού, που αποτελεί τα τελευταία χρόνια προτεραιότητα της σερβικής ηγεσίας.

Ηδη η κινεζική εταιρεία Cajna Gezoba Grup Korporejsn, που έχει υπογράψει πρωτόκολλο κατανόησης με τη σερβική κυβέρνηση, παρέδωσε στο Βελιγράδι ολοκληρωμένη έκθεση σχεδιασμού του έργου καθορίζοντας τα επόμενα βήματα, για τα οποία όμως αναγκαία είναι η συναίνεση και συγκατάθεση Αθηνών και Σκοπίων.

Σύμφωνα με τους Κινέζους εμπειρογνώμονες, το έργο θεωρείται εφικτό και βιώσιμο.

Στις ενστάσεις που ακούγονται ότι είναι φαραωνικό και δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στην υλοποίησή του οι οικονομίες των βαλκανικών χωρών που θα εμπλακούν, ήδη η Κίνα έχει δείξει ενδιαφέρον να αναλάβει τη χρηματοδότηση, ενώ υπάρχει και η λύση να παραχωρηθούν δικαιώματα εκμετάλλευσης, όπως συμβαίνει και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις.

Παράλληλα εφόσον το έργο κριθεί εφικτό και βιώσιμο, θεωρείται βέβαιη και η εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που έχει ως προτεραιότητα τις ποτάμιες μεταφορές, οι οποίες εντάσσονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.

Ο Δούναβης είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός της Ευρώπης (μετά τον Βόλγα), πηγάζει από τον Μέλανα Δρυμό στη Γερμανία και ακολουθεί πορεία κυρίως ανατολική για 2.872 χλμ., διασχίζοντας αρκετές πρωτεύουσες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και εκβάλλοντας στη Μαύρη Θάλασσα. Σήμερα -μετά την κατασκευή το 1992 του καναλιού Ρήνος – Μάιν – Δούναβης, έχει ενωθεί με το κεντρικό ευρωπαϊκό ποτάμιο δίκτυο μεταφορών συνδέοντας ουσιαστικά τη Μαύρη Θάλασσα με την Ολλανδία, το Βέλγιο ακόμη και τη Γαλλία. Εκτιμάται πως μέσω του Αξιού η διαδρομή από τη Βόρεια Ευρώπη προς το Αιγαίο Πέλαγος θα είναι συντομότερη κατά 1.200 χιλιόμετρα.

Πρότζεκτ με μακρόχρονη ιστορία

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η πλωτή ένωση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και από εκεί με την Κεντρική Ευρώπη τίθεται επί τάπητος. Στα μέσα του 19ου αιώνα, και μετά την ίδρυση της ισχυρής Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας, η Βιέννη ξεκίνησε τον σχεδιασμό ενός μεγαλόπνοου έργου για τη διασύνδεση με το Αιγαίο με την υποστήριξη μεγάλων εταιρειών ναυσιπλοΐας που εκπόνησαν σχετικές προμελέτες. Ωστόσο η κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια, με τους Βαλκανικούς Πολέμους το 1912 και το 1913, η χάραξη νέων συνόρων στην περιοχή, η κήρυξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το 1914 και η διάλυση της Αυστροουγγαρίας είχαν ως αποτέλεσμα να παραμείνει ο σχεδιασμός στα χαρτιά.

Παραμονές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η ιδέα για την πλωτή ένωση Αξιού – Μοράβα – Δούναβη τέθηκε εκ νέου, με τον Ιωάννη Μεταξά να είναι κάθετα αντίθετος, με το σκεπτικό ότι το πλωτό ποτάμι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για πολεμικούς – επιθετικούς σκοπούς από την τότε ισχυρή Γερμανία και τους συμμάχους της.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, λόγω και της τότε πετρελαϊκής κρίσης, η πρόταση για πλωτή διασύνδεση της Κεντρικής Ευρώπης με το Αιγαίο επανήλθε στην επιφάνεια με πρωτοβουλία του ΟΗΕ, που μέσω της UNIDO -οργανισμού για τη βιομηχανική ανάπτυξη- είχε εκπονήσει λεπτομερέστατες μελέτες για τη σύνδεση του Δούναβη με τον Μοράβα και από εκεί μέσω του Αξιού με το Αιγαίο. Μάλιστα, στο νέο χωροταξικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης, που συντασσόταν την ίδια περίοδο, προβλεπόταν και λιμένας της προτεινόμενης διώρυγας.

«Στη νεότερη περίοδο, το θέμα ήρθε στην επιφάνεια και πάλι κατά τη δεκαετία του 1970, με την πετρελαϊκή κρίση, οπότε αναζητήθηκαν νέοι δρόμοι μεταφοράς αγαθών, με λιγότερη κατανάλωση καυσίμων», λέει στην «Κ» ο ομότιμος καθηγητής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΑΠΘ, Νίκος Παπαμίχος, ο οποίος διετέλεσε μέλος της ομάδας του διακεκριμένου καθηγητή-πολεοδόμου Γιάννη Τριανταφυλλίδη, που είχε αναλάβει στις δεκαετίες 1960 και 1970 την κατάρτιση του χωροταξικού σχεδίου της περιοχής Θεσσαλονίκης. Τότε, ένα από τα θέματα ήταν ο Ευρωλιμένας σε σχέση με αυτό το κανάλι.

«Ενα από τα πρότζεκτ τότε ήταν η διαμόρφωση του Αξιού ως πλωτού καναλιού. Υπήρξε μελέτη αρκετά προχωρημένη από την UNIDO, την υπηρεσία του ΟΗΕ για τη βιομηχανική ανάπτυξη, που έδρευε στη Βιέννη. Οι μελέτες που είδα ήταν πολύ προχωρημένες, με τεχνικά στοιχεία, μέγεθος φορτηγίδων κ.λπ. Θυμάμαι ότι η βασική ιδέα προέβλεπε τα δύσκολα σημεία να παρακάμπτονται με παράλληλα κανάλια για να ελέγχεται η ροή του ποταμού και όλο αυτό συνδεόταν με το μεγάλο πρόγραμμα του Ευρωλιμένα. Σε γενικές γραμμές, γινόταν σύνδεση μέσω Μοράβα με τον Δούναβη. Θυμάμαι, επίσης, ότι μιλούσαν για πλωτό διάδρομο, ο οποίος, μέσω κεντροευρωπαϊκών καναλιών, να φτάνει μέχρι τη Βόρεια Θάλασσα».

  • Θεσσαλονικιός

    Θα το δουν τα δισέγγονά μας το 2080 …

  • Σταμάτης

    Για να αποκτήσουν ΑΟΖ τα Σκόπια γίνετε .

    • DiscussioneR

      Και η Σερβία…

  • ΠΕΥΚΕΣΤΑΣ

    ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΟΛΗ Η ΕΥΡΩΠΗ…

    • Rogue Trooper

      ΓΕΡΜΑΝΙΑ=ΗΠΑ!

      • Mercury

        Ίσχυε, πλέον η Γερμανία προσπαθεί να κάνει το δικό της μετερίζι

        • DiscussioneR

          Τσίτσες μπλε..

        • Rogue Trooper

          Δεν την αφήνουν οι Αμερικανοί!

  • Θεσσαλονικιός

    Το «Πρότζεκτ» θα βοηθήσει το άλλο Πρότζεκτ για παράκαμψη του λιμένος της Θεσσαλονίκης, αλλά λογαριάζουν χωρίς το Πρότζεκτ βάσει του οποίου θα βάλουμε διόδια στην είσοδο και έξοδο …

  • Διγενης ακριτας

    Τι μλκες γραφετε?

  • ΠΕΥΚΕΣΤΑΣ

    Μήπως να κάναμε μια εξεταστική και για τα Ίμια; Με αφορμή τις δηλώσεις Πάγκαλου για τις ΕΔ

    Posted on Αύγουστος 3, 2017 by Μιλήσιος •
    ΣχολιάστεΘεόδωρος Πάγκαλος…Πρώην αριστερός, πρώην ΠΑΣΟΚ αφού κατά δήλωσή του
    ψηφίζει πλέον “δαγκωτό ΝΔ”, πρώην ΥΠΕΞ. Αυτό το τελευταίο και να θέλαμε
    να το ξεχάσουμε δεν γίνεται. Κάθε χρόνο στην επέτειο των Ιμίων το
    θυμόμαστε… Το κακό για τον κ. Πάγκαλο και την τότε κυβέρνηση Σημίτη,
    είναι πως κάθε χρόνος που περνά όλο και περισσότερα στοιχεία … Συνέχεια →https://national-pride.org/…

  • Θεσσαλονικιός

    Και μέσα σε 10 χρόνια από την έναρξη της λειτουργείας του καναλιού δεν θα υπάρχει Αγαίο Πέλαγος, θα έχουν καταστραφεί τα πάντα από το σκ@τό και τα απόβλητα του Δούναβη ..

    • Rogue Trooper

      Γίναμε το μήλον της Έριδος μεταξύ τριών υπερδυνάμεων εξαιτίας της παρέμβασης του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου σε βάρος των 12 επιόρκων της τρόικας!

      Ήδη ο Πιερ Μοσκοβισί απείλησε πως θα μεταφέρει το θέμα στη σύνοδο της Ευρωζώνης και δεν αποκλείεται η υπόθεση ν’ απασχολήσει και τους υπόλοιπους υπερατλαντικούς ερπετοσιωνιστικούς οργανισμούς όπως το ΔΝΤ, η Μπίλντερμπεργκ και το ΝΑΤΟ.

  • Rogue Trooper

    Ιδού λοιπόν ο πραγματικός λόγος για τον οποίο τα μαντρόσκυλα των τριών υπερδυνάμεων γαυγίζουν μανιασμένα!

    https://uploads.disquscdn.com/images/494f223b2038ffc1594fc3a75138151fdd0325707d98780213328b3122f7f2d9.png

  • DiscussioneR

    Ερώτηση κρίσεως…. Τα κινέζικα προϊόντα είναι αμιγώς κινέζικα ή είναι πολυεθνικών εταιριών γνωστών συμφερόντων με έδρα την χαμηλού κόστους παραγωγής Κίνα?…

    • ΠΕΥΚΕΣΤΑΣ

      KYΡΙΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΙΜΟΥ ΜΕ 1 ΕΥΡΩ…

      • DiscussioneR

        Τα IPhone είναι μαϊμού?

        • Θεσσαλονικιός

          «Επώνυμη» Κινεζιά …

          • Rogue Trooper

            Σάπια μήλα!

        • Rogue Trooper

          Όλα τα προϊόντα της Apple είναι μαϊμού, ο Tim Cook επιβάλλει συνθήκες γαλέρας στα εργοστάσια παραγωγής των προϊόντων της άπληστης πολυεθνικής!

    • Θεσσαλονικιός

      Κινεζικά με «δήθεν» προδιαγραφές των εταιρειών ..

      • DiscussioneR

        ADIDAS, NIKE κλπ κλπ?

        • Θεσσαλονικιός

          Όλα ..

        • Rogue Trooper

          Συνθήκες γαλέρας, εργασιακός Μεσαίωνας και μισθωτή σκλαβιά το σήμα κατατεθέν των άπληστων πολυεθνικών!

    • Mercury

      Είναι ό,τι θες, εξαρτάται… Στις πολυεθνικές δε των ρούχων ( που ξέρω) θα δεις οτι κατασκευάζονται μια σειρά χωρών, ανάλογα με διάφορους παράγοντες. Το Βιετνάμ ανατέλλει επίσης στον τομέα αυτό. Ακόμα και η Τουρκία. Εμείς φυσικά, όχι. Μας χαλάει πολύ να έχουμε 2-3 εργοστάσια των ΖΑRA και των Η&Μ, είμαστε λαός των μεταπτυχιάκηδων

      • DiscussioneR

        Δηλαδή δυτικών συμφερόντων… ;)

        • Mercury

          Εννοείται. Αυτές οι αλυσίδες σου δίνουν και τεκμηρίωση για τους λόγους που μοιράζουν την παραγωγή σε διάφορες χώρες. Πας στα ZARA ή στα Μango , Η&Μ κλπ και αγοράζεις ας πούμε 5 κομμάτια. Έχουν κανονικά στην ετικέτα made in China, Turkey, κάτω από το εταιρικό λογο

          • DiscussioneR

            Ο ZARA έχει αγοράσει πλοίο και το έχει μετατρέψει σε εργοστάσιο αγκυροβολημένο σε φορολογικό παράδεισο… ;))

          • Mercury

            Δεν με αφορά αυτό… Τα κέρδη είναι πολλαπλά. Μιας και το ρούχο το λατρεύω ( όχι να το φοράω απλώς αλλά ως πλουτοπαραγωγικό μηχανισμό) άκου τι γίνεται. Φοράς ένα βαμβακερό Τ shirt που έχει παραχθεί σε χιλιάδες χιλιάδων κομμάτια. Ξέρεις ΠΟΣΟ βαμβάκι έχει τραβήξει ? ε? Πόσες εργατοώρες για να γίνει η επεξεργασία του και η βαφή του?? Άσε το ράψιμο, αυτό είναι το τελευταίο. Η πρώτη ύλη έχει μπούγιο, χαμηλότερη τιμή κέρδους ανά μονάδα μεν αλλά δεν μεταφέρεται. Το βαμβάκι θα το σπείρεις σε φορολογούμενες περιοχές. Η επεξεργασία του, όπως και του μαλλιού κλπ συμφέρει να γίνει στον τόπο που συγκομίζεται και όχι σε άλλη ήπειρο για πολλούς λόγους. Βάλε τις αποθήκες, βάλτε το ένα, βάλε το άλλο…καλά θα ήταν να παράγαμε βαμβάκι για μαι αλυσίδα, αλήθεια. Εμείς, με το καλύτερο βαμβάκι της περιοχής επιδοτούμε να μην βάζουμε. Τράβα ένα ελληνικό βαμβακερό όσο θες, δεν σκίζεται. ΑΙγυπτιακό ακούς ένα χραααατς στα καλά καθούμενα. Είναι λεπτό με ίνες που σπάνε. ΄

          • DiscussioneR

            Σωστά όλα αυτά αλλά ξέφυγε αλλού η συζήτηση. Αλλού ήθελα να εστιάσω με την αρχική ερώτηση. Δύση… Κίνα… Ρωσία… Συμφέροντα (δυτικών πολυεθνικών) και συμμαχίες…. Αυτά!

          • Mercury

            …Μα δεν υπάρχει πιο τέρμα καπιταλιστικό σύστημα από όσο στην «κομμουνιστική» Κίνα.. Βασικά είναι κομμουνιστές ως προς τον λαό , ως προς τις έξωθεν συναλλαγές είναι τελιεωμένες δεξιές τα χρυσά μου

          • Βλέπω ότι το κατέχεις το θέμα. Μάντεψε τώρα γιατί έφυγαν όλες οι βιομηχανίες – βιοτεχνίες μαλλιού από την Β. Ελλάδα.

          • Κωστας Μπροζος

            Το «επιδοτουμε να μην βαζουμε» δεν ισχυει σε καμια περιπτωση!
            Ουτε ισχυσε ποτε.
            Οι επιδοτησεις ειναι συνδεδεμενες με την οαραγωγη. No paragogi-no epidotisi.

            Και η Ελλας παραγει το δευτερο καλυτερο βαμβακι στον κοσμο.
            Τριτη η ισπανια και η αμερικη.

            Φυσικα το που καταληγει το βαμβακι μας, το σιταρι μας, το λαδι μας κτλ ειναι αλλο θεμα

    • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

      Ένα παρόμοιο ερώτημα έκανε τον noname ρόμπα και ήταν η αρχή της κόντρας μας. Φυσικά και είναι κινέζικα όταν παράγονται στην Κίνα με κατά βάση κινέζικες πρώτες ύλες και μόνο με την επίβλεψη ή την μεταφορά τεχνογνωσίας για κάποια από αυτά από δυτικές εταιρείες. Όταν η κατασκευάστρια χώρα κερδίζει δις από τη βιομηχανική παραγωγή που συντελείται εκεί, δικαιούται να λέει ότι τα προϊόντα είναι δικά της. Το ίδιο και η 3Ε είναι (ήταν) Ελληνική εταιρεία όπως επίσης και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

      • DiscussioneR

        Καλά τα λέει και δικαιούται, αλλά το μετοχικό σχήμα των πολυεθνικών δεν ξέρω αν είναι κινέζοι. Και η βουλγαρία π.χ. έχει πολλές ελληνικές εταιρίες…
        Άρα τα κινέζικα συμφέροντα είναι και δυτικά? Και τί γίνεται τότε με τη ρωσο-κινεζική συμμαχία? Αυτό ήθελα να τονίσω ;)

        • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

          Τα εργοστάσια είναι πάντα κινέζικα. Αυτό που κάνουν είναι να κάνουν συμφωνίες με δυτικές εταιρείες για την παραγωγή των προϊόντων τους. Δεν υπάρχει ιδιοκτησία των δυτικών. Μόνο κάποιες από αυτές πήραν άδεια να χτίσουν δικά τους εργοστάσια αλλά και πάλι με αυστηρό έλεγχο σπό την κινεζική κυβέρνηση. Δεν είναι κορόιδα οι κίτρινοι

    • Κωστας Μπροζος

      Και τα δυο φιλε

  • Mercury

    Από το βαλς του Δουνάβεως στο ταγκό της Χαλάστρας, αχαχα

  • ΕλληνΟρθοδοξη Ρομφαία

    bebaia ο χαρτης που βαλατε διχνει κατι αλλο ….καμια σχεση με Σαλονικη.

    • Mercury

      Αξιός=Χαλάστρα ούτως ή άλλως ( στις εκβολές) και πιάνει ένα «τόξο » προς τα Κουφάλια αλλά δεν μας χαλάει αυτό

    • Rogue Trooper

      και στο βάθος BULGRAVIA!

  • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

    Ας πανε να μαγαρισουν τις χωρες τους…

    Εμεις ζουμε μονο με δανεικα …ζητω η αριστερα

  • ΠΕΥΚΕΣΤΑΣ

    Η ΙΙ Μ/Κ ΜΠ «ΕΛΑΣΣΩΝ» εδώ και 120 χρόνια …Γράφει Ιστορία (video)

    2 Αυγούστου 2017

    minislide

    Από τότε το 1897 μέχρι σήμερα ,120 χρόνια μετά, η Μεραρχία
    συμμετείχε σ’ όλους τους αγώνες του έθνους και με το πνεύμα αυταπάρνησης
    και αυτοθυσίας των αξιωματικών και οπλιτών της έγραψε λαμπρές σελίδες
    δόξας, κατά τη διάρκεια των παρακάτω επιχειρήσεων, στις οποίες
    συμμετείχε:http://veteranos.gr/i-ii-mk-b-elasson-edo-ke-120-chronia-grafi-istoria-video/

  • © Proud to be Greek

    Οι αλβανοί να τραβάνε λιγότερο ζόρι στο εξής για το τι θα γίνει με το Γιβραλτάρ, τα Στενά και το λιμάνι του Ρότερνταμ, και όλα θα πάνε καλά γι’ αυτούς.

    • Rogue Trooper

      Μπλέξαμε άσχημα Γιωρίκα.

  • kawasakias

    Εντάξει ρε φίλε…ποιό μετρό τώρα….τι να λέμε…
    Πού ‘σαι Φαραώ να δεις τα έργα μας…..

    • Mercury

      Ποιό μετρό? Θα πάμε Χαλάστρα – Αγγελοχώρι με ιπτάμενα τρόλευ σε μισή ώρα

  • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

    Ευχαριστουμε τους αμερικανους για την ευημερια που μας χαρισαν 40 χρονια

    Αιωνια τους η μνημη θεος συνχωρεστους..

  • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

  • ταξιδευτής

    καλημερα…μια χαρα ακουγεται…σε αλλο site ομως ενας γραφει οτι μετα θα εχουμε προβλημα με την ΑΟΖ μας

    »1)Τα ποτάμια αποτελούν ΑΟΖ για τα κράτη από τα οποία περνάνε.
    2) Τα αποκλεισμένα από τη θάλασσα κράτη, έχουν δικαιώματα πάνω στην ΑΟΖ των παράκτιων κρατών που βρίσκονται κοντά τους/στη περιοχή τους, σύμφωνα με τις ανάγκες τους, και μπορούν να διεκδικήσουν ποσοστά.
    3) Αν ποτάμια που ξεκινάνε από τη κεντρική Ευρώπη, καταλήξουν εδώ, τότε τα κράτη που έχουν ΑΟΖ σε αυτά τα ποτάμια θα έχουν δικαίωμα να διεκδικήσουν μέρος της ΑΟΖ του Αιγαίου, ως αποκλεισμένα από την ακτή. Θα πάνε στον ΟΗΕ, θα διεκδικήσουν, και θα τα πάρουν.»

    • Mercury

      Στη θέση σου δεν θα ανησυχούσα…Μετά το λιμάνι στην Κοζάνη, θα ακούσεις πολλά όσο πάμε για εκλογές :P

      • DiscussioneR

        Νομίζεις ότι κάνει πλάκα?

        • Mercury

          Να κάνει πλάκα ποιος? Ο φίλος σχολιαστής, όχι, δεν κάνει… Μια χαρά σοβαρός είναι.. Θες να μου πεις οτι οι ΣΦΥΡΙΖΑ το εννοούν??

          • DiscussioneR

            Οι σφύριζα πήγαν προ διμήνου αν θυμάσαι και το πρότειναν στον σέρβο βούτσιτς..

          • Mercury

            Καλά, αυτοί είχαν στείλει και τον Βαρουφάκη να διαπραγματευτεί… Εκτός και αν τους βγει η πρόταση κατά λάθος..μόνο έτσι

    • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

      Με την ίδια λογική θα διεκδικήσουμε κι εμείς μέρος της γερμανικής ή της ολλανδικής ΑΟΖ ; Λίγο τραβηγμένο δεν ακούγεται ;

      • DiscussioneR

        Εμείς δεν είμαστε «κλειστή» χώρα όμως ;)

        • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

          νομίζω ότι η βασική υποχρέωση που έχουμε, είναι να τους δίνουμε πρόσβαση και δικαίωμα χρήσης του λιμανιού και πάντα σε καιρό ειρήνης. Για δικαιώματα στην ΑΟΖ πρώτη φορά το ακούω.

          • DiscussioneR

            Και όμως, κάπου είχα διαβάσει ότι σύμφωνα με το Θαλάσσιο Δίκαιο ισχύει…
            Αλλά εμείς τί να απαιτήσουμε από άλλες ΑΟΖ, εδώ δεν εκμεταλλευόμαστε τη δική μας…

          • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

            Στο τελευταίο δεν μπορώ να σε αντικρούσω 😝

    • Κωστας Μπροζος

      Δεν τοχω ψαξει για να ξερω αν ισχυει αυτο που γραφεις, αλλα δεν το αποκλειω καθολου…
      Οπως και ναχει, η ιδεα οτι οι σλαβοβαλκανιοι θα αποκτησουν προσβαση στην θαλασσα και δικαιωματα, δεν μαρεσει καθολου!
      Να μεινουν εκει αποκλεισμενοι και να σκασουν οι παλιογυφτοι. Αυτο που θελουν απτο 670 μΧ να μην το παρουν ΠΟΤΕ

  • ΠΕΥΚΕΣΤΑΣ

    • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

      40 χρονια ετοιμαζομαστε….. τοσες αγορες του αιωνα καναμε.

    • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

      Ειδησεις απο το μελλον

      Διαγγελμα αβαπτιστου

      <>

  • ΠΕΥΚΕΣΤΑΣ

  • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

    Οι κινεζοι με τοσο δολαριο που εχουν σε λιγο θα παιζουν χαρτοπολεμο.

    78. «Θά γίνη ένα χαρτοβασίλειο, πού θά έχει μέγα μέλλον στήν Ανατολή».

  • Mercury

    Μέτρησα 5 σχολιαστές που λαμβάνουν την είδηση ως εξαιρετικής πιθανότητας να γίνει πραγματικότητα ….Προσωπικά αδυνατώ να το πιστέψω, βασικά δεν θέλω

    • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

      Ναι πιστεψε το..

      θα το χρηματοδοτισουν οι ελληνικες τραπεζες…

      • Mercury

        LOL

    • DiscussioneR

      Διαφέρει! Άλλο αδυνατώ και άλλο δεν θέλω. Ήξεις αφήξεις είσαι…

      • Mercury

        Ίσως να αδυνατώ να το πιστέψω επειδή δεν θέλω… αλλά και να ήθελα, είναι αρκετά απίθανο… καμμια γέφυρα με Ισλαμαμπάντ μπορεί να κάνουμε για να μην πνίγονται με τις βάρκες οι διερχόμενοι ελέυθερα, αλλά αυτό, δεν, δεν

        • DiscussioneR

          Να κάνουμε έναν πεζόδρομο καλύτερα για μεγαλύτερη ασφάλεια. Και με γωνιομετρήσεις από «ειδικούς» του είδους.

          • Mercury

            Θα μου το χτυπάς ακόμα για πολύ? άντε μην τους αρχίσω στις συντεταγμένες με τον γνωστό μου τρόπο και τους βγάλω στην Ανταρκτική…

          • DiscussioneR

            Χαχαχαχαχαχα
            Ψυχραιμία τοπογράφε! 🤣😂🤣😂🤣😂

  • Tourkomoggolos

    synelthete kai min xereste adika. den ginetai na antikatastisoun to bosporo kai to gibraltar giati sta potamia de mporoun na mpoun megala ploia.

    • DiscussioneR

      Δε χωράει το Τζωρτζ Μπους?…

    • Cookie8

      Τι έγινε ζηλεύουμε ζηλεύουμε?Που η Ελλάδα ειναι το κέντρο του κόσμου ενώ εσάς αρχίζουν κ σας διαλύουν, τον σεπτέμβριο δεν ειναι το δημοψήφισμα για την ανεξαρτησια του Κουρδιστάν? τελείωσαν τα ψωμία σας, η βεβήλωση της Αγίας Σοφίας ειναι το κύκνειο άσμα σας.

    • Κωστας Μπροζος

      Γιατι ρε αν γινοταν νομιζεις θα χαιρομασταν; Ειτε οι αμερικανοι βγαζουν φραγγα ειτε οι ρωσσοι ειτε οι κινεζοι, εμεις παιρνουμε τα 3 μας. Αρα ψιλοχεστηκαμε…
      Αρα τζαμπα πεταχτηκες σαν την τσουτσου να μας την πεις…

  • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

    Και στην καλαματα θα κανουμε βαση για να εκτοξευονται διαστημοπλια.

    Θα το φορτωσουμε τα αριστερα τοξικα αποβλητα να τα ξαποστειλουμε στο υπερπεραν

    • DiscussioneR

      Στην Πύλο άκουσα…

      • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

        Θα κανει τα εγκαινια ο λαδεμπορας σαμαρας

      • Mercury

        Πύλος-Πύλη-Gate :P με τα πόδια θα πάμε, σιγά μην βάλουμε και καύσιμα

        • skeptomenosellin

          Εσύ κάτι ξέρεις… :-)

          • Mercury
          • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

            Είσαι μια μαύρη τρύπα ; 😜

          • Mercury

            Ήταν ό,τι πιο μυστηριώδες είχα πρόχειρο :P αλλά είστε απαιτητικό κοινό

          • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

            Σε είχαν κακομάθει τα άλλα μαγαζιά που σύχναζες. Εδώ είναι Βαλκάνια αγαπητέ, δεν είναι παίξε γέλασε

          • Mercury

            Δεν χρειάζεται να με κακομάθουν, είμαι λίγο ατάσθαλος : P θεότις έτσι κι αλλιώς

          • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

            Πας κι εσύ. Ψωνίστηκες 😂

          • Mercury

            …δεν φταίω εγώ, έμπλεξα με κακές παρέες… :D

          • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

            Τραβάτε με κι ας κλαίω είσαι

          • Rogue Trooper

            Δε βάζεις μυαλό, άτακτο μωρουδέλι!

      • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

        Μακρια απο το χωριο της μανας μου μην γινουμε μπιλιες

        • skeptomenosellin

          Βλαδίμηρε αν είναι ο δρόμος σου κάποια από αυτές τις ημέρες από Πύλο κερνάω καφεδάκι στην αυλή ακριβώς απέναντι από το γυμνάσιο…

      • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

        Στην Πύλο ψάχνουν εδώ και πολύ καιρό για …..άλλα πράγματα και μάλιστα κάποιες αποστολές έφυγαν από την περιοχή τρομοκρατημένες από αυτά που βρήκαν.

        • skeptomenosellin

          Paranormal activities και έτσι?

          • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

            Με επιστημόνικη όμως «επικάλυψη». Θεωρείται πολύ περίεργη η περιοχή από πολλές απόψεις.

          • skeptomenosellin

            Μια χαρά περιοχή είναι…
            Απίθανη…

          • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

            Και πανέμορφη. Αλλά έχει και άλλες «χάρες» που οι πρόγονοι μας τις είχαν ανακαλύψει

          • Mercury

            Δεν λειτουργεί πλέον..

        • DiscussioneR

          Δεν πιάσανε το νετρίνο τελικά?

          • ΚΑΛΗ ΠΑΤΡΙΔΑ

            Τα μασάνε. Θεωριτικά οι έρευνες τους στην περιοχή τελείωσαν αλλά μόνο τελειωμένες δεν είναι.

        • Mercury

          Όχι ρε, ο Πούτιν ήταν με ζακέτα ( μιας και εκεί είναι το χωριό της μάνας του )

    • Rogue Trooper

      Βάση της NASA!

  • Καλημέρα σας! Θυμάστε πριν καιρό που σας είπα ότι ο θα αναβαθμισθεί ο ρόλος του ΟΣΕ; Θυμάστε που φώναζα ότι δεν πρέπει να πουληθεί για το ποσό μεταγραφής ενός αράπη σε μια μεγάλη ομάδα; Μάντης είμαι ρε γμωτο!

    • Rogue Trooper

      Επ’ ουδενί δεν πρόκειται ν’ αναβαθμιστεί ο ΟΣΕ για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι πάνε για ξεπούλημα μέσω ΤΑΙΠΕΔ.

      • Αυτό φώναζα να μη συμβεί γιατί ο ΟΣΕ θα αναβαθμιζόταν λόγω συγκυριών. Είναι προδότες λέμε!

        • Rogue Trooper

          Πουλημένα τομάρια είναι, τι θες να γίνει δηλαδή;

          Να χαλάσει η σούπα των μνημονίων και να πάνε τα διαβολικά σχέδια των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ περίπατο;

  • Λαλάκη που είσαι, θέλω ηλεκτρονική συμβουλή. Σκέφτομαι να φτιάξω μια πατέντα ηλεκτρονικού κουνουποδιώκτη. Είσαι εδώ;

    • Rogue Trooper

      Ο σερίφης απουσιάζει σε διάλειμμα.

    • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

      Παρε μια φυαλη υγραεριου βαλε την στον χωρο που θες ανοιξε την και πυροδοτισε

      • Αυτό που λες υπάρχει έτοιμο και κοστίζει 350€.

        • Rogue Trooper

          Πανάκριβο και απρόσιτο για όλους!

    • DiscussioneR

      Αν τα καταφέρεις, φτιάξε και μια πατέντα μαλακοδιώχτη. Θα κονομήσεις τρελλό χρήμα…

      • Έφτιαξα ένα τέτοιο και πήγα να το δοκιμάσω στον Άδωνη. Δυστυχώς το μηχάνημα απεβίωσε πριν τεθεί σε κανονική λειτουργία. Θα κάνω ένα μεγαλύτερο όμως για τον ΓΑΠ.

  • ΠΕΥΚΕΣΤΑΣ

    BΡΗΚΑΝΕ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ DNA ΜΕ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΜΙΝΩΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΜΥΚΗΝΑΙΟΥΣ…
    ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΥΠΗΡΧΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ DNA ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ??…

    • ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΠΟΥΤΙΝ

      Μετα θα πουν οτι οι αρχαιοι μυκηναιοι καταγονταν απο τους πηθικους

    • Φανταζωμαι απο τα οστα ;)

  • Tasos

    Αν δε θελουν οι αμερικανοι το εργο να μαε δωσοην thaad.αν το θδλουν κινεζοι και ρωσσοι να απαιτησουμε s-500,αντε και 400 και μια μοιρα su-35.αλλα νομιζω θα παρουμε το μακρυτερο και απο τις δυο πλευρες.

  • Παίρνω στον ανηψιό ένα ρολογάκι bluetooth από το πανυγύρι. Κατεβάζω την συνιστώμενη εφαρμογή android και πάω να το συνδέσω με bluetooth. Πάπαλα! Ξέρει κανείς αν και πως συνδέεται; Το θέμα είναι να ρυθμίσω την ώρα η οποία και δεν ρυθμίζεται προς το παρόν.

    • ταξιδευτής

      πεσμου τωρα οτι το πηρες απο μαυρούκο απτο πανηγυρι να πηδηχτω απτην Ακροπολη

      • Μια Ελληνίδα κοπελίτσα ήταν με τον μπαμπά της. Τους ξέρω, Έλληνες είναι.

  • Κωστας Μπροζος

    Τι παπατζιλικια διαβαζουμε;
    Ο αξιος που καποτε ξεχειλιζε με το παραμικρο και επνιγε δα γυρω χωρια, εδω και χρονια εχει καταντησει ρυακι. Φετος δεν ειχε καν το απαιτουμενο νερο για τα αρδευτικα καναλια της γυρω περιοχης..
    Και αυτοι θελουν να βαλουν και ποταμοπλοια μεσα;😂😂😂
    Μαλλον τιποτα κανο ονειρευονται με κινεζους με ψαθινα καπελακια…ΗΡΘΕ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ και στο κιλκις!!👏👏🎉

    • Assurbanibal

      Τι αναπαριστά το avatar που έχεις, αν επιτρέπεται να ρωτήσω?

      • Μεταξικό πρέπει να είναι.

        • Assurbanibal

          Αφού έχει κορώνα βασιλική…

          • Κωστας Μπροζος

            Ο διπλος πελεκυς του Μεταξα ειναι αδερφε

          • Ο παλιός είναι αλλιώς!

          • Κωστας Μπροζος

            Ε και ο Μεταξας στους φιλοβασιλικους συγκαταλεγοταν γενικως. Και ειχε φοβερη κοντρα με τον βενιζελο ως γνωστον…

    • Agnostimus

      Θα φέρουν 200.000.000 Κινεζους να κατουράνε στο ποτάμι για να γεμίσει ….

  • Assurbanibal

    Να φέρνουμε και παγόβουνα απο Β.Πόλο για να δροσιζόμεθα!

    • Τι κόστος και τι ωφέλεια θα είχε η μεταφορά ενός μικρού παγόβουνου στην Αφρική; Το σκέφτηκες ποτέ;

  • Αντύπα

    Ο Μπουτάρ πασάς τα ξέρει αυτά;

    • Assurbanibal

      Έχει ήδη ανοίξει τις πύλες…

  • Αντύπα
  • ΠΕΥΚΕΣΤΑΣ

    ΝΘ. ΚΙΜ.

  • Vam Peer

    Μας βλέπω όλους να σκλάβους να σκάβουμε με ελαφρύ κινέζικο μαστίγωμα, και ίσως και να είναι καλύτερα από τώρα που «σκάβουμε» με βαρύ ευρωπαϊκό οικονομικό μαστίγωμα.

  • Agnostimus

    ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ.
    Το έργο του άρθρου αυτού θα ξεκινήσει το Μήνα που ΔΕΝ έχει Κυριακή και θα τελειώσει το μηνα που ΔΕΝ έχει Σάββατο ….. (δηλαδή ποτέ ….)