Κοινωνία

Τριπλάσιος ο κίνδυνος δυστυχήματος για τους νέους οδηγούς

Οι νέοι οδηγοί διατρέχουν 2 με 3 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε θανατηφόρο ή άλλο δυστύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς.

Επίσης, οι έφηβοι και οι νεαροί άνδρες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αντιπροσωπεύουν το 72% και 82% αντίστοιχα των θυμάτων σε τροχαία συμβάντα, ενώ το μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι έφηβοι και νεαροί οδηγοί και επιβάτες που κινούνται με δίκυκλα, σε επαρχιακές οδούς. Τέλος η χώρα μας διατηρεί την πρωτιά και στις συγκρούσεις με μόνο ένα όχημα με κύρια αίτια την υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και το αλκοόλ, με θύματα κυρίως νέους οδηγούς και επιβάτες.

Όλα αυτά τα χρήσιμα συμπεράσματα βγήκαν στην ημερίδα για την οδική συμπεριφορά των εφήβων και των νέων που διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) και ο στρατηγικός εταίρος του στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», στο Αμφιθέατρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου την Αθήνα. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης, Δημήτριος Αναγνωστάκης, ο Γενικός Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, Παυσανίας Παπαγεωργίου, ο Γενικός Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής, Ευτύχιος Φυτράκης και ο Προϊστάμενος Κλάδου Τάξης, Ταξίαρχος Δημήτριος Αθανασόπουλος, εκπροσωπώντας των Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγο Κωνσταντίνο Τσουβάλα.

“Στην Ελλάδα η αποφυγή ατυχημάτων είναι θέμα δεξιοτήτων και όχι παιδείας». Αυτή την διαπίστωση έκανε ο Γενικός Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, Παυσανίας Παπαγεωργίου ο οποίος δεσμεύτηκε πως «με την επανίδρυση της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς το θέμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής θα είναι στην κορυφή, έτσι ώστε αυτό που έχει ξεκινήσει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να μπορέσουμε να το περάσουμε και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο όπου υπάρχουν και τα περισσότερο ενεργητικά θύματα από τροχαία συμβάντα».

Από την πλευρά του ο κ. Αναγνωστάκης μίλησε για την ανάγκη μετάβασης από ένα μοντέλο καταστολής σε μια στρατηγική που θα «έχει ως προμετωπίδα την πρόληψη» και η οποία θα στηρίζεται στην ορθολογικότητα, την εξωστρέφεια, την εντατική ευαισθητοποίηση των ανθρώπων της Τροχαίας καθώς και στις συνέργειες με φορείς «όπως το Ι.Ο.ΑΣ. που με ανιδιοτέλεια είναι μπροστάρης σε μια πραγματικότητα όπως τα τροχαία, εκφράζοντας μία κοινωνική αγωνία που το Υπουργείο πάντα θα στηρίζει».

Για συνολική συστράτευση της κυβέρνησης μίλησε ο κ. Φυτράκης ο οποίος υπογράμμισε πως: “πρέπει να ενισχυθεί το τρίπτυχο «Πρόληψη - Οδική Ασφάλεια - Αντιμετώπιση της παραβατικότητας», η αποτελεσματικότητα του οποίου έχει φανεί και από το Πρόγραμμα «ΕΡΜΗΣ» για νέους με αποκλίνουσα συμπεριφορά, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του Ι.Ο.ΑΣ. και υποστηρίζεται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Τα στοιχεία που αφορούν στην οδική ασφάλεια των νέων στην Ελλάδα επιβεβαίωσε η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ., Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, τονίζοντας την ανησυχία της για τις θλιβερές πρωτιές που καταγράφει πανευρωπαϊκά η χώρα μας στα τροχαία δυστυχήματα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμικό Ναυτικό 0

Το Ιράν ετοιμάζει εμπλουτισμό ουρανίου; Oμάδα μάχης του αεροπλανοφόρου Ντε Γκώλ αποπλέει για την Α. Μεσόγειο και με ελληνική συμμετοχή

Αυτό αναφέρουν γαλλικά ΜΜΕ-Το ΝΑΤΟ ενεργοποιεί στόλο Πολεμικών πλοίων με επίκεντρο έναν άγριο πόλεμο Ιράν και Ισραήλ
ιρανοί πύραυλοι και Μοχάμαντ Μπιν Σαλμάν
Μέση Ανατολή 0

Κομβόι του ιρανικού στρατού σπεύδει άρον άρον στην Τεχεράνη (Βίντεο)-Αποκάλυψη: Οι Άραβες πρόδωσαν τους Ιρανούς βοηθώντας το Ισραήλ

Η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ενημερώθηκαν από τους Ιρανούς για την επίθεση δύο ημέρες πριν γίνει,...