Κοινωνία

Θρίλερ με πλοίο που πιάστηκε με λαθραία τσιγάρα στην Κρήτη - Η εξαφάνιση των οδηγών των φορτηγών

Διαστάσεις θρίλερ προσλαμβάνει η νέα υπόθεση με τον εντοπισμό πλοίου που μεταφέρει μεγάλο φορτίο λαθραίων τσιγάρων, καθώς όλα δείχνουν ότι ακολουθούσε τη  ρότα των λαθρεμπόρων από το Μαυροβούνιο προς τις ακτές της Νότιας Κρήτης, δηλώνοντας ως προορισμό του το Τομπρούκ της Λιβύης. 

Στο φορτηγό πλοίο, υπό σημαία Τανζανίας, έκαναν ρεσάλτο στελέχη του Λιμενικού καθώς είχαν πληροφορίες εδώ και μέρες για το ύποπτο φορτίο του. Η επιχείρηση των λιμενικών έγινε στον όρμο των Σφακίων και εδώ αρχίζουν να διατυπώνονται μια σειρά από ερωτηματικά, αλλά και περίεργες συμπτώσεις:

1. Το πλοίο που επρόκειτο να φτάσει στο Τομπρούκ προχθές, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε δηλώσει κατά τον απόπλου από το Μαυροβούνιο, βρέθηκε στον όρμο των Σφακίων χθες. Σε μια περιοχή, δηλαδή, που δεν είχε κανένα λόγο να βρίσκεται. Σύμπτωση; Ο όρμος των Σφακίων βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από την Παλαιόχωρα, όπου είχε εντοπισθεί προ μηνών και το άλλο «τσιγαράδικο», που βρέθηκε να μεταφέρει τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ: Αυτή την υπόθεση αποκάλυψε το Πρώτο ΘΕΜΑ.

2.Στο πλοίο επιβαίνουν έξι Ουκρανοί ναυτικοί. Όπως δείχνουν οι φωτογραφίες- ντοκουμέντο που δημοσίευσε το Flashnews.gr η επιχείρηση για την εκφόρτωση του λαθραίου φορτίου ήταν καλά στημένη, αφού τέσσερις νταλίκες -δύο με ελληνικές και άλλες δύο με βουλγαρικές πινακίδες- περίμεναν σε απομονωμένο σημείο, προκειμένου να το παραλάβουν.

Στο σημείο αυτό, ωστόσο, προκύπτει ένα ακόμη ερωτηματικό για την υπόθεση, που της προσδίδει τα χαρακτηριστικά του θρίλερ: Πώς είναι δυνατόν να γίνεται μια τέτοια συντονισμένη και πολυήμερη επιχείρηση από το Λιμενικό και την τελευταία στιγμή να μην συλλαμβάνονται, αλλά να παραμένουν άφαντοι οι οδηγοί των φορτηγών και όσοι πιθανά θα ήταν μαζί τους για βοήθεια. Κι όμως, οι οδηγοί θα αποτελούσαν βασικό κρίκο που θα μπορούσε να οδηγήσει στους εντολείς τους και στους πραγματικούς παραλήπτες του παράνομου φορτίου.

3.Το πλοίο, με έτος κατασκευής το 1971, αναμενόταν να φτάσει λίγο πριν από τις εννέα το βράδυ στο λιμάνι του Ηρακλείου, με τους λιμενικούς να βρίσκονται πάνω στο φορτηγό και σκάφος του Σώματος να το συνοδεύει. Όμως, προκαλεί απορία και ερωτηματικά το γεγονός ότι δεν επελέγη να οδηγηθεί στο πλησιέστερο μεγάλο λιμάνι που είναι αυτό των Χανίων και οδηγείται στο Ηράκλειο- περιοχή δηλαδή, που δεν έχουν δικαιοδοσία ούτε οι ίδιες λιμενικές αρχές, αλλά ούτε και οι ίδιες δικαστικές αρχές. Εκτός βεβαίως, και αν την επιχείρηση του ρεσάλτο στο πλοίο δεν την οργάνωσαν οι λιμενικές αρχές των Χανίων, αλλά οι αντίστοιχες του Ηρακλείου, πράγμα που σημαίνει ότι αντίστοιχα, το Ηράκλειο είχε τις αρχικές πληροφορίες και επέλεξε να μην τις μοιραστεί με τα Χανιά.

Το φορτηγό θα δέσει στο λιμάνι του Ηρακλείου, οπότε και θα αρχίσει η εκφόρτωση των λαθραίων τσιγάρων, η καταμέτρηση και η «αναγνώριση» του φορτίου, στο επίπεδο των «ετικετών» που φέρουν τα λαθραία τσιγάρα. Εκεί θα γίνει η πρώτη αποτίμηση των δασμών που θα έχανε το ελληνικό δημόσιο από τη διάθεση αυτών των τσιγάρων στη διαρκώς ογκούμενη αγορά των λαθραίων - σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα παράνομο είναι το 1 στα 5 τσιγάρα στην Ελλάδα, με το κράτος να χάνει ετησίως πάνω από 600 εκατ. ευρώ από διαφυγόντες δασμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, τα αμπάρια του πλοίου είναι φορτωμένα με τουλάχιστον 3.200 κούτες τσιγάρα, εκ των οποίων τουλάχιστον 250 φέρουν τη σφραγίδα της ΣΕΚΑΠ.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ