Α. Τσίπρας σε εφοπλιστές: «H πολιτεία θα συνεχίσει να προασπίζει τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας»

Δημοσίευση: 9 Νοεμβρίου 2016, 10:51 μμ

«Οι προκλήσεις για το μέλλον είναι μεγάλες. Ωστόσο η πολιτεία θα συνεχίσει να είναι αρωγός και συνταξιδιώτης στις τρικυμίες και στις νηνεμίες. Θα συνεχίσει να προασπίζει τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας στους διεθνείς οργανισμούς. Να βελτιώνει πολιτικές με γνώμονα το συμφέρον της ελληνικής οικονομίας και κατ’ επέκταση της ελληνικής κοινωνίας», τόνισε ο πρωθυπουργός σε χαιρετισμό του σε εκδήλωση για τα 100 χρόνια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.


«Είναι γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μια δύσκολη για την αγορά, χρονική συγκυρία. Η αναιμική ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά πλοίων και την απομόχλευση των πιστωτικών ιδρυμάτων, έχει συρρικνώσει την κερδοφορία των περισσοτέρων εταιρειών του χώρου. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν οι ταχύτατες εξελίξεις στην τεχνολογία, οι επικείμενες αλλαγές στην εκπομπή των ρύπων, οι πιέσεις από το ευρωπαϊκό πλαίσιο ανταγωνισμού.

Οι προκλήσεις για το μέλλον είναι μεγάλες. Ωστόσο η πολιτεία θα συνεχίσει να είναι αρωγός και συνταξιδιώτης στις τρικυμίες και στις νηνεμίες. Θα συνεχίσει να προασπίζει τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας στους διεθνείς οργανισμούς. Να βελτιώνει πολιτικές με γνώμονα το συμφέρον της κοινωνίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ελληνική πλοιοκτησία κατατάσσεται πρώτη σε επίπεδο χωρητικότητας, με την Ιαπωνία, την Κίνα και τη Γερμανία να υπολείπονται.

Τα μεγέθη είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά. Ο ελληνικός πληθυσμός καταλαμβάνει ποσοστό μόλις 0,15% του παγκόσμιου πληθυσμού και παρόλα αυτά τα πλοία που ελέγχονται από Έλληνες διενεργούν το 25% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.


Ένα μέγεθος που για μας έχει διπλή ανάγνωση. Πρωτίστως, η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας διεθνώς δεν θα πρέπει να εξετάζεται μόνο υπό το πρίσμα της ελληνικής οικονομίας, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη να αναδεικνύεται και η συνεισφορά της στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο.

Ταυτόχρονα, στην Ελλάδα της κρίσης, όπου από το 2009 συντελέστηκε απoμείωση του ΑΕΠ κατά περίπου 25%, η παρακαταθήκη και η δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας στην διεθνή σκακιέρα, το υψηλότατο επίπεδο των Ελλήνων ναυτικών αλλά και η ποιότητα όσων ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στον χώρο των ναυτιλιακών υπηρεσιών γεννάει ελπίδα, αισιοδοξία και θετικές προοπτικές για το μέλλον».