Πνευματικά ωφέλιμα

Οι αντιφατικές διδασκαλίες και η εσφαλμένη αγιογραφική ερμηνεία των Μαρτύρων του Ιεχωβά

Η ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ

Το Κυβερνών Σώμα της θεοκρατικής οργάνωσης των Μαρτύρων του Ιεχωβά (Μ.τ.Ι.) παρερμηνεύει πλήρως την Αγία Γραφή, δεδομένου ότι ακολουθούν την εσφαλμένη μέθοδο της κατά γράμμα αυθαίρετης ερμηνείας των κειμένων, δίχως τη βοήθεια της προφορικής και γραπτής παραδόσεως των αγίων (δηλαδή των αγιοπνευματικά χαρισματούχων πιστών), των αποστολικών πατέρων, των Πατέρων της Εκκλησίας και των Οικουμενικών Συνόδων. Διότι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» είναι η Εκκλησία που ερμηνεύει την Αγία Γραφή και όχι από μόνη της η Γραφή (Α’ Τιμ. 3,16). Η ερμηνεία της Αγίας Γραφής πρέπει να γίνεται, όπως προείπαμε, υπό το φως της ερμηνείας των Πατέρων της Εκκλησίας (19ος καν. Πενθέκτης Οικ. Συνόδου), αφού «πάσα προφητεία Γραφής, ιδίας επιλύσεως ου γίνεται….» (Β΄ Πετρ. 1,19).

Πρώην σημαντικά στελέχη της Εταιρείας «Σκοπιά» των Μαρτύρων του Ιεχωβά, έχουν αποκαλύψει την αντιφάσκουσα, κατά διαστήματα διαφορετική, διδασκαλία που προσφέρει στους οπαδούς τους. Ισχυρίζεται δε ότι η αλήθεια είναι κλιμακούμενη και εξελισσόμενη, ότι ολοκληρώνεται ολίγον κατ’ ολίγον και ότι δίδεται από τον «πιστό και φρόνιμο δούλο» (δηλ. την ίδια την Εταιρεία) εν καιρώ. Μια αλήθεια όμως που αύριο μπορεί να αποδειχθεί ψέμα, δεν είναι φυσικά αλήθεια, αλλά αμφιλεγόμενη άποψη. Και ποιος λογικός και σύγχρονος άνθρωπος μπορεί να παραδεχθεί και εμπιστευθεί την πνευματική του τελειοποίηση σε τέτοιες παραπαίουσες, αντιφατικές και λανθασμένες διδασκαλίες; Ο Γκύντερ Πάπε, πρώην αξιωματούχος της Οργάνωσης στη Γερμανία, αποκαλύπτει σε διάλεξή του τα εξής (από το βιβλίο: «Οι εγκαταστάσεις των Χιλιαστών στην Βοιωτία ή πως ξεπουλιέται η Ελλάδα», Μητρ. Θηβών και Λεβαδείας Ιερωνύμου, Αθ. 1992):

{Δεν ήταν για μας τίποτε άλλο πλέον σημαντικό και αξιόλογο παρά να κηρύξουμε τη Βασιλεία του Θεού, η οποία επρόκειτο να εγκατασταθεί, οπωσδήποτε, γύρω στο 1950... Σ’ αυτά τα πλαίσια ήταν δική μας απόλυτη βεβαιότητα ότι ο Χριστός θα αναστήσει τον Αβραάμ, την Σάρα, τον Ισαάκ, τον Ιακώβ και όλους τους δικαίους της Παλαιάς Διαθήκης, ώστε να τους εγκαταστήσει κυριάρχους και εξουσιαστές πάνω σ' όλη τη γη [δική μας σημείωση: Για τους δικαίους της Καινής Διαθήκης οι Μ.τ.Ι. δεν αναφέρουν τίποτε όταν κάνουν λόγο για παγκόσμια κυβέρνηση] ..... Έφυγα για τη Δυτική Γερμανία και εκεί είχα την πρώτη εμπειρία της πρώτης Συνέλευσης των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Αυτό που θα πω εγώ, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά που τυχόν είναι εδώ ή έξω, μπορούν να το διαβάσουν στο βιβλίο τους "Μάρτυρες του Ιεχωβά στον Θείο Σκοπό", σελ. 252. Έλεγαν ότι σ' αυτό το συνέδριο ο Αβραάμ, ο Ισαάκ και ο Ιακώβ θα αναστηθούν από τα μνήματά τους στο Κλίβελαντ και θα αναλάβουν την κυβέρνηση της γης.... Και τότε ο ομιλητής είπε: "Ναι, αδελφοί μου, για κοιτάξτε γύρω σας. Ο Ιεχωβά μάς έστειλε καινούργια αντίληψη, καινούργιο φως. Στη θέση των πατέρων θα είναι τα παιδιά τους. Στη θέση του Αβραάμ, του Ισαάκ, του Ιακώβ, θα είναι οι αξιωματούχοι  της Εταιρείας "Σκοπιά". Αλλά εγώ ήμουν ένας τέτοιος αξιωματούχος της Εταιρείας και ήξερα ποιος είμαι. Και ξαφνικά η Εταιρεία "Σκοπιά" με χαρακτήριζε εμένα ως άρχοντα. Εδώ σ' αυτό το σημείο ήρθαν οι πρώτες αμφιβολίες μου...

Ξαφνικά (το 1950 έγινε αυτό), πήραμε στα χέρια μας μια νέα Βίβλο, τη λεγόμενη Μετάφραση του Νέου Κόσμου των Μαρτύρων του Ιεχωβά.... κατόπιν εκδόθηκε το "Ξύπνα" και αναφερόταν εκεί, την άνοιξη του 1955, ότι η μεγάλη πυραμίδα της Αιγύπτου δεν ήταν η Βίβλος σ' εκείνη τη μορφή (Λίθινη Βίβλος). Η διδασκαλία (τους) η οποία μέχρι τότε έλεγε ότι η πυραμίδα της Αιγύπτου είναι η Λίθινη Βίβλος, η Γραφή δηλαδή επί λίθου γραμμένη, τώρα έγινε μ’ αυτήν την καινούργια αλλαγή δαιμονική υπόθεση. Πως είναι δυνατόν να γίνει αυτό; Εάν αυτό που διδάσκεται τώρα είναι αληθινό, τότε εμείς πριν από 60 χρόνια κηρύτταμε δαιμονική διδασκαλία. Όταν άρχισα να αμφιβάλλω, τότε μου είπαν πως οι σκέψεις και η αμφιβολία μου προέρχονται από δαίμονες.... [δική μας σημείωση: μεγάλη εκτίμηση έτρεφε ο ιδρυτής των Μ.τ.Ι. Ρώσσελ για τις πυραμίδες και ιδιαίτερα για την πυραμίδα της Γκίζας. Σε άρθρο της ‘Σκοπιάς’, 15 Μαρτίου 1911, αναφέρεται: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι οι αναγνώστες μας έχουν διαβάσει τον 3ο Τόμο των Γραφικών Μελετών (του Ρώσσελ) το τελευταίο κεφάλαιο του οποίου περιγράφει την Πυραμίδα και εκθέτει πολλά από τα θαυμάσια συμβολικά διδάγματα που διακρίνονται στην κατασκευή της. Αποδεικνύει ότι η Πυραμίδα βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με την Αγία Γραφή. Πράγματι, μερικοί αφού διάβασαν τον Τόμο έχουν περιγράψει τη Μεγάλη Πυραμίδα ως τη Λίθινη Βίβλο» (βλ. oodegr. co/paratir/ istoria/ pyramida_1. htm). Στο βιβλίο του «Ελθέτω η Βασιλεία σου» αναφέρει ότι η μεγάλη πυραμίδα της Γκίζας στην Αίγυπτο είναι ο μεγάλος μάρτυρας του Ιεχωβά και πιστεύει ότι κάθε μέρος της συμβολίζει τη χριστιανική διδασκαλία. Στο βιβλίο αυτό βλέπουμε να καταγράφεται αστρολογία και αριθμολογία. Μετρώντας το μήκος της πυραμίδας εξάγει ‘ιστορικές’ χρονολογίες. Στο βιβλίο τους «ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ- Διαγγελείς της Βασιλείας του Θεού» (1993), σελ. 201, διαβάζουμε: «Επί 35 χρόνια, ο Πάστορας Ρώσσελ πίστευε ότι η Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας ήταν ένας λίθινος μάρτυρας του Θεού, παρέχοντας υποστήριξη για τις Βιβλικές χρονικές περιόδους (Ησ. 19, 19). Αλλά οι Μάρτυρες του Ιεχωβά εγκατέλειψαν την ιδέα ότι μια Αιγυπτιακή πυραμίδα έχει έστω και την παραμικρή σχέση με την αληθινή λατρεία». (Βλέπε Σκοπιά τεύχη 1 Δεκεμβρίου και 15 Δεκεμβρίου 1928)» (oodegr. co/ paratir/ istoria/ pyramida_1. htm)].

Τότε εξεδόθη το περιοδικό "Σκοπιά" στις 15 Ιουνίου 1975. Στην σελίδα 424 στη Γερμανική έκδοση διάβασα: ‘Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ανεγνώρισαν ότι η κίνηση των Ιουδαίων στην Παλαιστίνη κατευθύνεται από τον ίδιο τον διάβολο....’ τότε εμείς ως Μάρτυρες του Ιεχωβά επί ογδόντα χρόνια κηρύξαμε στους ανθρώπους από σπίτι σε σπίτι, με ειδικά φυλλάδια, δαιμονικές διδασκαλίες. Διότι διδάξαμε, κηρύξαμε, όχι μόνο προφορικά, αλλά και γραπτά σ' εκατοντάδες εκδόσεις και έντυπα ότι εκείνος ο οποίος οδηγεί τους Εβραίους πίσω στην Παλαιστίνη είναι ο Ιεχωβά. Και τώρα η "Σκοπιά", την οποία πιστεύαμε ως κανάλι του Θεού, μάς λέει ότι αυτά που κηρύσσαμε επί 80 χρόνια ως θεϊκές διδασκαλίες είναι διδασκαλίες του διαβόλου.....

Όταν είπα στη γυναίκα μου αυτά τα πράγματα άρχισε να φωνάζει: Δαίμονες! δαίμονες! Και έτρεξε στους αξιωματούχους της Εταιρείας Σκοπιάς και με πρόδωσε. Τότε συστάθηκε ένα ειδικό δικαστήριο κι έπρεπε εγώ να λογοδοτήσω εκεί ενώπιον του υπευθύνου του τμήματος της Γερμανίας, διότι κήρυττα ανταρσία εναντίον του Ιεχωβά. "Αδελφοί -τους είπα- για κοιτάξτε εδώ: Τι γράφει; Ένα μήνυμα από το Θεό δεν είναι δυνατόν ποτέ να μεταβληθεί σε δαιμονική διδασκαλία. Ακόμη κι αν δεχθούμε ότι υπάρχει ζωηρότερο και διαρκέστερο φως δεν μπορεί να γίνει ποτέ τέτοια αλλοίωση και παραποίηση ώστε μια θεϊκή διδασκαλία να μετατραπεί σε διαβολική διδασκαλία. Εάν αυτό είναι έτσι, τότε είμαστε ένοχοι διότι κηρύτταμε σε εκατομμύρια ανθρώπους διαβολικές διδασκαλίες στο όνομα του Θεού. Τότε λοιπόν για ποιο λόγο έτρεχε ο πατέρας μου στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως; Έτρεχε για τη διδασκαλία ότι η επιστροφή των Εβραίων στην Παλαιστίνη κατευθύνεται από το Θεό.

Τότε ο Πρόεδρος της Επιτροπής μού είπε: "Γκύντερ, λογικέψου. Ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός είπε: Όποιος θέτει την χείρα του στο άροτρο και κοιτάζει πίσω, δεν είναι άξιος για τη Βασιλεία μου". Και τότε είπα: "Πως γνωρίζω, λοιπόν, εγώ ότι αυτό που διδάσκουμε ως θεϊκές διδασκαλίες, αύριο δεν θα το αλλάξουμε και θα το πούμε διαβολικές διδασκαλίες;" Τότε άλλαξε η έκφρασή τους. Άρχισαν να μου μιλούν στον πληθυντικό και με απέρριψαν. Χαρακτηρίστηκα ως Ιούδας ο προδότης... Τότε με απασχόλησε το ερώτημα: Τι είναι Αλήθεια; Πού είναι η Αλήθεια; Είναι η Βίβλος; Την πήρα στα χέρια μου και άρχισα να την διαβάζω. Τρόμαξα. Τί ήταν αυτό; Χρησιμοποιούσα την Βίβλο κάθε μέρα από σπίτι σε σπίτι στο κήρυγμα και, όταν άρχισα να την διαβάζω συστηματικά σαν μια ολότητα, διαπίστωσα ότι δεν γνωρίζω καθόλου την Βίβλο... }.

Αποτυχημένη ερμηνεία επιχειρούν και για το πρόσωπο του Κυρίου: {Τι διδάσκουν για το Χριστό; Πρέπει να τον λατρεύουμε; Ναι, είναι καθήκον των πιστών, κήρυτταν το 1898. Αυτό το πίστευαν μέχρι το 1950. Το 1961 η Εταιρεία "Σκοπιά" άλλαξε. Δεν πρέπει να λατρεύεται ο Χριστός, γιατί δεν είναι Θεός, είναι κτίσμα. Μετά εννιά χρόνια, το 1979, διδάσκουν ότι έγινε λάθος και πρέπει να λατρεύεται ο Ιησούς Χριστός. Αυτό όμως μέχρι το 1984, όταν στο New World Translation διακηρύττεται ότι ο Χριστός δεν πρέπει να λατρεύεται... }

Στα χιλιαστικά ακόμη βιβλία διαβάζουμε: {"Οι Έσχατοι καιροί" άρχισαν το 1799 και η Δευτέρα Παρουσία έγινε το 1874}. Στο βιβλίο όμως "Η κιθάρα του Θεού", στην έκδοση του 1931, διεκήρυξαν πως οι "έσχατοι καιροί" άρχισαν το 1914.... Η Σκοπιά της 1ης Αυγούστου 1982 γράφει: "Τα γεγονότα που εκπληρώνουν τις βιβλικές προφητείες δείχνουν ότι η παρουσία του Χριστού άρχισε το βαρυσήμαντο έτος 1914 και αυτό έγινε κατά την προφητεία του 1878. Το έτος 1914 θα τελείωνε με την πλήρη καταστροφή των πολιτικών κυβερνήσεων του κόσμου". [Στον Ζ΄ τόμο των ‘Γραφικών Μελετών’ της Εταιρείας (το ‘Τετελεσμένο Μυστήριο’, 1917), διαβάζει κανείς: «Η Δευτέρα Έλευσις του Κυρίου, έλαβε χώραν κατά το φθινόπωρον του 1874 μ.Χ. (σελ.82)»]. Το 1923, όμως, έχουμε νέα πληροφορία: "Ο χρόνος της εγκαθιδρύσεως της Βασιλείας εν δυνάμει καταδεικνύεται ως μέλλων να λάβει χώρα ... 13 έτη μετά το 1918, δηλαδή εις το 1931". Αλλά και πάλι λάθος. Η εταιρεία "Σκοπιά" διεκήρυξε στη δεκαετία του 1960 πως γνωρίζει ακριβώς πού βρισκόμαστε "στο ρεύμα του χρόνου" και στη Σκοπιά της 1ης Αυγούστου 1968 μας διαβεβαιώνει ότι η Δευτέρα Παρουσία έρχεται οκτώ χρόνια μετά το φθινόπωρο του 1967, δηλαδή το 1975... Και γινόταν προτροπή, οι οπαδοί να διακόψουν σπουδές, να σταματήσουν επαγγελματικές δραστηριότητες, να αναβάλουν το γάμο, την τεκνοποίηση για μετά τον Αρμαγεδδώνα, να πουλήσουν τα πάντα και να περάσουν τον "υπόλοιπο χρόνο" στην "ολοχρόνια υπηρεσία" της Οργανώσεως.... (βλ. «Οι εγκαταστάσεις των Χιλιαστών στην Βοιωτία ή πως ξεπουλιέται η Ελλάδα», Μητρ. Θηβών και Λεβαδείας Ιερωνύμου, Αθ. 1992, σελ. 50-71).

ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΜΕΝΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ

Εσφαλμένη αποτύπωση πλήθους εδαφίων της Αγίας Γραφής, ή αναίρεση διαφόρων χωρίων της από τα κείμενά τους, βλέπουμε να καταγράφεται -εκτός των περιοδικών "Σκοπιά" και "Ξύπνα" και των εκδιδόμενων βιβλίων της Οργάνωσής τους- και από την ονομαζόμενη από τους ιδίους "Μετάφραση του Νέου Κόσμου" (Μ Ν Κ), που είναι η επίσημη Γραφή των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Αρκετά στοιχεία αντλούμε παρακάτω από την πολύ κατατοπιστική μελέτη του ιερέως και θεολόγου Ελευθερίου Ε. Χατζή, «Το ξεσκέπασμα των Μαρτύρων του Ιεχωβά», εκδ. Νεκτάριος Παναγόπουλος, Αθ. 1990 (σελ. 43,44, 56, 65, 66, 70, 76, 79, 80, 105, 106, 111), εκτός αν αναγράφεται διαφορετική πηγή.

Δεν διστάζει να αλλοιώσει επί παραδείγματι το εδάφιο Ματθ. 4,10: "Κύριον τον Θεόν σου θέλεις προσκυνήσει και αυτόν μόνον θέλεις λατρεύσει", μετατρέποντάς το ως εξής: "Ιεχωβά τον Θεόν σου θέλεις προσκυνήσει και εις αυτόν μόνον θέλεις αποδώσει θείαν υπηρεσίαν" (ΜΝΚ, Σκοπιά 1ης Ιανουαρίου 1977/ οι υπογραμμίσεις δικές μας). Όπως φαίνεται η λέξη "Κύριος" αντικαταστάθηκε με τη λέξη "Ιεχωβάς" (πράγμα που κάνουν στα περισσότερα εδάφια της Βίβλου), ενώ το "θέλεις λατρεύσει" αντικαταστάθηκε με τις λέξεις "θέλεις αποδώσει θείαν υπηρεσίαν". Ως κύρια θεία υπηρεσία εννοούν την διάδοση των φυλλαδίων της Σκοπιάς, που υποτίθεται ότι κατοχυρώνεται δια της Αγίας Γραφής.

Η Μ Ν Κ αντικαθιστά το όνομα του Ιησού Χριστού με το όνομα του Ιεχωβά και παραλείπει τα σημεία εκείνα στα οποία ο Χριστός ταυτίζεται με τον Κύριο και Θεό. Ο απ. Παύλος π.χ. διδάσκει: «Όποια εργασία κάνετε να την κάνετε με την καρδιά σας, σαν να δουλεύετε για τον Κύριο κι όχι για τους ανθρώπους. Ξέρετε καλά ότι θα πάρετε από τον Κύριο ως ανταμοιβή σας την κληρονομία της βασιλείας του. Γιατί στην πραγματικότητα Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ» (Κολ. 3,23-24). Η Σκοπιά το εμφανίζει ως εξής: "Και παν ότι αν πράττητε, εκ ψυχής εργάζεσθε ως εις τον Ιεχωβά, και ουχί εις ανθρώπους, εξεύροντες ότι από τον Ιεχωβά θέλετε λάβει την ανταπόδοσιν της κληρονομίας" (ΜΝΚ, Σκοπιά 1ης Νοεμβρίου 1977/ οι υπογραμμίσεις δικές μας), ενώ δεν αφήνει να φανεί η συνέχεια του εδαφίου που λέγει: "Τω γαρ Κυρίω Χριστώ δουλεύετε".

Στις Πράξεις 20,28 διαβάζουμε: «Προσέχετε, λοιπόν, τον εαυτό σας και όλο το ποίμνιο, στο οποίο το Πνεύμα το Άγιο σάς έθεσε επισκόπους για να ποιμαίνετε την εκκλησία του Κυρίου και ΘΕΟΥ, που την έκανε δική του ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ». Ο απ. Παύλος επισημαίνει εδώ την πίστη της Εκκλησίας στο ότι ο Ιησούς Χριστός, που είναι ο Κύριος και Θεός, απέκτησε την Εκκλησία προσφέροντας το δικό Του αίμα επί του Σταυρού. Ταυτίζει δηλαδή ο Παύλος το Θεό με τον Ιησού Χριστό, οντολογικά και ουσιαστικά. Η Εταιρεία Σκοπιά αντίθετα μεταφράζει: "Προσέχετε λοιπόν εις εαυτούς και εις όλον το ποίμνιον, εις το οποίον το πνεύμα το άγιον σας έθεσε επισκόπους, δια να ποιμάνητε την εκκλησίαν του Θεού την οποία απέκτησε δια του αίματος του ιδίου αυτού Υιού" (βιβλίο τους «Λύχνος…», σελ. 11), και έτσι δεν φαίνεται ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο ίδιος ο Θεός ενσαρκωμένος.

Την ίδια τακτική επιχειρεί η διοίκηση της "Βιβλικής και Φυλλαδικής Εταιρείας Σκοπιάς" για να εμφανίσει τον Χριστό ότι είναι είτε ο αρχάγγελος Μιχαήλ, είτε άγγελος εξ ουρανού. Έτσι παραποιεί την Αποκάλυψη 12,7, διότι οι Μ.τ.Ι. γράφουν: "Και έγεινε πόλεμος εν τω ουρανώ. Ο Μιχαήλ (που είναι ο αναστημένος Ιησούς Χριστός) και οι άγγελοι αυτού επολέμησαν κατά του δράκοντος" («Μπορείτε να ζείτε…», σελ. 21/ οι υπογραμμίσεις δικές μας). Το γνήσιο εδάφιο όμως της Καινής Διαθήκης αναφέρει: «Και έγινε πόλεμος στον ουρανό. Ο Μιχαήλ και οι άγγελοί του πολέμησαν εναντίον του δράκοντα». Επ’ ουδενί λόγω δεν ισχυρίζεται δηλαδή η Αγία Γραφή ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο αρχάγγελος Μιχαήλ. Αντίθετα το "σκεύος εκλογής", ο θείος Παύλος, κατηγορηματικά αποκλείει μια τέτοια φανταστική υπόθεση: «σε ποιον από τους αγγέλους είπε ποτέ: κάθισε στα δεξιά μου, μέχρις ότου κάνω τους εχθρούς σου χαλάκι για τα πόδια σου;» (Εβρ. 1,13), που σημαίνει  πλήρη αντιδιαστολή Ιησού Χριστού και αγγέλων. Το ίδιο επιχειρεί η Σκοπιά και στο Αποκ. 20,1. Εκεί μαθαίνουμε για το δέσιμο του σατανά για χίλια χρόνια από άγγελο Κυρίου: «Είδα τότε έναν άγγελο να κατεβαίνει από τον ουρανό κρατώντας στο χέρι του το κλειδί της αβύσσου και μια μεγάλη αλυσίδα». Οι ακόλουθοι της οργάνωσης του Μπρούκλιν, στη δική τους μετάφραση του Ν.Κ. (από τον ‘Απολεσθέντα Παράδεισο’, σελ. 211) διαβάζουν: " Και είδον άγγελον (τον Χριστόν) καταβαίνοντα εκ του ουρανού ...." (οι υπογραμμίσεις δικές μας). Παρατηρούμε παραποίηση των νοημάτων της Αγίας Γραφής.

Και βέβαια, αποτελεί πίστη της Εκκλησίας ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο μοναδικός Θεάνθρωπος της ιστορίας, τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος. Ότι είναι το πρόσωπο του Λόγου, που έγινε άνθρωπος ακριβώς για να ενωθούμε με το Θεό και να γίνουμε θεοί κατά χάρη. Ως Θεός είναι ομοούσιος και ισότιμος με το Θεό Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα, γεγονός που και ο ίδιος εξαγγέλλει: «Εγώ και ο Πατέρας είμαστε Ένα» (Ιω. 10,30). Άλλωστε "εν αυτώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς" (Κολοσ. 2,9). Επειδή όμως ο Ιησούς Χριστός είναι και τέλειος άνθρωπος, ο ίδιος πάλι μας αποκαλύπτει ότι ως προς την ανθρώπινη φύση Του είναι φυσικά κατώτερος του Πατρός: «Ο Πατέρας μου είναι μεγαλύτερος από εμένα» (Ιω. 14,28). Επιπλέον με τη φράση αυτή αναγνωρίζει ο Κύριος πως ο Πατήρ Του είναι η αιτία και η πηγή της υπάρξεώς Του, ως δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος. Άλλωστε δεν είπε ο Χριστός "ο Θεός μείζων μου εστίν", που θα σήμαινε ότι δεν είναι Θεός, αλλά είπε "ο πατήρ μου μείζων μου εστί" (βλ. και «Αντιχιλιαστικόν Εγχειρίδιον», Νικ. Ι. Σωτηρόπουλου, εκδ. «Ο Σταυρός», Αθ. 1989, σελ. 142).

Οι Χιλιαστές προσπαθώντας μάταια να αποδείξουν την  κατωτερότητα του Ιησού Χριστού προβάλλουν ακόμη το εξής χωρίο: «Η κεφαλή του κάθε άνδρα είναι ο Χριστός ... και κεφαλή του Χριστού είναι ο Θεός» (Α' Κορ. 11,3).  'Άρα, λένε, ο Χριστός είναι κτίσμα, δημιούργημα, και όχι Θεός. Το εδάφιο όμως δεν λέγει "κεφαλή δε Υιού ο Πατήρ" (κεφαλή του Υιού είναι ο Πατέρας), αλλά "κεφαλή Χριστού ο Θεός", ότι πάνω δηλαδή από το Χριστό, ως ανθρώπου νοουμένου, βρίσκεται ο Θεός. Ο Ιησούς ως άνθρωπος σαφώς και είναι κατώτερος του Τριαδικού Θεού, όχι όμως και ο Υιός ως Θεός προς τον Πατέρα Του. Εκεί υπάρχει ισοτιμία προσώπων και ενότητα ουσίας.

Την ίδια έννοια έχουν και τα λόγια του Χριστού: "εδόθη μοι πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης" (Ματθ. 28,18). Ο Κύριος ομιλεί πάλι ως άνθρωπος, διότι ως άνθρωπος παίρνει τώρα την εξουσία που είχε και έχει πάντοτε ως Θεός. Το να ισχυρισθεί κάποιος ότι ο Χριστός δεν είχε τίποτε πριν, ενώ του δίδεται μετά την ανάστασή Του και μόνο η εξουσία, είναι το ίδιο σαν να ισχυρίζεται ότι ο Πατήρ, δίδοντας την εξουσία, έμεινε ο ίδιος χωρίς καμία δύναμη και εξουσία, αφού το εδάφιο λέγει: "Εδόθη μοι ΠΑΣΑ εξουσία". Επομένως μια τέτοια ερμηνεία (χιλιαστική) αφαιρεί από τον Θεό Πατέρα την παντοδυναμία Του ολοσχερώς («Οι Ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά», Π. Παναγιωτίδου, εκδ. Ο.Χ.Α. «Απολύτρωσις», Β’ εκδ., Θεσ. 1973, σελ. 59-60).

Τέτοιες βέβαια λεπτές ερμηνείες της Γραφής, που προέρχονται από το ασύγκριτο θεολογικό πνευματικό βάθος των Πατέρων της Εκκλησίας, ούτε κατά διάνοια δεν μπορούν να πλησιάσουν οι Μ.τ.Ι. Απλά γιατί οι Πατέρες της Εκκλησίας εμπνεύσθηκαν από το Άγιο Πνεύμα, ενώ οι Χιλιαστές αρνούνται την προσωπική ύπαρξή Του και βρίσκονται εκτός Εκκλησίας.

Προσπαθώντας η Σκοπιά να παρουσιάσει τον Χριστό υποδεέστερο του Θεού, αφαιρεί από πάμπολλα αγιογραφικά σημεία ορισμένες λέξεις και προσθέτει άλλες, κατά το δοκούν. Ενώ λοιπόν ο απ. Παύλος γράφει: «Να ανέχεστε με υπομονή ο ένας τον άλλο, και να συγχωρείτε ο ένας τον άλλο, κάθε φορά που δημιουργούνται παράπονα ανάμεσά σας. Όπως ο Χριστός ΣΑΣ ΣΥΓΧΩΡΗΣΕ τα παραπτώματα, έτσι να κάνετε και εσείς μεταξύ σας» (Κολ. 3,13), στο βιβλίο τους ‘Λύχνος’, σελ. 27, η πρόταση "καθώς και ο Χριστός συνεχώρησεν εις εσάς" μετατρέπεται σε "καθώς και ο Ιεχωβά συνεχώρησεν εις σάς ούτω και σεις" (οι υπογραμμίσεις δικές μας). Έτσι δεν εξάγεται φυσικά ότι ο Χριστός μπορεί ως Θεός που είναι να συγχωρεί αμαρτίες, δεδομένου ότι κατά την άποψή τους δεν είναι Θεός.

Δυστυχώς προέβησαν και στην κατάργηση μέσα στα βιβλία τους της χριστιανικής ένδειξης χρονολογίας που χρησιμοποιούν όλοι οι χριστιανοί, δηλ. του "π.Χ." (προ Χριστού) και "μ.Χ." (μετά Χριστόν), και στη θέση της εισήγαγαν τους όρους "Π.Κ.Χ." (Πριν από την Κοινή μας Χρονολογία) και "Κ.Χ." (της Κοινής μας Χρονολογίας) (βλ. π.χ. "Ένα Βιβλίο για Όλους τους Ανθρώπους", 1997, σελ. 8 και «Η Αγία Γραφή, Λόγος Θεού ή Ανθρώπων», σελ. 16).

Σε άλλες περιπτώσεις η Εταιρεία Σκοπιά αυτοανακηρύσσεται αυθαίρετα υπηρέτης του Θεού στη γη και, αντι-ερμηνευτικά, πιέζει αφόρητα τα Ευαγγέλια ώστε να προβάλλουν το έργο της Σκοπιάς και να μιλάει τάχα γι' αυτήν ακόμα και ο Χριστός. Έτσι για το χωρίο "Τις λοιπόν είναι ο πιστός και φρόνιμος δούλος, τον οποίον ο κύριος αυτού κατέστησε επί των υπηρετών αυτού, δια να δίδη εις αυτούς την τροφήν εν καιρώ; Μακάριος ο δούλος εκείνος τον οποίον, όταν έλθη ο κύριος αυτού, θέλει εύρει πράττοντα ούτως. Αληθώς σας λέγω, ότι θέλει καταστήσει αυτόν επί πάντων των υπαρχόντων αυτού" (Ματθ. 24,45-47, Λουκ. 12,41-44),  διδάσκει [Σκοπιά 1960, σελ. 464-465] ότι ο "πιστός και φρόνιμος δούλος" είναι η διοίκηση της Σκοπιάς, ότι "υπηρέτες είναι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και ότι τροφή είναι οι διδασκαλίες που προσφέρει στους οπαδούς της". Κατέστησε μάλιστα τη Σκοπιά ο Θεός διαχειριστή δήθεν των υπαρχόντων Του.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα της "Μετάφρασης του Νέου Κόσμου" είναι ακόμη οι εξαφανίσεις ολόκληρων εδαφίων από την Αγία Γραφή. Επί παραδείγματι, ο ευαγγελιστής Ματθαίος αναφέρει: «Ο Υιός του Ανθρώπου ήρθε ΝΑ ΣΩΣΕΙ τους πλανεμένους» (Ματθ. 18,11). Επισημαίνει δηλαδή το σημαντικότερο κεφάλαιο της πίστεώς μας, που είναι η έλευση του Υιού του Θεού ως ανθρώπου για να σώσει την βουτηγμένη στην αμαρτία ανθρωπότητα. Το χωρίο αυτό παραλείπεται τελείως από τη Σκοπιά στην μετάφρασή της, διότι δεν συμφωνεί προφανώς στο να φαίνεται ότι ο Χριστός είναι ο Σωτήρας του κόσμου. Στο Ματθ. 23,14 επίσης αναφέρεται: «Αλίμονό σας, γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριτές, γιατί κλείνετε στους ανθρώπους το δρόμο για τη βασιλεία ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ. Ούτε εσείς μπαίνετε, ούτε το επιτρέπετε σ’ όσους θέλουν να μπουν». Εδώ η Γραφή έρχεται και πάλι σε αντίθεση με την διδασκαλία της Σκοπιάς, αφού μιλά για "Βασιλεία των Ουρανών". Καταργούν και εξαφανίζουν στη μετάφρασή τους ολόκληρο το χωρίο.

Στο Ιω. 3,13, ο ‘υιός της βροντής’ αναφέρει: «Κανένας, βέβαια, δεν ανέβηκε στον ουρανό παρά μόνο ο Υιός του Ανθρώπου, που κατέβηκε από τον ουρανό, και που ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ». Στη δική τους Γραφή του "Νέου Κόσμου" οι Χιλιαστές παραλείπουν τη φράση " ο ων εν τω ουρανώ", διότι η φράση αυτή σημαίνει την πανταχού παρουσία του Ιησού Χριστού ως Θεού. Ο Χριστός δηλαδή, επειδή ακριβώς είναι Θεός, βρίσκεται ταυτόχρονα στη γη και στον ουρανό (παντού). Η Σκοπιά όμως δεν εμφανίζει τον Χριστό ως Θεό και αυτός είναι ο λόγος που αφαιρεί ολόκληρες προτάσεις.

Την ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ δεικνύουν και τα εξής χωρία: α) «Όπου είναι δύο ή τρεις συγκεντρωμένοι στο όνομά μου, εκεί είμαι ανάμεσά τους» (Ματθ.18,20), β) «Και ιδού εγώ είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες μέχρι της συντέλειας του κόσμου» (Ματθ. 28,20).

Τέλος, κατά τη σταύρωση του Κυρίου ανάμεσα στους δύο κρεμασθέντες κακούργους, μεσολάβησε σωστική συνομιλία του Ιησού Χριστού με τον εκ δεξιών Αυτού ληστή, ο οποίος, αφού μετανόησε, άκουσε από τα πανάγια χείλη τα άκρως βαρυσήμαντα λόγια: «Αλήθεια σου λέγω, σήμερα θα είσαι μαζί μου στον Παράδεισο» (Λουκ. 23,43). Οι χιλιαστές μεταθέτουν το κόμμα μετά τη λέξη "σήμερον" και έτσι το μεταφράζουν, αλλάζοντας τελείως το νόημα, ως εξής: "αμήν λέγω σοι σήμερον, μετ' εμού έση εν τω παραδείσω". Δηλαδή, "αλήθεια σου λέγω σήμερα, θα είσαι μαζί μου στον παράδεισο". Η αυθαίρετη και σκόπιμη αυτή μετάθεση του κόμματος αλλάζει τελείως το νόημα του εδαφίου, εφόσον η Εταιρεία Σκοπιά δεν δέχεται αθανασία ψυχής. Τι νόημα όμως θα είχε ο τονισμός από τον Κύριο της φράσης "σήμερα σου λέγω, θα είσαι μαζί μου στον παράδεισο"; Μήπως υπήρχε περίπτωση να νομίσει ο μετανοημένος ληστής ότι τα λόγια αυτά τα είχε κάποτε ξανακούσει ή ότι θα τα ξανάκουγε στο μέλλον; Μήπως είχε πάθει σύγχυση και δεν ήξερε αν βρισκόταν στο παρελθόν, στο παρόν ή στο μέλλον; 'Όχι βέβαια! Διότι μπορεί να χρησιμοποιεί ο Κύριος στα Ευαγγέλια φράσεις όπως "Αμήν αμήν λέγω υμίν" ή "Αμήν αμήν λέγω σοι", ουδέποτε όμως πρόσθεσε σ' αυτές και τη λέξη "σήμερον" (βλ. «Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά», Ιω. Θ. Κολιτσάρα, Αδελφότης Θεολόγων Η «Ζωή», τεύχος Β’, Αθ. 1962,  σελ. 71, & «Η Διαστρεβλωμένη Αγία Γραφή των Μαρτύρων του Ιεχωβά, Θεόδωρου Ζιώγα, Αθ. 2010).

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ