Οι 5 κορυφαίες μη-γαλακτοκομικές πηγές ασβεστίου

Δημοσίευση: 7 Οκτωβρίου 2014, 7:30 πμ

οι-5-κορυφαίες-μη-γαλακτοκομικές-πηγές-ασβεστίου Αρκετές φορές, είτε εξαιτίας πάθησης είτε λόγω προσωπικών προτιμήσεων, πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να απομακρύνουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα από τη διατροφή τους.


Επίσης, η δυσανεξία στη λακτόζη οδηγεί στην αποφυγή των γαλακτοκομικών ή ακόμη και η απλή δυσαρέσκεια για τη γεύση ή την υφή τους.

Πάντως, η έλλειψη γαλακτοκομικών στη διατροφή ενός ατόμου μπορεί να συνεπάγεται και στην έλλειψη ασβεστίου στον οργανισμό. Η έλλειψη ασβεστίου μπορεί να έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις στην υγεία των οστών.

Επίσης, το ασβέστιο επιτελεί ένα σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του καρδιακού ρυθμού, στη διατήρηση των ορθών επιπέδων αρτηριακής πίεσης, συνεισφέρει στην απώλεια βάρους, ενώ αποτελεί ακόμη και ασπίδα προστασίας κατά ορισμένων μορφών καρκίνου.

Ποιες είναι λοιπόν, οι κορυφαίες μη-γαλακτοκομικές πηγές ασβεστίου;


  1. Λαχανίδες

Μία από τις καλύτερες φυτικές πηγές ασβεστίου είναι η λαχανίδα. Μία κούπα μαγειρεμένων λαχανίδων παρέχει στον οργανισμό το ένα τέταρτο των ημερήσιων αναγκών σε ασβέστιο. Για το μαγείρεμα προτιμήστε υγιεινές και «ελαφριές» επιλογές.

  1. Βιολογικό Λάχανο Μιλάνου (σ.σ. pentapostagma.gr – Κale)

Εάν καταναλώσετε 3,5 κούπες βιολογικού λάχανου Μιλάνου μέσα στην ίδια ημέρα, τότε έχετε λάβει περισσότερο ασβέστιο από μία κούπα γάλακτος. Προσθέστε το σε σαλάτες, ψημένο ως chips ή προσθέστε το σε πράσινα smoothies για να λάβετε την πλήρη ποσότητα ασβεστίου.

  1. Πορτοκάλια

Φυσικά, τα πορτοκάλια είναι γνωστά για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, αλλά 2 πορτοκάλια περιέχουν 70 mg ασβεστίου (η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου για ενήλικες μεταξύ 19 και 50 ετών είναι 1.000 mg). Η κατανάλωση πορτοκαλιών σε συνδυασμό με άλλες μη-γαλακτοκομικές πηγές ασβεστίου διασφαλίζουν την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη του.

  1. Λευκά Φασόλια

Τα λευκά φασόλια δεν αποτελούν απλώς μία εξαιρετική εναλλακτική του κρέατος – μόλις μισή κούπα λευκών φασολιών περιέχει περίπου 100mg ασβεστίου.

  1. Ξηρά σύκα

Όταν αποζητάτε γλυκό, επιλέξτε τα ξερά σύκα. Πέραν του ότι αποτελούν μία εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και σιδήρου, μονάχα δύο σύκα παρέχουν στον οργανισμό 55mg ασβεστίου.

Μερικές ακόμη μη-γαλακτοκομικές πηγές ασβεστίου είναι τα αμύγδαλα, τα φύλλα ρέβας, οι ηλιόσποροι και το μπρόκολο.

pentapostagma.gr