9 αντικαρκινικές τροφές που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Δημοσίευση: 2 Σεπτεμβρίου 2014, 9:47 μμ

9-αντικαρκινικές-τροφές-που-δεν-πρέπει-να-αγνοήσετεΟ σύγχρονος τρόπος ζωής εκθέτει όλους μας σε πολλαπλούς κινδύνους καρκινογένεσης σε καθημερινή βάση, και έτσι δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι δείκτες επιπολασμού του καρκίνου εκτοξεύονται. Η παρακάτω σύντομη λίστα αναλύει 9 τροφές με ισχυρότατες αντικαρκινικές ιδιότητες:

1. Μούρα πλούσια σε φλαβονοειδή

Η λίστα με τα μούρα που είναι πλούσια σε φλαβονοειδή περιλαμβάνουν τα φραγκοστάφυλα, τα κεράσια, τα οξύκοκκα (σ.σ. pentapostagma.gr – cranberries), τα μούρα hawthorn, τα βακκίνια, βατόμουρα, σμέουρα και φράουλες. Ως ισχυρά αντιοξειδωτικά στοιχεία, τα φλαβονοειδή αποδεικνύονται περισσότερο αποτελεσματικά ακόμη και από τα «παραδοσιακά» αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη C και E, η βήτα-καροτίνη το σελήνιο και το ψευδάργυρο. Μία άριστη επιλογή είναι η προσθήκη ενός ή δύο ημερησίων snacks με μούρα αντικαθιστώντας παράλληλα τα γλυκά, για βέλτιστη αντικαρκινική προστασία.


2. Κουρκουμάς

Το κάρυ είναι ένα από τα τρόφιμα που συγκεντρώνει ιδιότητες αντικαρκινικής προστασίας, εάν περιέχει κουρκουμά. Αυτό οφείλεται στο συστατικό του κουρκουμά, την κουρκουμίνη, με ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ιδιότητες αναστολής της ανάπτυξης του καρκίνου.

3. Σταυρανθή Λαχανικά

Στα σταυρανθή λαχανικά συγκαταλέγεται το  λάχανο, το κουνουπίδι, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το κατσαρό λάχανο, το κάρδαμο, το χρένο, οι σγουρές κράμβες, η μουστάρδα, το ραπανάκι και τα γογγύλια.

Είναι ωφέλιμα καθώς περιέχουν τα φυτοθρεπτικά συστατικά  γλυκοσινολικά οξέα, για τα οποία έχει δειχθεί ότι βοηθούν στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου.

4. Σκόρδο

Το σκόρδο περιέχει περίπου 200 βιολογικά ενεργά συστατικά, όπως αμινοξέα που περιέχουν θείο, γλουταθειόνηκαι κυστεϊνη που συγκεντρώνουν ισχυρές προστατευτικές λειτουργίες κατά του σχηματισμού, της ανάπτυξη και της μετάστασης του καρκίνου. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, το σκόρδο θα πρέπει να τρώγεται ωμό και φρεσκοκομμένο. Εάν η μυρωδιά του σας απωθεί, μπορείτε να το τηγανίσετε ελαφρώς μαζί με λαχανικά.

5. Μανιτάρια

Τα μανιτάρια συγκεντρώνουν και αυτά αντικαρκινικές ιδιότητες. Όμως όχι όλοι οι τύποι μανιταριών. Τα μανιτάρια reishi (Ganoderma), shiitake και maitake, χρησιμοποιούνται από τους Κινέζους και τους Ιάπωνες για την ενίσχυση της ανοσοποίησης καθώς και για την προστασία από την απειλή του καρκίνου.

6. Γιαούρτι

Συγκεκριμένα είδη προβιοτικών (π.χ. Bifidobacterium lactis) που περιέχονται στο γιαούρτι έχει βρεθεί ότι βελτιώνουν την λειτουργία του ανοσοποιητικού και στη διαδικασία αποτοξίνωσης από πολλά καρκινογόνα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των καρκινογόνων στοιχείων του κρέατος και των περιβαλλοντικών τοξινών.

7. Σπανάκι

Το σπανάκι συγκεντρώνει επίσης εξαιρετικές αντικαρκινικές ιδιότητες. Και αυτό οφείλεται στην πλούσια περιεκτικότητά του σε χλωροφύλλη και καροτίνη που προστατεύουν από την ανάπτυξη καρκίνου.

8. Τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες 

Οι φυτικές ίνες δεν αποδεικνύονται σημαντικές μονάχα για την υγιή λειτουργία των εντέρων, αλλά είναι εξίσου σημαντικά για την πρόληψη του ορθοκολικού καρκίνου (colorectal cancer). Οι φυτικές ίνες διευκολύνουν την κίνηση των τροφίμων μέσω του γαστρεντερικού συστήματος, μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο παραγωγής καρκινογόνων στοιχείων.

Τα τρόφιμα ολικής αλέσεως (το καστανό ρύζι), τα φασόλια, οι σπόροι, οι φακές και τα λαχανικά αποτελούν πηγές πλούσιες σε φυτικές ίνες, για αυτό φροντίστε να τα συμπεριλάβετε στην καθημερινή σας διατροφή.

9. Πρόπολη των Μελισσών

Η Πρόπολη είναι μία ουσία που παράγεται από τις μέλισσες για να προστατεύσει αυτές και τις κυψέλες κατά βακτηριακών, ιικών και μυκητιακών λοιμώξεων. Είναι πλούσια σε βιοφλαβονοειδή, βιταμίνες και αμινοξέα, και έχει δειχθεί ότι ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου.

pentapostagma.gr