Επιστήμη
Ενημερώθηκε στις:

Ανακαλύφθηκε τεράστιος «ωκεανός» που κρύβεται κάτω από την επιφάνεια της Γης

Επιστήμονες προχώρησαν σε μια πρωτοποριακή ανακάλυψη καθώς εντόπισαν έναν κολοσσιαίο ωκεανό ο οποίος ήταν κρυμμένος κάτω από την επιφάνεια του πλανήτη. Αυτή η κρυμμένη δεξαμενή νερού, που ανακαλύφθηκε πριν από από δέκα χρόνια, το 2014, είναι ακόμα σε μεγάλο βαθμό άγνωστη στον κόσμο, θαμμένη σε βάθος πάνω από 643 χιλιόμετρα μέσα στον μανδύα της Γης.

Φανταστείτε ένα υδάτινο σώμα τρεις φορές μεγαλύτερο από όλες τις θάλασσες μαζί, φωλιασμένο κάτω από τα πόδια μας. Χάρη στις αξιοσημείωτες ιδιότητες ενός μπλε ορυκτού που ονομάζεται «ringwoodite», αυτός ο υπόγειος ωκεανός διέφευγε της ανίχνευσης μέχρι τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με το New Scientist, αυτό το εκπληκτικό εύρημα αμφισβητεί προηγούμενες θεωρίες σχετικά με την προέλευση του νερού της Γης, υποδηλώνοντας ότι αντί να φτάσουν μέσω κομητών, οι ωκεανοί μας μπορεί να έχουν προέλθει από το εσωτερικό του ίδιου του πλανήτη.

Ο Steve Jacobsen, γεωφυσικός που συμμετείχε στην ανακάλυψη, περιγράφει τον ringwoodite ως σφουγγάρι, ικανό να παγιδεύει τεράστιες ποσότητες νερού μέσα στην κρυσταλλική του δομή. «Υπάρχει κάτι πολύ ιδιαίτερο στην κρυσταλλική δομή του ringwoodite που του επιτρέπει να προσελκύει το υδρογόνο και να παγιδεύει το νερό», εξηγεί ο Jacobsen.

Πώς όμως οι επιστήμονες αποκάλυψαν αυτόν τον κρυμμένο ωκεανό; Ο Jacobsen και η ομάδα του χρησιμοποίησαν ένα δίκτυο 2.000 σεισμομέτρων για να αναλύσουν τα σεισμικά κύματα που δημιουργήθηκαν από περισσότερους από 500 σεισμούς. Αυτά τα κύματα, που αντηχούσαν μέσα από τα στρώματα της Γης, παρείχαν κρίσιμες πληροφορίες για τη σύνθεση του εσωτερικού του πλανήτη. Μετρώντας την ταχύτητα των σεισμικών κυμάτων που περνούν μέσα από διαφορετικούς τύπους πετρωμάτων, οι ερευνητές εντόπισαν περιοχές όπου τα κύματα επιβραδύνονταν.

Αυτή η πρωτοποριακή ανακάλυψη όχι μόνο ρίχνει φως στη γεωλογική σύσταση της Γης, αλλά εγείρει επίσης ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με τον κύκλο του νερού στον πλανήτη. Ο Jacobsen υποδηλώνει ότι αυτός ο υπόγειος ωκεανός μπορεί να παίζει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση των τεράστιων αποθεμάτων υγρού νερού στην επιφάνεια της Γης. «Νομίζω ότι επιτέλους βλέπουμε ενδείξεις για έναν κύκλο νερού σε ολόκληρη τη Γη, ο οποίος μπορεί να βοηθήσει στην εξήγηση της τεράστιας ποσότητας υγρού νερού στην επιφάνεια του κατοικήσιμου πλανήτη μας», εξηγεί.

“Φωτιά” άναψε στον Μακρόν ο Ερντογάν-Ενισχύσεις από τον γαλλικό στρατό έφθασαν στη Νέα Καληδονία που “ καίγεται” από άκρη σε άκρη