Αρχείο

Τι θα συμβεί αν τουρκικό πλοίο πλησιάσει την γεώτρηση στο «Οικόπεδο 11» - Το επιχειρησιακό σχέδιο βύθισης του τουρκικού Στόλου

Μια ανάσα βρίσκεται η Κύπρος από την γεώτρηση της κοινοπραξίας ENI-TOTAL στο οικόπεδο 11 και το κοίτασμα «Ονισήφορος», με το πλοίο-γεωτρύπανο West Capella να έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες προκειμένου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, να ρίξει τρυπάνι στις 14 Ιουλίου, με τα σχέδια να βρίσκονται σε ισχύ σε περίπτωση οποιουδήποτε απροόπτου.

Όσον αφορά στην ασφάλεια της γεώτρησης και το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου, οι ίδιες πηγές εμφανίζονται σχεδόν κατηγορηματικές.

«Μέχρι στιγμής πουθενά στον κόσμο δεν έχει υπάρξει  περίπτωση που κράτος έχει επιτεθεί σε πλατφόρμα εξόρυξης για οποιονδήποτε λόγο. Λόγω του ότι παρακολουθούμε τις κινήσεις της Τουρκίας εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε ότι το ενδεχόμενο ενός θερμού επεισοδίου που να σχετίζεται με τα ενεργειακά, είναι μάλλον απίθανο», επισημαίνουν, προσθέτοντας ότι και σε αυτή την περίπτωση η Κυπριακή Δημοκρατία έχει τους διπλωματικούς τρόπους να ανταποκριθεί σε κάθε πρόκληση.

Σε κάθε περίπτωση όμως, οι διαδικασίες που ακολουθούνται σε περίπτωση που πλοίο δείξει πρόθεση να πλησιάσει την πλατφόρμα, έχουν ως εξής:

Με κέντρο την πλατφόρμα, έχουν χαραχτεί τρεις ομόκεντρες κυκλικές ζώνες, οι οποίες από αέρος φτάνουν σε ύψος περίπου 1000 μέτρων, καλύπτοντας έτσι και τον εναέριο χώρο πάνω από την γεώτρηση.

Από θαλάσσης, η πρώτη ζώνη γύρω από το West Capella, έχει ακτίνα 500 μέτρων και θεωρείται αυστηρά «απαγορευμένη» για κάθε πλοίο που δεν έχει εξουσιοδότηση να πλησιάσει.

Η δεύτερη ζώνη (κόκκινη) είναι η «ασφαλής ζώνη» με ακτίνα τα 5 ναυτικά μίλια.

Άλλες δύο ζώνες προειδοποιήσεων εκτείνονται, η μεν (πορτοκαλί) σε ακτίνα 10 ναυτικών μιλίων και η δε (κίτρινη) σε ακτίνα 15 ναυτικών μιλίων από την πλατφόρμα.

Σε περίπτωση που κάποιο πλοίο δείξει πρόθεση να κατευθυνθεί προς το σημείο της γεώτρησης και μόλις εισέλθει στην πορτοκαλί ζώνη, του απευθύνεται δια ασυρμάτου προειδοποίηση να αλλάξει πορεία.

Αν η προειδοποίηση αγνοηθεί και το πλοίο εισέλθει στην πορτοκαλί ζώνη, του απευθύνεται εκ νέου, αυστηρότερη προειδοποίηση.

Τέλος, αν κι αυτή αγνοηθεί, τότε καθώς ο πλοίο εισέρχεται στην κόκκινη ζώνη, το συνοδευτικό για την ασφάλεια πλοίο του West Capella αναλαμβάνει να παρεμποδίσει την περαιτέρω προσέγγιση, διασφαλίζοντας την ακεραιότητα της διαδικασίας.

Το συνοδευτικό πλοίο αναλαμβάνει περαιτέρω να ενημερώσει τα γαλλικά-ισραηλινά και ελληνικά πλοία ενώ το αμερικανικό αεροπλανοφόρο έχει σε readiness απογείωσης μαχητικά για αεροπορική κάλυψη. Μιλάμε για μια ισχύ πυρός που θα εξαφανίσει όποιον προσεγγίσει...

Την ίδια ώρα, πτήσεις έχουν ξεκινήσει ήδη από τις 8:00 το πρωί της Τετάρτης τα ελικόπτερα της εταιρίας που έχουν μισθωθεί από την κοινοπραξία να πλαισιώνουν τη γεώτρηση λειτουργώντας υποστηρικτικά προς το West Capella έχοντας ως βάση το αεροδρόμιο της Λάρνακας. Επιπλέον, ελικόπτερα  της Κυπριακής Δημοκρατίας ξεκινούν το μεσημέρι πτήσεις εξοικείωσης προς την πλατφόρμα, ώστε να είναι έτοιμα για εφαρμογή των σχεδίων που έχουν ήδη εκπονηθεί για μεταφορά ασθενών και άλλες έκτακτες ανάγκες που μπορεί να προκύψουν.

Παράλληλα, στην περιοχή της γεώτρησης, σύμφωνα με πληροφορίες του sigmalive.com, θα κινούνται τρία υποστηρικτικά πλοία: ένα για ανεφοδιασμό καυσίμων, ένα για λόγους τροφοδοσίας κι ένα για λόγους ασφαλείας, σε περίπτωση που υπάρξει οποιαδήποτε ανάγκη.

Ερωτηθείσα από το SigmaLive πηγή που βρίσκεται κοντά στις διαδικασίες της γεώτρησης και έχει άριστη γνώση των σχεδιασμών, αναφέρει ότι η Κύπρος είναι έτοιμη να συμβάλει και να υποστηρίξει την γεώτρηση με όποιο βοηθητικό μέσο απαιτηθεί.

«Είμαστε stand by για ό,τι χρειαστεί και θα μπορούμε να βρισκόμαστε στην πλατφόρμα εντός 40 λεπτών από τη στιγμή της ειδοποίησης για οποιαδήποτε ανάγκη», σημειώνουν.

Στην ερώτηση αν, δεδομένης της τουρκικής ρητορικής, υπάρχουν εκτιμήσεις για ενδεχόμενη ενέργεια παρενόχλησης της γεώτρησης από πλευράς Τουρκίας, υπογραμμίζουν ότι καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, η Τουρκία δεν επιχείρησε ούτε μία φορά να εμποδίσει με οποιονδήποτε πρακτικό τρόπο τις ενέργειες της Κύπρου, όσον αφορά στις έρευνες για φυσικό αέριο στην κυπριακή ΑΟΖ.

«Εκείνο στο οποίο επιδίδεται συνεχώς είναι η κλιμάκωση της έντασης σε επίπεδο ρητορικής, μέσω δηλώσεων της πολιτικής ηγεσίας. Ουδέποτε όμως επιχείρησε να παρενοχλήσει τις νόμιμες ενέργειες της Κύπρου για εκμετάλλευση της ΑΟΖ της», αναφέρουν προσθέτοντας ότι οι NAVTEX και οι ΝΟΤΑΜ που έχουν εκδοθεί κατά καιρούς, αφορούν σε περιοχές που δεν σχετίζονται με τα ενεργειακά.

Ωστόσο, σπεύδουν να σημειώσουν, ότι σε οποιαδήποτε παράτυπη έκδοση NAVTEX και ΝΟΤΑΜ, η Κύπρος απαντά αναλόγως, καταγγέλλοντάς τες ευθύς αμέσως, όπως προβλέπεται από τις νόμιμες διαδικασίες.

Οι ίδιες πηγές γνωστοποιούν ότι το West Capella δέχτηκε αναγνωριστική κλήση μέσω ασυρμάτου από τουρκικό πολεμικό πλοίο, καθώς βρισκόταν ανάμεσα στην Κρήτη και στην Κύπρο, με πορεία προς το οικόπεδο 11. Σε αυτή την περίπτωση, τονίζουν, η Τουρκία προχώρησε σε μια συνήθη πρακτική την οποία εφαρμόζει συνεχώς στη συγκεκριμένη περιοχή και μάλιστα σε κάθε πλοίο που διέρχεται από το σημείο.

«Ως εκ τούτου, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να θεωρήσουμε αυτή την ενέργεια ως παρενόχληση», επισημαίνουν.

Σε ερώτηση που αφορά στην παρουσία γαλλικών φρεγατών και αμερικανικού αεροπλανοφόρου στα κυπριακά νερά, απαντούν ότι δεν υπάρχει καμία σύνδεση ανάμεσα σε αυτήν και το γεγονός της γεώτρησης. Εξάλλου, τονίζουν, μέσα σε ένα χρόνο είχαμε τουλάχιστον 80 επισκέψεις γαλλικών πλοίων σε κυπριακά λιμάνια, για διάφορες δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με τα ενεργειακά, ενώ άλλες χώρες έχουν παρουσία μέσω πολεμικών πλοίων στην ευρύτερη περιοχή, λόγω της κατάστασης στη Μέση Ανατολή.

Το πλοίο-γεωτρύπανο (Drillship) West Capella, το οποίο ξεκινά έρευνες στο οικόπεδο 11 της κυπριακής ΑΟΖ είναι ένα «θηρίο» 228 μέτρων και πλάτους 42 μέτρων.

Έχει κατασκευαστεί το 2008 από το ναυπηγείο της Samsung στην Κορέα και διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις, στις οποίες μπορούν να φιλοξενηθούν μέχρι και 180 εργαζόμενοι και άλλο προσωπικό, ενώ πλέει υπό σημαία Παναμά.

Μπορεί να πραγματοποιήσει γεωτρήσεις σε θάλασσες με βάθος μέχρι και 3.048 μέτρα, ενώ το γεωτρύπανο μπορεί να φτάσει μέχρι και στα 11.433 μέτρα κάτω από τον βυθό.

Διαθέτει ένα ελικοδρόμιο, το οποίο μπορεί να υποδεχθεί ελικόπτερα τύπου SIKORSKY S-92 και MIL-MI-8.

Ξεκίνησε τις υποθαλάσσιες γεωτρήσεις το 2009 στο κοίτασμα «Ογόβο» της Νιγηρίας για λογαριασμό της ExxonMobil, η οποία χρησιμοποιούσε μέχρι και το 2016 το γεωτρύπανο στην ίδια περιοχή.

Το συμβόλαιο για το γεωτρύπανο ακυρώθηκε το 2016, όταν η κρίση στις τιμές πετρελαίου μείωσε σημαντικά τη γεωτρητική και αναπτυξιακή δραστηριότητα παγκόσμια.

Τότε, η γαλλική Total βρήκε την ευκαιρία και δέσμευσε το γεωτρύπανο για τη γεώτρηση στην ΑΟΖ της Κύπρου.

Στο εσωτερικό του υπάρχουν σύγχρονα σαλόνια και αίθουσες για παρακολούθηση τηλεόρασης, αλλά και εστιατόριο, ενώ εντύπωση προκαλεί και το καλά εξοπλισμένο και ευρύχωρο γυμναστήριο.

https://www.youtube.com/watch?v=9lFoMGnKFJU

 

Τα χαρακτηριστικά του West Capella

IMO number: 9372523

Name of the ship: WEST CAPELLA

Type of ship: DRILL SHIP

MMSI: 356736000

Gross tonnage: 59626 tons

DWT: 61311 tons

Year of build: 2008

Builder: SAMSUNG SHIPBUILDING & HEAVY INDUSTRIES - GEOJE, SOUTH KOREA

Flag: PANAMA

Class society: AMERICAN BUREAU OF SHIPPING

Manager: SEADRILL MANAGEMENT AME - DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES

Owner: SEADRILL MANAGEMENT SINGAPORE - SINGAPORE

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...