Αρχείο

Η Ελλάδα στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού: Yπογράφηκε πακέτο συμφωνιών με τη Κίνα - "Χρυσοφόρα" συνεργασία...

Η Ελλάδα και η Κίνα υπέγραψαν  τριετές πρόγραμμα δράσης για τους σιδηρόδρομους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, καθιστώντας την χώρα μας την καλύτερη επένδυση του Πεκίνου στην Ευρώπη.

Επίσης υπάρχει πρόσκληση προς τις ελληνικές και κινεζικές επιχειρήσεις να επεκτείνουν τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στους τομείς των  υποδομών , της ναυτιλίας και των τηλεπικοινωνιών.

Η Ελλάδα έχει καταστεί σε σοβαρό παίκτη που θα διεκδικήσει με αποφασιστικότητα μερίδιο του επενδυτικού προγράμματος των 100 δισ. Ευρώ που θα σπαταλήσει το Πεκίνο για τις χώρες του αποκαλούμενου  Νέου Δρόμου του Μεταξιού.

Αυτήν όμως την προοπτική πολεμούν λυσσαλέα  ΗΠΑ και Γερμανοί που μας θέλουν να είμαστε υπόδουλοι της Τρόικας και του ΔΝΤ.

Το Πεκίνο για τους δικούς του  λόγους επιθυμεί η Ελλάδα να καταστεί μεγάλη "βάση" επιχειρηματικής εξόρμησης , και δυναμικός παίκτης στο νέο οικονομικό γίγνεσθαι που διαμορφώνει  η κινεζική ελίτ για τον πλανήτη.

Οι Γερμανοί και οι Αμερικάνοι γνωρίζουν τις δυνατότητες που έχει η Ελλάδα , λόγω υδρογονανθράκων και γεωστρατηγικής θέσης για χώρες σαν την Κίνα και κάνουν τα πάντα για να μας έχουν υπόδουλους σε οργανισμούς ¨ φαντάσματα" που διοικούνται από σκοτεινές δυνάμεις.

Η αρχή όμως των ουσιαστικών ελληνοκινεζικών σχέσεων έχει γίνει ότι και να λένε κάποιοι.

"Βέβαια , απλώς μια δήλωση προθέσεων  δεν φέρνει  συμβάσεις ή συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Ωστόσο, πρόκειται για επενδύσεις στις μεταφορές, την ενέργεια και τις τηλεπικοινωνίες, "των οποίων η επιτυχής εφαρμογή θα μπορούσε να οδηγήσει σε επενδύσεις ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ", δηλώνει ο  υφυπουργός Οικονομίας Στέργιο Πιτσιόρλα, ο οποίος υπέγραψε το σχέδιο δράσης για λογαριασμό της Ελλάδας.

«Οι λιμένες, τα αεροδρόμια, καθώς και οι διασυνδέσεις τηλεπικοινωνιακών και ενεργειακών δικτύων , μαζί με τις επενδύσεις σε σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας », πρόσθεσε ο υπουργός , πρώην επικεφαλής του κρατικού ταμείου ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), αποτελούν τους τομείς δράσης Ελλάδος και Κίνας .

Η παρουσία τον Μάιο , του πρωθυπουργού της Ελλάδας στην Κίνα και η συνάντηση του με τον Κινέζο πρόεδρο Ξι Τζίνπινγκ, συνέχισε το άνοιγμα επί εποχής Καραμανλή, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο   τον δρόμο σε ελληνικές και κινεζικές επιχειρήσεις να επεκτείνουν τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στους τομείς της υποδομής, της ναυτιλίας και των τηλεπικοινωνιών.

Τον Οκτώβριο του 2009,  η κινεζική κρατική εταιρεία  China Ocean Shipping Company (COSCO) ανέλαβε μία από τις δύο προβλήτες στο λιμάνι του Πειραιά από τις ελληνικές αρχές . Από τότε, η COSCO έχει αυξήσει  τον ετήσιο όγκο εμπορευματοκιβωτίων σχεδόν 10 φορές, αναφέρει  σχετικό δημοσίευμα.

Σήμερα μετά από αναμονή οχτώ  χρόνων και πολύμηνων διαπραγματεύσεων , το Πεκίνο δημιούργησε ένα ακόμη « δρόμο» για τα εμπορεύματα του στην Ευρώπη, όταν η COSCO ανέλαβε  τον  έλεγχο το 65 % του  Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.

Ο Κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping είναι φιλόδοξος και θέλει να αναβιώσει  την σύγχρονη εκδοχή του πανάρχαιου «Δρόμου του Μεταξιού», ενός  δικτύου  εμπορικών δρόμων που συνέδεε τους  πολιτισμούς  από την Νοτιοανατολική Ασία προς την Μεσόγειο.

Ο  Xi Jinping   αποκάλυψε τα δύο κύρια συστατικά αυτής της διαδρομής  το 2017. Πρόκειται για τον χερσαίο δρόμο του Μεταξιού και την θαλάσσια εκδοχή του , που τώρα συμπεριλαμβάνει και την Ελλάδα.

Η κινεζική κυβέρνηση προορίζει  το λιμάνι του Πειραιά ως το κύριο σημείο εισόδου των  κινεζικών  εξαγωγών  σε Νότια, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, λόγω της στρατηγικής θέσης  του και της εγγύτητας του  προς την διώρυγα του Σουέζ.

Είναι ένα  από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια του κόσμου (χάρη, εν μέρει, στην παραγωγικότητα της COSCO), με  περισσότερο από το 80 τοις εκατό των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης να είναι μέσω  θαλάσσης .

Ενώ ο θαλάσσιος δρόμος του Μεταξιού συμπεριλαμβάνει  πλέον την Ελλάδα,  η σιδηροδρομική  σύνδεση με τον  Δρόμο του Μεταξιού και την νέα υπο διαμόρφωση οικονομική  Ζώνη δεν έχει  ακόμη εισέλθει στη φάση υψηλής ταχύτητας. Ευτυχώς για τους Κινέζους, οι δύο πρωτοβουλίες τείνουν να ταιριάζουν «γάντι» στα σχέδια τους.

Με λίγα λόγια η Ελλάδα είναι η βάση επέκτασης στην Ευρώπη του κινεζικού οικονομικού θαύματος.  Τα σχέδια αυτά όπως ήταν αναμενόμενο «ξεσήκωσαν» τις ΗΠΑ που βλέπουν ότι χάνουν μια χώρα στην Ανατολική Μεσόγειο, την οποία την είχαν …σίγουρη…

Ο Αμερικανός πρεσβευτής στης Αθήνα Τζέφρι Πάιατ, βρέθηκε πρόσφατα σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης της δεξαμενής σκέψης «German Marshall Fund» με θέμα οι σχέσεις των ΗΠΑ με την Ελλάδα και η Στρατηγική στην Ανατολική Μεσόγειο και στην ενδιαφέρουσα τοποθέτηση του εξήγησε γιατί η Ουάσιγκτον έχει από κοντά την Ελλάδα.

Ο λόγος είναι η στρατηγική της θέση και το γεγονός ότι δεν θέλουν οι ΗΠΑ να ενταχθεί η χώρα μας στη σφαίρα επιρροής της Ρωσίας και της Κίνας.

Συγκεκριμένα αναφερόμενος στις στρατιωτικές σχέσεις των δύο χωρών, ο κ. Πάιατ επισήμανε ότι είναι σήμερα πιο σημαντικές από ποτέ και τόνισε τη θέση της βάσης της Σούδας στο Αιγαίο. «Είναι αναντικατάστατη για το αμερικανικό Ναυτικό. Η βάση της Σούδας είναι το μοναδικό σημείο μεταξύ του Νόρφολκ, και Βιρτζίνια και της περιοχής του Περσικού Κόλπου με δυνατότητα επισκευών για τα αμερ Σε ερώτηση για τον ρόλο της Ρωσίας ο Τζέφρι Πάιατ σημείωσε ότι «η Ρωσία έχει παραδοσιακά πολύ καλή εικόνα στην Ελλάδα, κατά ένα βαθμό και λόγω της κοινής θρησκείας, όμως πλέον οι πολιτικοί αρχίζουν να κατανοούν ποια είναι τα κίνητρα της χώρας και τι ρόλο επιθυμεί να έχει. Επισήμανε δε την ισχυρά σταθερή θέση του Έλληνα πρωθυπουργού αναφορικά με την Ουκρανία».

Αναφέρθηκε μάλιστα και στον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη ο οποίος, όπως είπε «με τις κινήσεις του έχει κάνει ξεκάθαρο ότι επιθυμεί να έχει ανάμιξη στην πολιτική ζωή της Ελλάδας» και εξέφρασε τον προβληματισμό των ΗΠΑ για τις προσπάθειες επιρροής της Ρωσίας στην Ελλάδα.

Επόμενος στόχος του επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας στην Ελλάδα ήταν η Κίνα. Σχολιάζοντας την απόφαση της χώρας μας να εμποδίσει το ψήφισμα για το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κίνα και για τις ελληνοκινεζικές σχέσεις εν γένει, σημείωσε ότι «η Κίνα έχει κάνει την επιλογή να ενεργοποιηθεί στην Ελλάδα καθώς η Ελλάδα είναι μια φθηνή επιλογή για να αποκτήσει η Κίνα πρόσβαση στην Ευρώπη.

Ότι όμως και να κάνουν οι Ευρωπαίοι και η δύση γενικότερα ο κινεζικός "γίγαντας" ξύπνησε και πολύ σύντομα θα ακούσουν όλοι το μεγάλο "βρυχηθμό του". Όσο για την Ελλάδα , είναι απόλυτα σίγουρο  ότι θα μας "χρεοκοπήσουν" για να πάρουν άμεσα όλα τις κρίσιμες υποδομές μας και τους υδρογονάθρακες , μόνο που δεν προλάβουν και στο τέλος θα χάσουν και αυτά  που υποτίθεται ότι....αγόρασαν.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμικό Ναυτικό 0

Το Ιράν ετοιμάζει εμπλουτισμό ουρανίου; Oμάδα μάχης του αεροπλανοφόρου Ντε Γκώλ αποπλέει για την Α. Μεσόγειο και με ελληνική συμμετοχή

Αυτό αναφέρουν γαλλικά ΜΜΕ-Το ΝΑΤΟ ενεργοποιεί στόλο Πολεμικών πλοίων με επίκεντρο έναν άγριο πόλεμο Ιράν και Ισραήλ
ιρανοί πύραυλοι και Μοχάμαντ Μπιν Σαλμάν
Μέση Ανατολή 0

Κομβόι του ιρανικού στρατού σπεύδει άρον άρον στην Τεχεράνη (Βίντεο)-Αποκάλυψη: Οι Άραβες πρόδωσαν τους Ιρανούς βοηθώντας το Ισραήλ

Η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ενημερώθηκαν από τους Ιρανούς για την επίθεση δύο ημέρες πριν γίνει,...