Nέο εξωπλανήτη, ικανό να φιλοξενεί ζωή, ανακάλυψαν οι αστρονόμοι (βίντεο)

Δημοσίευση: 19 Απριλίου 2017, 9:36 μμ

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν ακόμη εξωπλανήτη που έχει ομοιότητες με το δικό μας πλανήτη και ο οποίος θα μπορούσε να φιλοξενεί ζωή.

Μάλιστα, ορισμένοι επιστήμονες εκτιμούν ότι είναι μέχρι σήμερα ίσως ο καλύτερος υποψήφιος πλανήτης για την ανίχνευση έμβιων όντων.

Ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) αναφέρει ότι ο νέος εξωπλανήτης είναι πιθανώς ο νέος κάτοχος του τίτλου «το καλύτερο μέρος να ψάξει κανείς για ίχνη ζωής πέρα από το ηλιακό μας σύστημα».

Πρόκειται για μια βραχώδη Υπερ-Γη (40% μεγαλύτερη από τη Γη) με όχι ακραίες θερμοκρασίες, που κινείται γύρω από ένα μικρό και αχνό ερυθρό άστρο, με μέγεθος το ένα πέμπτο του Ήλιου μας, σε απόσταση περίπου 40 ετών φωτός, στην κατεύθυνση του αστερισμού του Κήτους.

Οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Αυστραλία, με επικεφαλής τον Τζέισον Ντίτμαν του Κέντρου Αστροφυσικής Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», πραγματοποίησαν την ανακάλυψη με τη βοήθεια των τηλεσκοπίων MEarth-South στην Αριζόνα και του ESO στη Χιλή.

«Είναι ο πιο συναρπαστικός εξωπλανήτης που έχω δει κατά την τελευταία δεκαετία. Δεν μπορούσαμε να ελπίζουμε σε καλύτερο στόχο για να αναζητήσουμε ζωή πέρα από τη Γη» δήλωσε ο Ντίτμαν.

Ο εν λόγω εξωπλανήτης περιφέρεται γύρω από ένα ερυθρό νάνο με την ονομασία LHS 1140, που έχει μάζα μόνο το 15% και ακτίνα το 19% του Ήλιου μας. Η κατηγορία αυτή μικρών άστρων είναι η πιο κοινή στο γαλαξία μας, αποτελώντας περίπου το 75% του συνολικού αστρικού πληθυσμού.

Πρόκειται για πολύ μικρότερα και πιο κρύα άστρα από τον Ήλιο μας και γι’ αυτό, μολονότι ο εξωπλανήτης είναι δέκα φορές πιο κοντά στο μητρικό άστρο του από ό,τι η Γη στον Ήλιο, δέχεται μόνο τη μισή αστρική ακτινοβολία, σε σχέση με την ηλιακή ακτινοβολία που φθάνει στο δικό μας πλανήτη.

Ο εξωπλανήτης LHS 1140b εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον πέντε δισεκατομμυρίων ετών, δηλαδή η ηλικία του είναι ανάλογη της Γης. Το έτος του, δηλαδή η διάρκεια μιας πλήρους περιφοράς γύρω από το άστρο του, διαρκεί σχεδόν 25 γήινες μέρες.

Έχει ακτίνα 1,4 φορές μεγαλύτερη της Γης (περίπου 18.000 χιλιόμετρα) και μάζα 6,6 φορές μεγαλύτερη. Λόγω της μεγάλης μάζας του, πιστεύεται ότι έχει βραχώδη σύνθεση και θεωρείται μια Υπερ-Γη (Super-Earth) που διαθέτει πιθανώς πυρήνα από σίδηρο.

Επίσης, η χαμηλή έκθεσή του σε ακτινοβολία από το μικρό και αχνό άστρο του σημαίνει ότι ο εξωπλανήτης δεν έχει ακραίες θερμοκρασίες. Οι αστρονόμοι εκτιμούν ότι ο LHS 1140b πιθανώς βρίσκεται στην «κατοικήσιμη» ζώνη του μητρικού άστρου του και θα μπορούσε να διαθέτει νερό σε υγρή μορφή. Αν αυτό όντως συμβαίνει, τότε δεν μπορεί να αποκλεισθεί η πιθανότητα ανάπτυξης κάποιας μορφής ζωής στο συγκεκριμένο πλανήτη.

Για να υπάρχει ζωή σε ένα πλανήτη, όπως την ξέρουμε τουλάχιστον, αυτός πρέπει να διαθέτει νερό σε υγρή μορφή και ατμόσφαιρα. Οι επιστήμονες δήλωσαν ότι αν ο πλανήτης LHS 1140b διαθέτει ατμόσφαιρα, κάτι που θεωρείται πιθανό αλλά όχι βέβαιο, το υπάρχον διαστημικό τηλεσκόπιο «Χαμπλ» και τα άλλα υπό κατασκευή μεγάλα τηλεσκόπια, όπως το επίγειο Γιγάντιο Μαγγελανικό Τηλεσκόπιο, το Υπερβολικά Μεγάλο Τηλεσκόπιο του ESO και το αμερικανικό διαστημικό «Τζέημς Γουέμπ» που θα εκτοξευθεί το 2018, θα μπορούσαν μελλοντικά να αναζητήσουν συγκεκριμένα ατμοσφαιρικά αέρια που αποτελούν τη χημική «υπογραφή» της ζωής, όπως το μοριακό οξυγόνο.

Ένας «γήινος» εξωπλανήτης είχε ανακαλυφθεί πέρυσι γύρω από το κοντινότερο άστρο στον Ήλιο, τον Εγγύτατο του Κενταύρου, ενώ πιο πρόσφατα είχαν ανακαλυφθεί επτά «γήινοι» εξωπλανήτες γύρω από το σχετικά κοντινό άστρο Trappist-1, σε απόσταση 39 ετών φωτός, αλλά υπάρχει αμφιβολία κατά πόσο όλοι είναι βραχώδεις.

Αντίθετα με το Trappist-1, το άστρο LHS 1140 περιστρέφεται αργά και δεν εκπέμπει πολλή ακτινοβολία υψηλής ενέργειας, πράγμα που διευκολύνει την ανάπτυξη συνθηκών κατάλληλων για ζωή στον εξωπλανήτη του. Οι αστρονόμοι μάλιστα δεν αποκλείουν ότι -όπως στην περίπτωση του Trappist-1- μελλοντικά θα ανακαλύψουν και άλλους «αδελφούς» εξωπλανήτες γύρω από το άστρο LHS 1140.

Τελευταία άρθρα

Αμφίεση: Δεν είναι τόσο απλό όσο το νομίζετε, αλλά τόσο σοβαρό όσο δεν το φαντάζεσθε

2:54 μμ

Νέα μέθοδος μεταμορφώνει το ανθρώπινο δέρμα σε εγκεφαλικά κύτταρα

2:54 μμ

Αυτός είναι ο θησαυρός του ταπεινού

2:54 μμ

Προφητεία Αγίου Ανατόλιου της Όπτινα: «Θα αρχίσει ανεπαισθήτως να διαστρέφει τις διδασκαλίες και τους θεσμούς της Εκκλησίας..»

451
Ο πόλεμος των "Αστρων" είναι πραγματικότητα: Ο Τρίτος παγκόσμιος πόλεμος θα πραγματοποιηθεί στο διάστημα

1
Η αλήθεια για το Τάμα του Έθνους. Γιατί κάποιοι θέλουν σκοπίμως και σήμερα να παρουσιάσουν το “Τάμα του Έθνους” ως χουντικής έμπνευσης έργο;

1
Οι Ιρανοί κατηγορούν τον Ερντογάν ότι έστειλε επίτηδες χιλιάδες πρόσφυγες στην Ελλάδα - «Οι Τούρκοι θα απομονωθούν»

2:54 μμ

Το Ιράν στέλνει μαθητές στρατιωτικών σχολών να πολεμήσουν στην Συρία πριν γίνουν αξιωματικοί

2
Κοτζιάς : «Η Ελλάδα δεν αποδέχεται πρόσφυγες από τη Γερμανία»

2:54 μμ

Οι λάτρεις της πολυπολιτισμικότητας ζήλεψαν αυτόν τον πολιτισμό: Ιμάμης εξηγεί πως πρέπει να δέρνετε τις γυναίκες σας!

Δημοφιλή άρθρα

326
Τα άκρως απόρρητα αρχεία του Μακαριστού Πατριάρχη της Σερβίας, Παύλου: Τι αναφέρει για την τελική αναμέτρηση και την κατανομή των εδαφών - Ο Βαλκανικός πόλεμος και ο ερχομός του "Μόσκοβου"

Πολλοί κληρικοί και μοναχοί είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για την ζωή του μακαριστού  Σέρβου Πατριάρχη Παύλου. Ωστόσο, λίγοι άνθρωποι

303
Yποβρύχιες μάχες Ρωσίας-Τουρκίας στη Μαύρη Θάλασσα: Θρίλερ με το ρωσικό πλοίο ηλεκτρονικού πολέμου που βύθισαν οι Τούρκοι... Δεν είναι αιτία της σύγκρουσης η ομίχλη λένε οι Ρώσοι - Τι μετέφερε και τι είχε καταγράψει

«Δουλειά» έπιασαν με διπλοβάρδιες οι Τούρκοι της ΜΙΤ στο ρωσικό πλοίο ηλεκτρονικού πολέμου που φέρεται να έπεσε «θύμα» "απροσεξίας" του

391
Σφοδρές συγκρούσεις σε Σερβία και Σκόπια: Μαίνεται ανελέητος πόλεμος MI6, CIA, BND, Aλβανών, Κροατών, Σέρβων και Ρώσων!

Πάντα πίσω από τέτοιες ανώμαλες και επικίνδυνες καταστάσεις, όπως οι  αλυτρωτικού χαρακτήρα κινήσεις των Αλβανών στα Βαλκάνια με την προσπάθεια

Πιο σχολιασμένα άρθρα

391
EKTAKTO: Παραστρατιωτικές δυνάμεις του περιβόητου Σέρβου «Αρκάν» μπήκαν στα Σκόπια – Απίστευτη εξέλιξη, ο φόβος και ο τρόμος των Αλβανών UCKάδων δήλωσε παρών – Περιμένουμε ενισχύσεις από Ρωσία και Ελλάδα λένε οι Σέρβοι!

Του Βασίλη Καπούλα Πάμε για πολύ σοβαρές άκρως πολεμικές εξελίξεις τις επόμενες 48 ώρες καθώς αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν  την μετακίνηση