Κοινωνία

Kαι νέα χρέη λόγω προσφύγων με την κυβέρνηση να τους παρακολουθεί: Πάνω από 5 εκατ. ευρώ το κόστος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον αποκλεισμό της γραμμής στην Ειδομένη

Τα 5 εκατ. ευρώ ενδέχεται να ξεπεράσουν τελικά οι συνολικές οικονομικές επιπτώσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εξαιτίας του παρατεταμένου αποκλεισμού της σιδηδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, από πρόσφυγες.

Το άμεσο κόστος του αποκλεισμού υπολογίζεται σε 2 εκατ. ευρώ, αλλά πέρα από αυτό, η εταιρεία θα κληθεί να «σηκώσει» το κόστος των σταλιών για τα βαγόνια της εταιρείας, που παρέμειναν διάσπαρτα σε όλο το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, ακόμη και στη Φιλανδία (οκτώ βαγόνια), αδυνατώντας να φτάσουν στον προορισμό τους.

Αυτό ανέφεραν στελέχη της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ, ενώ διευκρίνισαν ότι προς το παρόν δεν έχει γίνει ο πλήρης υπολογισμός των οικονομικών επιπτώσεων, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί σταδιακά στο επόμενο διάστημα.

«Τον Μάιο και τον Ιούνιο καταβάλαμε περίπου 1 εκατ. σε σταλίες [...] 'Ισως οι συνολικές οικονομικές επιπτώσεις ξεπεράσουν και τα 5 εκατ. ευρώ», σχολίαζε στέλεχος της διοίκησης, σύμφωνα με το ΑΠΕ, επισημαίνοντας ότι πέραν της άμεσης οικονομικής ζημίας, μέχρι στιγμής δεν έχουν επιστρέψει και τα φορτία της ιαπωνικής Sony, η οποία αποβιβάστηκε από το «τρένο» εξαιτίας των προβλημάτων που ανέκυψαν στις μεταφορές.

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο φάκελος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τα ίδια στελέχη ανέφεραν ότι ο φάκελος του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται από την προηγούμενη εβδομάδα στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Μετά την ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου και υπό την προϋπόθεση ότι θα δοθεί το «πράσινο φως», μπορεί να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών με την ιταλική εταιρεία TRENITALIA. Οι ίδιοι εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέφεραν ότι στελέχη -και όχι τη διοίκηση- της ιταλικής εταιρείας συνάντησαν μόνο σε παρουσίαση του ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του Ιουλίου και έκτοτε δεν έχει γίνει καμία συνάντηση ή συνομιλία.

Το μόνο περιουσιακό στοιχείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα, ανέφεραν οι ίδιες πηγές, είναι οι μηχανοδηγοί και οι συνοδηγοί τους, αφού όλα τα υπόλοιπα -πχ, υποδομές, τροχαίο υλικό- ελέγχονται από άλλες εταιρείες (πχ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ). Για αυτό άλλωστε, ώσπου να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες επεμβάσεις στις υποδομές (πχ, η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης), η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ,δεν αναμένει καμία άμεση θετική μεταβολή στην πορεία της».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ