Εθνικά θέματα

Μέσα στην «κυκεώνα» της Λιβύης μόνο τα ελληνικά τάνκερ φορτώνουν πετρέλαιο από το λιμάνι της Zueitina

Ως γνωστόν στην Λιβύη ειδικά τα τελευταίο διάστημα εντείνονται οι μάχες των  κυβερνητικών στρατευμάτων με τους τζιχαντιστές αλλά και με την λιβυκή αντιπολίτευση, η  οποία ελέγχει ένα μεγάλο μέρος της διακίνησης πετρελαίου και των παραγώγων του, αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ.

Μέσα στο κυκεώνα του πολέμου στην στεριά και ειδικά στις εγκαταστάσεις πετρελαίου, σχεδόν μόνο τα ελληνικά πετρελαιοφόρα διακινούσαν και διακινούν ακόμη πετρέλαιο από   λιμάνια  που ελέγχουν οι κυβερνητικές δυνάμεις και όχι φυσικά οι τζιχαντιστές.

Σύμφωνα με πληροφορίες , μετά από σημαντικές προσπάθειες, δόθηκε η έγκριση από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στο υπό  ελληνική σημαία πλοίου «Νέα Ελλάς» να εισέλθει στον τερματικό σταθμό του λιμένα  Zueitina για να εκφορτώσει προϊόντα πετρελαιοειδών.

Το λιμάνι αυτό ευρίσκεται  στην δυτική Λιβύη και αποτελεί κομβικό σημείο σημείο στην περιοχή και στο εμπόριο πετρελαίου  , αναφέρει ο λιβυκός τύπος .

Το πλοίο «Νέα Ελλάς» θα παραλάβει από την Zawiya σύμφωνα με την συμφωνία συνολικά  620.000 βαρέλια πετρελαίου  , την ίδια στιγμή που τα περισσότερα εμπορικά σκάφη «κοιτάζουν από μακριά»,  και δεν εισέρχονται στην περιοχή από τον φόβο των ισλαμιστών .

In a picture released by the Malaysian Police department Malaysian firefighter vessel sprays water onto a burning oil tanker, MT Formosa Product Brick, near the coast of Port Dickson, 50km south of Kuala Lumpur, on August 19, 2009, after it collided with another vessel. Fire crews on August 19 battled a blaze aboard a Taiwanese oil tanker carrying 58,000 tonnes of naphtha fuel in the Malacca Strait after it collided with another ship, Malaysian police said. Nine Chinese crew members were missing after the tanker collided with a Greek-managed bulk carrier vessel on the vital Asian shipping route. RESTRICTED TO EDITORIAL USE MALAYSIA OUT AFP PHOTO/HO/MALAYSIAN POLICE DEPARTMENT (Photo credit should read AFP/AFP/Getty Images)

Ο Μουσταφά Σανάλα , ο πρόεδρος της λιβυκής εταιρείας ΕΟΕ δήλωσε για το θέμα αυτό , «Θέλω να εκφράσω την εκτίμησή μου προς όλες τις πλευρές για  το αίτημά μας. Νομίζω ότι  κάνουμε το σωστό τόσο για τους Λίβυους,  όσο και για όλους θέλοντας να κάνουμε  το σωστό. Αντί όλοι να υποστούν  ζημία, όλοι θα ωφεληθούν τα μέγιστα».

Οι εξαγωγές πετρελαίου της Λιβύης έχουν μειωθεί από 1,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως σε μόλις περίπου 200.000 βαρέλια την ημέρα. Η πτώση στις πωλήσεις πετρελαίου πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του 2011 που έφερε η δολοφονία του Λίβυου δικτάτορα Μουαμάρ Καντάφι.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, εκφράστηκαν ανησυχίες σχετικά με πιθανές συγκρούσεις μεταξύ της λιβυκής οργάνωσης  (PFG) και δυνάμεων πιστών  στο στρατηγό  Haftar, οι οποίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιές  στα λιμάνια που εξάγεται το πετρέλαιο .

Η  συμφωνία μεταξύ της λιβυκής αντιπολίτευσης (PFG) και της κυβέρνησης εθνικής ενότητας έληξε τον αποκλεισμό στο λιμάνι Zueitina,  και σε δύο ακόμα  μεγάλα λιμάνια της χώρας , ωστόσο οι δυνάμεις του Haftar απειλούν ακόμη να παρέμβουν στην παραγωγή και στις εξαγωγές πετρελαίου.

Ευτυχώς επικράτησε σύνεση και   όλα «τακτοποιήθηκαν» προς το παρόν . Σύμφωνα με πληροφορίες  οι δεξαμενές αποθήκευσης στο λιμάνι  Zueitina περιέχουν περίπου 3.080.000 βαρέλια αργού πετρελαίου και 180.000 βαρέλια παραγώγων.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ