Το Ευαγγέλιο σκιαγραφεί τη γενιά που θα δει το τέλος του κόσμου.

Posted: March 11, 2013 at 1:06 pm

Η “συκιά” που ξαναβλαστάνει
Στα Ευαγγελικά κείμενα ο Χριστός αναφέρει τη σχετική παραβολή της «ξηρανθείσης συκής». (Ματθ. ΚΑ΄18-19). Η συκιά που την καταράσθηκε ο Κύριος και ξεράθηκε αμέσως, συμβολίζεισύμφωνα με τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας μας το γένος των Εβραίων (Αγ. Κύριλλος Ιεροσολύμων, Ισίδωρος Πηλουσιώτης κ.ά.). Ο Κύριος καταράσθηκε το λαό Του γιατί δεν βρήκε καρπούς (έργα πίστης) αλλά μόνο φύλλα (το γράμμα του νόμου). Βεβαιώνει όμως ότι η συκιά θα βλαστήσει ξανά, θα ξαναβγάλει φύλλα (το κράτος του Ισραήλ θα αναστηθεί και θα αναπτυχθεί) και ειδοποιεί ότι όταν θα δούμε να γίνονται αυτά πρέπει να ξέρουμε ότι το τέλος είναι κοντά, ότι ο ερχομός Του (η Δευτέρα Του Παρουσία) έχει σχεδόν φθάσει, «είναι_στην_πόρτα», όπως λέει χαρακτηριστικά! (Ματθ. ΚΔ΄32-33, Λουκ. ΚΑ΄29-31).
Το Ισραήλ άρχισε να «βλαστάνει» το 1948 και ήδη να επεκτείνει τα εδάφη του από το 1949 με τον πρώτο Αραβοϊσραηλινό πόλεμο, ενώ τα επόμενα χρόνια ανέπτυξε θεαματικά την οικονομία του με τη βοήθεια των ΗΠΑ και των ξένων κεφαλαίων.
Το 1967 τα φύλλα της «συκιάς» μεγαλώνουν και απλώνονται με τον «Πόλεμο των Έξι Ημερών» που χαρίζει στο Ισραήλ σημαντικά εδάφη και την πολυπόθητη Ιερουσαλήμ, την Αγία Σιών, την Ιερή Πόλη όπου βρισκόταν ο μοναδικός Ναός τους, τον οποίο λαχταρούν να ανοικοδομήσουν.
Η γενιά αυτή δεν θα παρέλθει!
Στο ΚΔ΄ κεφάλαιο του Ματθαίου, στο ΙΓ΄ του Μάρκου και στο ΚΑ΄ του Λουκά, οι συνοπτικοί Ευαγγελιστές διασώζουν την πολύ σημαντική απάντηση του Χριστού στους μαθητές Του, που ιδιαιτέρως Του ζητούν να τους αποκαλύψει τα σημάδια της συντέλειας. Αποκρινόμενος ο Κύριος, τους εκμυστηρεύεται τα μελλούμενα σχετικά με τη συντέλεια της ιουδαϊκής παρουσίας στη Γη της Επαγγελίας με την επικείμενη καταστροφή της Ιερουσαλήμ, αλλά και τα σχετικά με τη συντέλεια του Κόσμου και τη Δευτέρα Παρουσία Του. Αναφέρεται δηλαδή σε ένα γεγονός που χρονικά τους αφορά άμεσα, αφού η γενιά τους θα το προλάβει και παράλληλα στο μακρινό για εκείνους τέλος του πλανήτη μας και της ζωής σ’ αυτόν.
Επισφραγίζοντας ο Κύριος τα σημαδιακά γεγονότα με την παραβολή της «συκής», βεβαιώνει ότι όλα αυτά θα γίνουν όσο ακόμη οι άνθρωποι αυτής της γενιάς θα ζουν,τονίζοντας ότι ο σημερινός κόσμος θα πάψει να υπάρχει, όμως τα λόγια Του δεν θα χαθούν, αλλά θα επαληθεύσουν (Ματθ. ΚΔ΄34-35, Μαρκ. ΙΓ΄30-31, Λουκ. ΚΑ΄32-33).
Πιθανότατα λοιπόν και το συγκεκριμένο σημείο έχει διπλό νόημα: Αφενός αναφέρεται στη γενιά των μαθητών Του, η οποία πράγματι δεν παρήλθε, μέχρι που έγινε η καταστροφή του Ισραήλ (70 μ.Χ.). Αφετέρου, η γενιά που ζει την ίδρυση και ανάπτυξη του κράτους του Ισραήλ, από το 1948 και μετά, βρίσκεται σήμερα στη ζωή!
Σήμερα μπορούμε να θεωρήσουμε ότι τα φύλλα της «συκιάς» ήδη έχουν απλωθεί αρκετά, καθώς το Ισραηλινό κράτος μέχρι τώρα παρουσίασε εκπληκτική ανάπτυξη σε όλους τους τομείς και η Ιερουσαλήμ άλλαξε και αλλάζει όψη χρόνο με το χρόνο, ενώ οι Εβραίοι πλησιάζουν πολύ στην ανάκτηση όλων των αρχαίων εδαφών του κράτους του Δαβίδ.
Ας λάβουμε λοιπόν σοβαρά υπόψη μας, την εκδοχή ότι τα λόγια του Κυρίου μας ισχύουν και για το τέλος του Κόσμου. Ότι δηλαδή η σύγχρονη γενιά που είδε την ίδρυση και την ανάπτυξη του κράτους του Ισραήλ, δεν θα έχει περάσει όταν ο κόσμος θα φθάσει στο τέλος του και θα σημάνει η αιφνίδια για τους πολλούς ώρα της κρίσης και της «Ζωής του Μέλλοντος Αιώνος» που προσδοκούμε, σύμφωνα με το Σύμβολο της Πίστεως. Καταλαβαίνουμε επομένως ότι η εξάντληση των περιθωρίων ζωής αυτής της γενιάς φέρνει τη Δευτέρα Παρουσία πολύ κοντά στον χρονικό μας ορίζοντα… [Αξιοσημείωτο είναι και το ότι στα λειτουργικά αναγνώσματα του Ευαγγελίου που διαβάζονται στους ναούς, η Εκκλησία μας έχει εντάξει το χωρίο περί της “γενιάς” στο ευαγγελικό απόσπασμα που αναφέρεται στη Δευτέρα Παρουσία και όχι σ’ εκείνο που μιλά περί της καταστροφής της Ιερουσαλήμ - βλ. Τετάρτη Ζ΄εβδ. Λουκά (Μάρκ. ΙΓ΄24-31)].
Ο Κύριος στη συνέχεια του συγκεκριμένου χωρίου μας καλεί επίμονα σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα πνευματική, τονίζοντας ότι ο ερχομός Του θα αιφνιδιάσει την πλειονότητα των ανθρώπων, όπως ακριβώς τους αιφνιδίασε ο κατακλυσμός τον καιρό του Νώε…
Η ίδρυση και ανάπτυξη του κράτους του Ισραήλ αποτελεί συγκλονιστικό σημείο με τεράστια σημασία, αφού ο Χριστός και οι προφήτες το συνδέουν τόσο άμεσα με το τέλος του Κόσμου και την έλευση της αιώνιας Βασιλείας Του. Η ύπαρξή του ήταν προϋπόθεση για την εμφάνιση του Αντίχριστου και της παγκόσμιας κυριαρχίας του στη Γη, λίγο πριν από τη Δευτέρα Παρουσία. Ας μην γελιόμαστε. Είναι σαφές ότι αυτό το φαινόμενο αποτελεί στις μέρες μας μια διαδικασία σε εξέλιξη. Είναι γνωστό ότι οι κεφαλές του διεθνούς Σιωνισμού (μια ελίτ Εβραίων μεγαλοεπιχειρηματιών, μεγαλοτραπεζιτών, ιδιοκτητών Μ.Μ.Ε. κλπ) αγωνίζονταν πολλές δεκαετίες νωρίτερα για να πετύχουν την ίδρυση του Ισραήλ και την παγκοσμιοποίηση που θα αναδείξει ως απόλυτο κυβερνήτη τον αναμενόμενο μεσσία τους! Η δύναμη αυτής της ελίτ-που για τις ενέργειές της δεν ευθύνεται βέβαια ο εβραϊκός λαός(!)- είναι τεράστια, καθοριστική για τις παγκόσμιες οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις, καθώς ελέγχουν σε απίστευτο βαθμό και τα μεγαλύτερα δίκτυα ενημέρωσης στον πλανήτη. Άλλωστε οι Εβραίοι έχουν λάβει πολλές ξεχωριστές ευλογίες από τον Θεό, ακόμη και να έχουν πλούτο και να δανείζουν σε πολλά έθνη, ενώ οι ίδιοι δεν θα δανείζονται (!) (βλ. Δευτερονόμιο ΚΗ΄12-13).

 Απόσπασμα από το βιβλίο Κόκκινο χαλί για τον Αντίχριστο
  • Anonymous

    “Η σύγχρονη γενιά που είδε την ίδρυση και την ανάπτυξη του κράτους του Ισραήλ, δεν θα έχει περάσει όταν ο κόσμος θα φθάσει στο τέλος του” γράφετε και θεωρείτε ότι αυτό εννοεί ο Κύριος όταν λέγει ότι “όλα αυτά θα γίνουν όσο ακόμη οι άνθρωποι αυτής της γενιάς θα ζουν”.
    Θα πρέπει να σας πληροφορήσει κάποιος ότι όσα ισχυρίζεστε δεν είναι Πατερικά και Ορθόδοξα. Ο Χριστός (α) αναφέρεται στη δική του γενιά, δηλαδή λίγα χρόνια από την εποχή Του. Αυτό σημαίνει “γενιά” και είναι σε όλους γνωστό, και (β) Δεν αναφέρεται στο τέλος του κόσμου, αλλά στα γεγονότα του τέλους της Ιερουσαλήμ, όταν ο Ρωμαίος Τίτο κατέστρεψε τα πάντα στο πέρασμά του το 70 μ.Χ. Το ότι τα λόγια αυτά του Χριστού τοποθετούνται στα Ευαγγέλια μετά την καταστροφή των Ιεροσολύμων δεν είναι περίεργο, αφού οι Ευαγγελιστές δεν γράφουν αυστηρή ιστορία, αλλά ιστορία της σωτηρίας, δηλαδή πολλά γεγονότα της ζωής του Κυρίου σαφώς και δεν έγιναν με την ίδια σειρά, ούτε ειπώθηκαν την ίδια ιστορική στιγμή, αλλά παρατίθενται σε ενότητες ξεχωριστές από κάθε ευαγγελιστή, ανάλογα με τα σωτηριολογικά γεγονότα που εκείνος θέλει να τονίσει.

  • http://www.blogger.com/profile/05251929357215327964 GeoPapach

    Μα πως ειναι δυνατον να σκεφτεται Χριστιανος οτι ο Θεος μιλαει για κρατη-εθνη και οχι για το δημιουργημα του τον ανθρωπο ;Ποιο Ισραηλ και Σουαζιλανδη; Ισραηλ ειναι η ανθρωποτητα ολοκληρη. Δηλαδη θα σωθει το κρατος-Ισραηλ και το κρατος-Αργεντινη θα χαθει ;
    Ποιος βλεπει να παραγει η ανθρωποτητα θεαρεστο εργο ;
    Μ αυτο λοιπον το σκεπτικο, η συκια ξεραθηκε (η ηθικη υποσταση της ανθρωποτητας, απ τις μερες Του μεχρι σημερα. Βλεπει κανεις πουθενα προκοπη; Οχι. Διοτι η συκια (το Ηθος του ανθρωπου), ειναι ξερη.
    Μονο οταν γυρισουμε στις Ηθικες Του αξιες θ αρχισει η συκια να καρπιζει. Να δινει θεαρεστα αποτελεσματα.
    Αυτες οι ερμηνειες διαφορων πατερων, λες και ο Χριστος μιλησε σε πολυσπουδασμενους και οχι στον απλο αμορφωτο ανθρωπο, ακουγονται αστειες για να μη πω Θεομαχικες.
    Η ρηση του πατροκοσμα: Απ τους μορφωμενους θα το βρειτε…., δε μας λεει τιποτα;
    Ακουστε τον Λογο Του και αφηστε τους μεγαλοερμηνευταδες του.
    Εσεις δηλαδη αγαπατε περισσοτερο τον δεξι αντιχειρα απ το παγκρεας σας ; Ή θα ειστε μια χαρα αν σας τεμαχισουν αλλα τα φρυδια σας μεινουν τελεια ; Ειναι Θεϊκο δημιουργημα τα εθνη και τα κρατη ; ΑΝΘΡΩΠΟ εφτιαξε… Για τον ανθρωπο σταυρωθηκε κι αναστηθηκε, οχι ειδικα για τους Παπουα.
    Καλη ομολογια…

  • Anonymous

    ΑΓΑΠΗΤΕ Κ. 12:34, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΣΤΗΝ ‘ΠΑΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ” ΣΟΥ,ΕΝΩ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ ΣΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΜΙΑΣ ΠΙΘΑΝΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ, ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ ΤΑ ΕΞΗΣ: α) Η ΛΕΞΗ ”ΓΕΝΕΑ” (ΣΕ ΕΝΑ ΛΕΞΙΚΟ ΘΑ ΤΟ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ) ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΓΕΝΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΝΟΣ-ΕΘΝΟΣ (ΕΔΩ ΤΟ ΙΟΥΔΑΙΚΟ), ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΓΕΝΟΣ (ΟΠΩΣ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ Ο ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ). β)ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ (ΜΑΤΘ. ΚΔ΄) ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΟ ΣΤΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ. ΕΠΙΣΗΣ Η ΣΥΚΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΟΥΔΑΙΚΟ ΕΘΝΟΣ, ΠΟΥ ΕΥΛΟΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΡΠΟΦΟΡΗΣΕ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΕΧΤΗΚΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ. ΕΝΤΟΥΤΟΙΣ, Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΙΛΗΣΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΒΛΑΣΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΚΙΑΣ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΕΘΝΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2000 ΧΡΟΝΙΑ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ. Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΘΕΛΕΙ ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ. ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ Η ΣΤΕΓΝΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΓΝΩΣΗ. ΘΥΜΗΣΟΥ ΟΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ, ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ…

  • http://www.blogger.com/profile/16465830839677640768 HEKTOR

    ΠΡΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟ 12.34 μ.μ.

    ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΚΕΨΗ , ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΜΙΛΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΑ , ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ , ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ, ΣΕ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩ ΟΤΙ Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ .

    ΚΑΤΑ ΤΟ 24ο ΚΕΦ. ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ 70 μ.μ. . ΚΑΤΑ ΔΕ ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗ ΛΟΥΚΑ ΣΤΟ 21ο ΚΕΦ. ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΤΕ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΟΥ 70 μ.μ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ .

    Ο ΕΥΑΓ. ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΗΣ, ΛΕΓΟΝΤΑΣ :
    { ΟΤΑΝ, ΛΟΙΠΟΝ, ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΗΣ , ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΙΛΗΣΕ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΔΑΝΙΗΛ, ΝΑ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΤΟΠΟ , …… }
    ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΤΟΠΟ , ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΔΟΥ ΔΑΝΙΗΛ ,ΚΕΦ. 9 ΠΑΡ. 27. { ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΕΡΕΩΣΕΙ ΤΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ, (ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΙΡΗΝΗΣ ΓΙΑ 7 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΙΣΡΑΗΛ ΚΑΙ ΑΡΑΒΩΝ), ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΗ Η ΘΥΣΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ,(ΘΑ ΑΘΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΕ 3.1/2 ΧΡΟΝΙΑ),ΚΑΙ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΤΕΡΥΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ, (ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΝΑΟΥ ΠΟΥ ΕΝΤΩΜΕΤΑΞΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΧΤΙΣΤΕΙ), ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΗΣ ( ΘΑ ΕΙΣΕΛΘΕΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΩΣ ΘΕΟΣ ) …. } .

    ΚΑΘΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ , ΕΔΩ , ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ .

    ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ , ΣΤΟ 21ο ΚΕΦ. ΤΟΥ ΕΥΑΓΓ. ΛΟΥΚΑ , ΠΑΡ. 20-24 , ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΟ 70 μ.μ. ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΗΜΩΣΗ ΤΗΣ .
    ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ : {ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΜΕ ΣΤΟΜΑ ΜΑΧΑΙΡΑΣ, (ΘΑ ΣΦΑΓΙΑΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ), ΚΑΙ ΘΑ ΦΕΡΘΟΥΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΙ , ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΘΝΗ . ΚΑΙ Η ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΑ ΕΘΝΗ (ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΙ , ΑΡΑΒΕΣ, ΟΘΩΜΑΝΟΙ …) ΜΕΧΡΙΣ ΟΤΟΥ ΕΚΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ. ( ΤΟ 1967 μ.μ. ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΩΝ ΕΞΗ ΗΜΕΡΩΝ Η ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΕΠΑΝΗΛΘΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ , ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ 1897 ΧΡΟΝΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ .) } .

    ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΙΑ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ .
    ΤΟ ΙΔΙΟ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩ .

    ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΑΣ
    ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΚΑΜΙΑ ΕΡΜΗΝΙΑ ΚΑΝΕΝΟΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΛΑΝΘΑΣΤΗ .

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΑΡΧΗ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 1948 ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ , ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 1967 ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΑΘ ΟΣΟΝ Ο ΔΑΝΙΗΛ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΤΩΝ 70 ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ .

    Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΜΗΔΑΜΙΝΗ ΚΑΘ ΟΣΟΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑΧΕΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΖΗΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ .

    ΜΕΤΑΝΟΙΑ , ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΣΤΟΝ ΖΩΝΤΑΝΟ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΘΕΟ .

  • Anonymous

    Αγαπητέ των 3.07 και 3.18 έχετε φυσικά δικαίωμα να υποστηρίζετε ό,τι θέλετε. Όταν ο Χριστός μιλάει για “γενιά” όμως αναφέρεται στη γενιά της εποχής Του και όχι, ΜΕ ΑΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ, σε 2.000 χρόνια μετά από την εποχή Του. Απόδειξη είναι το κατά Λουκάν 17,25: Ο Υιός του ανθρώπου “πρέπει πρώτα να πάθει πολλά και να αποδοκιμασθεί από τη γενεά αυτήν”. Και εδώ στη σκέψη του Χριστού ως γενιά εννοούνται οι άνθρωποι των χρόνων Του που τον καταδίκασαν.
    Έπειτα λέτε ότι υπό την συκήν εννοείται το Ιουδαϊκό έθνος. Από πού και ως πού να κάνει κανείς τέτοιους συνειρμούς και γιατί είναι αναγκαίοι; Ο Χριστός απλά τούς λέει να προσέξουν και να έχουν ανοιχτά τα μάτια της καρδιάς τους, ερμηνεύοντας σωστά τα πνευματικά σημεία των καιρών, όπως ήδη γνωρίζουν τα σημεία των καιρικών φαινομένων. Τι πιο απλό από αυτό, μιλώντας σε απλούς ανθρώπους της ιουδαϊκής κοινωνίας; Επειδή μιλάτε για πατερικές ερμηνείες της συκιάς, να γνωρίζετε, και σας το λέει κάποιος που ασχολείται συστηματικά με τα θεολογικά θέματα, ότι στην Ορθοδοξία δεν ευσταθούν όλες οι πατερικές ερμηνείες που έχουν ακουστεί για ένα θέμα, αλλά εκείνες που συμφωνούν με τη συνείδηση της Εκκλησίας και με τη γνώμη των άλλων Πατέρων. Νομίζετε ότι δεν έσφαλαν οι Πατέρες σε ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ζητήματα; Βεβαίως και ναι! Και αυτό το γνωρίζει κάθε Πατρολόγος. Να σας δώσω ένα πρόχειρο παράδειγμα: Βρισκόμαστε στην εμφάνιση του αναστημένου Χριστού στους επτά μαθητές. Τους ρωτά αν έχουν τίποτα φαγώσιμο και τους συνιστά να ρίξουν τα δίχτυα στα δεξιά του πλοίου. Έπιασαν πάρα πολλά ψάρια. Κατά τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας οι μαθητές έπιασαν 153 ψάρια. Από που εξάγεται αυτό; Από καμία σίγουρη πηγή. Και μάλιστα τα 100 λέει πως συμβολίζουν τα έθνη, τα 50 τους Ιουδαίους και τα 3 την Αγία Τριάδα. Ωραία είναι όλα αυτά αλλά δεν είναι σίγουρα η πραγματικότητα της στιγμής εκείνης. Ξεφεύγει το νόημα τελείως!
    Η απαρχή της τελευταίας γενιάς θα είναι το 1948; Πόλεμος των 6 ημερών; Η κατοχή του Ισραήλ; “Σταυροφόροι, Άραβες, Οθωμανοί”: Είναι δυνατόν όλα αυτά να υπολογίζονται μέχρι το τέλος του κόσμου στην Αγία Γραφή; Έχετε λάθος ερμηνεία και για την Αποκάλυψη επίσης. Μην ψάχνετε για συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα. Δεν ερμηνεύεται έτσι η Αποκάλυψη του Χριστού και του Ιωάννη. Το μήνυμα είναι ότι όλα είναι στα χέρια του Θεού και δεν θα κερδίσει ο σατανάς την τελική μάχη. Αυτό λέει και τίποτε άλλο. Κάθε άλλη προσπάθεια να ανακαλυφθεί η χρονιά του Τέλους, δεν διαφέρει από ΧΙΛΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ. Όλα αυτά είναι εντελώς αυθαίρετα να τα συνδέετε με τα λόγια του Χριστού στο Ευαγγέλιο. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΆΛΛΩΣΤΕ ΤΗΣ Π.Δ. ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΕ ΓΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΜΕΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. ΌΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ.
    Τέλος, ισχυρίζεστε ότι “ΚΑΤΑ ΤΟ 24ο ΚΕΦ. ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ 70 μ.μ”; Με ποιο δικαίωμα και σύμφωνα με ποιες Πατερικές αναφορές, αφού μιλάτε για Πατέρες και για ταπείνωση, κάνετε τέτοιο λόγο; Δηλαδή, για να καταλάβω, εννοείτε ότι τη μια μιλάει ο Χριστός για το 70 μ.Χ. και την άλλη μιλάει για το 2013; Στέκει μια τέτοια ερμηνεία; Μπορούμε να λέμε ό,τι θέλουμε;
    Όσον αφορά τον κ. Σωτηρόπουλο ρωτήστε τον τι ηλικία πρέπει να έχει σήμερα ο αντίχριστος; Είναι γύρω στα 30 του χρόνια; Κι αυτό γιατί πριν από αρκετά χρόνια τον ακούσαμε όλοι στην τηλεόραση να λέει ότι έχει ήδη γεννηθεί!
    Με τέτοιες ανεδαφικές απόψεις δεν γίνεται Ορθόδοξη φυσικά ερμηνεία της Αγίας Γραφής!

  • http://www.blogger.com/profile/16465830839677640768 HEKTOR

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΝΩΝΥΜΕ 5.43 μ.μ. ,

    ΟΙ ΧΙΛΙΑΣΤΕΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΑ ΧΙΛΙΑ ΕΤΗ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ , ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΑΡΜΑΓΕΔΩΝΑ .
    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΧΙΛΙΕΤΙΑ ΑΥΤΗ ΘΑ ΣΥΜΒΑΣΙΛΕΨΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ
    ΤΟΥ ΟΠΟΥ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ .
    ΜΕΤΑ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΕΤΗ , Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΘΕΟ , ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΘΕΟΣ .

    ( ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΟΥ ΛΕΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ “ΧΙΛΙΑΣΤΗΣ” ΑΛΛΑ ΜΙΛΩ
    ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΘΕΜΑ ).

    ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ::::

    ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΣΤΗΝ ΧΙΛΙΕΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ?

    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ , ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ ΤΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΑ .

    ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΑΥΤΟ ??

    ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ .

  • Anonymous

    H επιστροφή του λαού των Εβραίων είναι μέγα σημείο των καιρών της Δευτέρας Παρουσίας, όπως διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο και στους Προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης, και όχι στην Αποκάλυψη. Αυτός που τα ερμηνεύει διαφορετικά είναι βαθιά κοιμισμένος και παραπλανά και όσους δεν μελετούν. Αυτό το πνεύμα που αρνείται τις αφηγήσεις της Γραφής (πχ. δεν δέχεται ως ακριβή τον αριθμό των ψαριών, όπως στο παραπάνω σχόλιο) είναι το πιο πρόσφορο έδαφος δημιουργίας αιρέσεων.

  • Anonymous

    Κυριε ανωνυμε 5.43 μ.μ. , ολα αυτα που λες συν τις κατηγοριες σου ειναι ανυποστατα . Δεν εχουν καμια βαση
    αλλα απλως φανερονουν ενα ειδος φανατισμου σαν κατι παρομοιο με τον καμματικο φανατισμο .

    Μην ξεχνας οτι η ορθοδοξια εχει γινει για πολλους
    αφαιτηρια υβραιων χωρις γνωση .

    Απλα και μονο κατηγορουν !

    Πρωτα απ ολα , μελετησε καλα τη βιβλο σου και μετα εκφερεις τις αντιρησεις σου .

    Ευχαριστουμε για την κατανοηση .

  • Anonymous

    Η γενιά αυτή δεν θα παρέλθει…Η ΓΕΝΙΑ ΜΕΤΡΑΕΙ 120 ΧΡΟΝΙΑ ΟΣΟ ΔΙΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ “ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ” ΛΙΓΟΙ ΠΑΝΕ ΣΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΣΤΑ 70 ΧΡΟΝΙΑ…ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕ Ο ΝΤΑΓΙΑΝ ΠΟΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΡΥΧΤΗΚΕ Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΙΖΡΑΗΛ…ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ…(ΚΟΖΜΑΣ ΑΙΤΟΛΩΣ)Η ΓΕΝΕΑ ΜΠΕΡΔΕΥΕΙ ΣΤΟ ΠΩΣ
    ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΙΣ ΤΟ ΧΧΡΟΝΟ._

  • Anonymous

    Στις δικές μου ερωτήσεις δεν απαντάτε, αλλά εισάγετε νέα ερώτηση για να ξεφύγετε. Δεν πειράζει. Ένα έχω μόνο να ρωτήσω εγώ και σας αφήνω στις απόψεις σας:
    Μπορείτε να μου αναφέρετε έναν Πατέρα της Εκκλησίας ή έναν ειδικευμένο καθηγητή Πανεπιστημίου στον τομέα Ερμηνείας της Καινής Διαθήκης (έναν μόνο θέλω να μου βρείτε!) που να δέχεται:
    (α) ότι ο Χριστός μίλησε πρώτα πρώτα για μια επαναβλάστηση της συκιάς (δεν φαίνεται κάτι τέτοιο στο Ευαγγέλιο). Ο Χριστός αναφέρεται εκεί στην επαγρύπνηση που πρέπει να έχουμε στη ζωή μας και όχι σε κάποια επαναβλάστηση,
    (β) Ότι με αυτό εννοούσε την Ιερουσαλήμ μετά από 2.000 χρόνια,
    (γ) ότι “το βδέλυγμα της ερήμωσης που στάθηκε σε τόπο άγιο” αναφέρεται στον τρίτο ναό των Εβραίων, 2000 και πάλι χρόνια μετά την εποχή του Χριστού και εξής,
    και (δ) ότι η προφητεία αυτή του Χριστού περί του Τέλους φτάνει μέχρι το 1967 και μετά, στον πόλεμο των έξι ημερών και στην κατοχή και πάλι του Ισραήλ;

    Αν πάλι δεν υπάρχει κανείς ειδικός Πανεπιστημιακός στον Τομέα Ερμηνείας Ορθόδοξος Θεολόγος που να δέχεται τις δικές σας απόψεις (δεν υπάρχει σίγουρα!), μήπως πρέπει να σκεφθείτε καλά ότι δεν είναι Ορθόδοξη ερμηνεία αυτή που επιχειρείτε;
    Να είστε καλά. Με υγεία να περάσουμε το άγιο Τριώδιο!

  • Anonymous

    ΕΠΑΝΑΒΛΑΣΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΚΗΣ: ΜΑΤΘ.ΚΔ΄32-35,ΛΟΥΚ. ΚΑ΄29-33. ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑ!! ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗΣ ΤΟΥ ΑΝΩΤΕΡΩ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ (11:39). ΕΧΕΙ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΑΠΟ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ….

  • Anonymous

    Ευτυχώς που οι αναγνώστες καταλαβαίνουν ποιος έχει δίκιο και ποιος είναι άσχετος, ανώνυμε των 8.49. Και ευτυχώς που έχουν γραφτεί στην ελληνική γλώσσα τα Ευαγγέλια ώστε παραθέτοντας την μετάφραση της Αποστολικής Διακονίας να κατατοπιστούν και οι αμφιβάλλοντες. Κατά Μάρκ. 13ο κεφ. 28-37 στίχ.: “Από τη συκιά καταλάβετε την παραβολή. Όταν ο κλάδος της γίνει ήδη απαλός και βλαστήσουν τα φύλλα, καταλαβαίνετε ότι πλησιάζει το καλοκαίρι. Έτσι και εσείς, όταν δείτε να γίνονται αυτά (όσα πριν περιέγραψε ο Χριστός)να ξέρετε ότι είναι πλησίον, εις την πόρτα [Βλέπετε πουθενά να μιλάει ο Κύριος για αναβλαστάνουσα συκιά;]. Αλήθεια σας λέγω, ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΓΕΝΕΑ ΑΥΤΗ ΠΡΙΝ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ. … ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΕΚΕΙΝΗ Η ΤΗΝ ΩΡΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, ΟΥΤΕ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΟΥΤΕ Ο ΥΙΟΣ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ. ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ, ΑΓΡΥΠΝΕΙΤΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΤΕ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΥΡΕΤΕ ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ … ΜΗΠΩΣ ΕΡΘΕΙ ΕΞΑΦΝΑ ΚΑΙ ΣΑΣ ΒΡΕΙ ΝΑ ΚΟΙΜΑΣΤΕ..”. Τι καταλαβαίνει κανείς σύμφωνα με τα ανωτέρω; Ότι ο Χριστός μιλάει κυρίως για την καταστροφή της Ιερουσαλήμ που έγινε το 70 μ.Χ. με τον αυτοκράτορα Τίτο, και όπως εξηγεί και ο πολύ σπουδαίος ερμηνευτής της Κ.Δ. Ιωάννης Καραβιδόπουλος στο έργο του: “ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ”, ο Ιησούς θεωρεί το γεγονός ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ, δηλαδή ότι όπου νάναι έρχεται, γι’ αυτό και συμβουλεύει “τότε όσοι βρίσκονται στην Ιουδαία ας φύγουν προς τα βουνά. Και εκείνος που είναι στην ταράτσα ας μην κατέβει.. και εκείνος που είναι στο χωράφι ας μην γυρίσει πίσω… αλίμονο σε εκείνες που είναι έγκυοι και θα θηλάζουν …κ.λπ. ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΗ ΘΕΟΛΟΓΟ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΠΑΝΤΑΤΑΙ ΣΑΝ ΣΚΕΨΙ ΠΩΣ ΕΝΝΟΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΟΝ ΕΒΡΑΪΚΟ ΛΑΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2.000 ΧΡΟΝΙΑ Ή ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ. Και βέβαια η συκιά που γνωρίζει κανείς πότε βλασταίνει (και δεν περιμένουμε να ξαναβλαστήσει για να μαντέψουμε το τέλος) σημαίνει να είμαστε ΑΓΡΥΠΝΟΙ, όπως δίνει εντολή ο Χριστός, ώστε να ανακαλύψουμε τι θα συμβεί όπως ξέρουμε και για τα καθημερινά (τη συκιά) τι συμβαίνει!
    Φυσικά η καταστροφή της Ιερουσαλήμ παραπέμπει στην τελική καταστροφή του κόσμου, αλλά ΟΥΤΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΝΟΙΑ ΟΤΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΓΕΝΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ.
    Για το ποια θα είναι η γενιά που θα δει να συμβαίνει το τέλος του κόσμου, ο Θεοφύλακτος δέχεται ότι με τη φράση “η γενιά αυτή” νοείται το γένος των χριστιανών που δεν πρόκειται να εκλείψει από την ιστορία μέχρι το τέλος του κόσμου, για το οποίο ΟΥΤΕ Ο ΥΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ, όπως γράφει το ευαγγελικό κείμενο, εννοώντας την ανθρώπινη φύση του Χριστού.
    Τέλος, “το βδέλυγμα της ερημώσεως” που στέκεται σε άγιο τόπο είναι είτε ο Τίτος που στάθηκε ως θεός μέσα στον άγιο Ναό (αυτό δέχεται και ο Βίκτωρ Αντιοχείας) είτε τα ρωμαϊκά στρατεύματα (βλ. Λουκ. 21,20),είτε η εγκατάσταση των Ιουδαίων Ζηλωτών μέσα στο ναό (αυτό δέχεται και ο Τρεμπέλας και ο ιστορικός Ιώσηπος). Και οπωσδήποτε, ακόμη και το άγαλμα του Καλιγούλα να είναι που θέλησε να το εγκαταστήσει μέσα στο Ναό του Σολομώντα, είναι προάγγελος του αντιχρίστου των τελευταίων καιρών. Αλλά έχουν όλα να κάνουν με μια επί θύραις καταστροφή της άγιας πόλης στα χρόνια λίγο μετά τον Χριστό, όχι μακρύτερα. Άλλωστε το βδέλυγμα, ό,τι και να ήταν, ήταν γνωστό στους αναγνώστες και αποδέκτες των Ευαγγελίων, γιατί λέει “Ο ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ” (Μάρκ. 13,14).
    Καταλάβατε εσείς κύριοι τι λένε τα άγια αυτά κείμενα που τα σκοτώνετε με λάθος ερμηνείες περί του τέλους του κόσμου; Πουθενά δεν αναφέρουν ότι θα ξαναβλαστήσει κάποια συκιά, πουθενά δεν αναφέρουν ότι το τέλος σχετίζεται με τον 20ο αιώνα και μάλιστα με την ιστορία του τρίτου ναού, την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ κ.α. Όλα αυτά είναι στη φαντασία δήθεν ερμηνευτών. Διαβάστε το πιο πάνω βιβλίο του έγκριτου και Ορθόδοξου Καινοδιαθηκολόγου Ιω. Καραβιδόπουλου, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη και θα καταλάβετε πολλά.
    Α, και να μην το ξεχάσω: Αν μου βρείτε ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ καθηγητή πανεπιστημίου που να παραδέχεται τις απόψεις του βιβλίου που διαφημίζεται, τότε θα σκίσω εγώ το δικό μου πτυχίο.

    ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ

  • Anonymous

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΝΩΝΥΜΕ 5.43 μ.μ.

    Η ανάγνωση της Αγίας Γραφής, αν δεν γίνεται συνάμα με πνευματικό τρόπο, πολύ εύκολα οδηγεί σε πλάνες.

    Και όταν λέμε πνευματικό τρόπο, εννοούμε κατ’αρχήν και πάνω από όλα προσευχή, ώστε να φωτιστεί από την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος ο νους του πιστού και να αποκομίσει σωτήριες αλήθειες και ψυχωφέλιμα νοήματα.

    Και κατά δεύτερον, συμμετοχή του πιστού σε όλη την μυστηριακή ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας (μετάνοια, εξομολόγηση, Θεία Κοινωνία).

    Αν κάποιος χωρίς να κάνει τα παραπάνω, απλά διαβάζει την Αγία Γραφή και προσπαθεί να καταλάβει και να ερμηνεύσει θεία νοήματα με το πεπερασμένο ανθρώπινο μυαλό, είναι εύκολο να πλανηθεί.

    Υπάρχει και μια ακόμα “δικλείδα ασφαλείας”.

    Επειδή εμείς οι κοσμικοί και ιδιαίτερα στην εποχή μας, στερούμαστε πνευματικής προκοπής, μελετούμε την Αγία Γραφή με τη βοήθεια των Αγίων Πατέρων μας και πνευματικών μας που αποδεδειγμένα έχουν “καρπούς Αγίου Πνεύματος”, ώστε να είμαστε σίγουροι εμείς οι πνευματικά ασθενέστεροι ότι έχουμε καταλάβει και βαδίζουμε σωστά.

    Όταν το τάδε χωρίο της Αγίας Γραφής έχει ερμηνευθεί από τον τάδε Άγιο της Εκκλησίας μας ή τον τάδε γέροντα που όλοι γνωρίζουν πλέον τους “καρπούς” του, ποιος θεωρώ ότι είμαι εγώ μπροστά τους, που θα κάνω την δική μου ανάλυση, που θα “χαράξω” τον δικό μου δρόμο;

    Ας ταπεινωθούμε λίγο για να φωτιστούμε, να καταλάβουμε, να ωφεληθούμε γιατί αλλιώς θα γράφουμε ορθολογιστικά κατεβατά επί κατεβατών και θα μπούμε σε αντιπαραθέσεις επί αντιπαραθέσεων, χωρίς κανένα απολύτως όφελος (κατά πάσα πιθανότητα και ζημία).

    Ας εμπιστευτούμε τους Άγιους Πατέρες μας και στην ερμηνεία της Αγίας Γραφής και ας βαδίσουμε μαζί τους στον σίγουρο δρόμο, αφού είναι σίγουρο ότι αυτοί κατάφεραν να σωθούν και να φτάσουν στον Θεό.

  • Anonymous

    Το απίθανο θεολογικό παραλήρημα του 12:24, έχει απολυτοποιήσει έννοιες και ερμηνείες με τρόπο ακραίο και παραπλανητικό. Από όσα γράφει εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα σημεία που έδωσε ο Κύριος περί των εσχάτων δόθηκαν άνευ λόγου…Άπαγε της βλασφημίας. Δεν αρνήθηκε ο Χριστός μας να μιλησει για τα σημάδια των καιρών της Παρουσίας Του. Όσο για την παραβολή της συκιάς, εγώ βρίσκω πολύ πειστική την ανάλυση του συγγραφέα και πολύ προσωπική την απόλυτη αντίληψη του σχολιαστή. Και για το συμβολισμό της εβραϊκης φυλής το κείμενο επικαλείται Πατέρες της Εκκλησίας. Και δεν είναι Αγίες Γραφές οι καθηγητές των πανεπιστημίων για να εξαρτώμαστε από τη γνώμη τους, χωρίς να σημαίνει ότι δεν τους σεβόμαστε. Ούτε μπορούμε να ξέρουμε τι πιστεύει ο καθένας τους για το θέμα. Εδώ βλέπουμε διαφορές στις αποδόσεις της Καινης Διαθήκης από τους θεωρούμενους κορυφαίους ερμηνευτές… Τέλος, νομίζω ότι αυτό το απόλυτο πνεύμα του σχολιάζοντος είναι επικίνδυνο, γιατί στενεύει τον ερμηνευτικό ορίζοντα, περιθωριοποιώντας πιθανότατα την θεόπνευστη σημασία του Ευαγγελίου!

  • Anonymous

    Ανώνυμε των 10.52,
    Ο Κύριος βεβαίως και έδωσε σημάδια για τα έσχατα, που δυστυχώς όμως τα ταυτίζεις, αθεολόγητα και ανιστόρητα, με την εποχή μας. Με ποιο δικαίωμα το κάνεις αυτό; Όπως απέδειξα στην παραπάνω ανάλυσή μου, που δεν είναι δική μου αλλά της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ουδείς Πατέρας ή Ορθόδοξος Θεολόγος ειδικός στην Καινή Διαθήκη, ΠΟΥ ΦΥΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΕΙΠΑΝ, δέχεται του συγγραφέα την ερμηνεία. Μήπως πιστεύεις ότι ξέρεις εσύ περισσότερα από τον Ιωάννη Καραβιδόπουλο, Ορθόδοξο και διεθνώς καταξιωμένο επιστήμονα στον τομέα της Καινής Διαθήκης; Πριν ξαναμιλήσεις σε παρακαλώ να διαβάσεις το παραπάνω βιβλίο του.
    Δεν μπορεί ο καθένας να ερμηνεύει τις Γραφές κατά το δοκούν. Το ίδιο έκανε και ο μοναχός Μάξιμος στο βιβλίο του, θεωρώντας ότι ήρθε το τέλος του κόσμου, και αποδοκιμάστηκε από την Ιερά Σύνοδο. Το ίδιο έκαναν συχνά και οι Χιλιαστές, υπολογίζοντας επανειλημμένα τη χρονιά του Τέλους και γι’ αυτό τους χαρακτηρίζουμε αιρετικούς. Το ίδιο κάνουν και τώρα οι πεντηκοστιανοί που ΜΙΛΑΝΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΕΝΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ και θεωρούνται πλανεμένοι.
    Ποια είναι η διαφορά με αυτούς (στο συγκεκριμένο βέβαια θέμα) των Ορθοδόξων εκείνων που πράττουν ομοίως;

  • Anonymous

    Φίλοι και φίλες,
    στο διαδίκτυο διαφημίζονται αντικριστά δύο βιβλία που το μεν ένα επιγράφεται “ο αντίχριστος ήλθε, το 2013″, ενώ το άλλο ότι το τέλος του κόσμου θα γίνει το 2018 και μάλιστα στις 25 Μαρτίου. Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο βιάζονται ορισμένοι συγγραφείς να τελειώσει ο κόσμος μας. Έχουν κουραστεί φαίνεται να αγωνιούν για το μέλλον και εφευρίσκουν συνεχώς νέες ημερομηνίες για το τέλος του κόσμου. Οι διαφορετικές κάθε φορά χρονολογίες γύρω από το τέλος του κόσμου, όπως ακριβώς διαβάζουμε σε βιβλία μαρτύρων του Ιεχωβά, σημαίνουν ότι οι συγγραφείς τους σφάλλουν σοβαρά και έχουν απομακρυνθεί από το Ορθόδοξο πνεύμα. Θυμίζουν μάλιστα αστρολόγους που φαντάζονται τα μελλοντικά γεγονότα και που όμως δεν συμβαίνουν ποτέ στην ώρα τους.
    Να ξέρουν όμως όσοι γράφουν αυτά τα βιβλία και νομίζουν ότι είναι Ορθόδοξοι ότι θα δώσουν λόγο στο Θεό για τον αποπροσανατολισμό και τη σύγχυση που προκαλούν στο λαό του Θεού.

  • http://www.blogger.com/profile/16465830839677640768 HEKTOR

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΑΝΩΝΥΜΕ 12.38 π.μ.

    ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΕ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΛΑΘΟΣ .

    ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΕΧΟΥΝ ΛΕΧΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 90 μ.χ. ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΠΡΙΝ
    ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ , ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2000 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ …..

    ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΟΥ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ::

    ΕΧΕΙ ΠΡΟΦΗΤΕΥΘΕΙ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΑΡΜΑΓΕΔΩΝΑ ?

    ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΦΗΤΕΥΤΕΙ , ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ ΧΩΡΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ Η ΜΑΧΗ ΑΥΤΗ η” ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ?

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ .

  • Anonymous

    Αγαπητέ των 1.19,
    Φυσικά και μιλάει η Αποκάλυψη για τη μάχη του Αρμαγεδδώνα, που ετυμολογικά η λέξη παράγεται από την πεδιάδα Μεγιδδώ, τόπο όμως ΠΟΛΛΩΝ ΜΑΧΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ. Έγιναν δηλαδή ιστορικά και οι μάχες και γι’ αυτό έμεινε να ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ τον εσχατολογικό πόλεμο μεταξύ Θεού και αντιχρίστων δυνάμεων. Προηγήθηκαν ιστορικές συγκρούσεις και στη συνέχεια χρησιμοποιείται από την Αποκάλυψη για να τονίσει τον τελικό πόλεμο που ΔΕΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ, αλλά ούτε φυσικά είναι απαραίτητο να γίνει εκεί. ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΗΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑΣ, ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΨΕΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.
    Το ΠΟΤΕ όμως θα γίνει η τελική αυτή σύγκρουση είναι άγνωστο από την Αγία Γραφή, αλλά είναι και αλληγορικό. Μήπως νομίζετε δηλαδή ότι είναι ανάγκη να κάνει πόλεμο ο Θεός για να νικήσει; Εδώ εννοείται η μεγάλη αποστασία των ανθρώπων και οι δαιμονικές δυνάμεις που θα προσπαθήσουν να κάνουν την μεγαλύτερη ζημιά κατά των ανθρώπων. Δεν προσδιορίζεται όμως συγκεκριμένη χρονολογία που θα γίνουν όλα αυτά, ενώ περιόδους αποστασίας είχαμε στο παρελθόν πολλές και πολύ χειρότερες από την εποχή μας.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • Anonymous

    ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΕΝΑ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΞΕΔΙΠΛΩΜΑ ΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ;; ΛΥΠΑΜΑΙ, ΑΛΛΑ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΙΚΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΤΥΦΛΟΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ. ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ Ο ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ: ”ΑΠΟΡΩ, ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ(…)ΠΩΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΨΥΧΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ;”… ΚΑΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΑΝ ΟΣΟΙ ΚΡΟΥΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΓΕΡΜΟ ΣΦΑΛΛΟΥΝ, ΜΙΚΡΟ ΤΟ ΚΑΚΟ. ΑΛΛΑ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ; ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΗΣΥΧΑΖΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΛΟΙΔΟΡΟΥΝΤΕΣ, ΤΙ ΨΥΧΗ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΝ, ΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΟΣ;;;

  • Anonymous

    Μετά την επικράτηση του Ευαγγελίου στον Δυτικό Κόσμο, εδώ και τόσους αιώνες ποτέ δεν είχαμε τέτοια απαγκίστρωση και δημόσια περιφρόνηση του νόμου του Θεού. Η παγκοσμιοποίηση φέρνει μια καθαρά αντιχριστιανική ηθική στη διεθνή νέα γενιά και αδυναμία μετάδοσης κάθε μορφής της παραδοσιακής ευλάβειας, που δεν είχε ποτέ καταφρονηθεί τόσο. Αυτ’ο καθρεφτίζεται αναμφίβολα και στουε νόμους πλέον, αλλά και στην απατηλή σημερινή θεώρησή μας περί του τι είναι αμαρτία. Επομένως δεν έχει δίκιο ο σχολιαστής που υποστηρίζει ότι υπήρξαν περίοδοι μεγαλύτερης αποστασίας, μαλλον συγχέει άλλα ιστορικά δεινά με την εκούσια και επίσημη ιδεολογική απομάκρυνση από τον Θεό, που σήμερα είναι απίθανα γενικευμένη και έχει μανδύα φυσικής ”προόδου”, κάτι που την κάνει εξαιρετικά επικίνδυνη. Δυστυχώς, πλανώνται και οι εκλεκτοί…

  • Anonymous

    ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ. ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ. ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
    ΤΟ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ ΠΑΝΤΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ, ΕΝΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΔΙΑΦΩΝΕΙ, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΕΓΩΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ Ή ΟΧΙ.

  • Anonymous

    Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ:

    Τα περί αντιχρίστου (που για κάποιους έχει ήδη γεννηθεί), τέλος του κόσμου που είναι κοντά, υποψήφιων ψευτομεσσίων, χαράγματος και μεγάλων διωγμών που έρχονται, είναι ένα φανταστικό σενάριο που το έχουμε δει και σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Η Αποκάλυψη του Ιωάννη δεν αναφέρεται στο τέλος του κόσμου, αλλά ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΚΟΣΜΟΥ, στην εποχή που γράφτηκε το κείμενο, δηλαδή στα χρόνια του Νέρωνα και στον διωγμό που εξαπέλυσε. Η γνώμη των μεγαλύτερων Βιβλικών ερευνητών σήμερα είναι πως ο αντίχριστος ήταν ο ΚΑΙΣΑΡΑΣ ΝΕΡΩΝΑΣ (666= ΚΑΙΣΑΡ ΝΕΡΩΝ), το θηρίο της Αποκάλυψης Η ΡΩΜΗ, που βασίλευε σε στεριά και θάλασσα, και ο ΨΕΥΤΟΠΡΟΦΗΤΗΣ ήταν όλες οι ψεύτικες θρησκείες, μαγείες και φιλοσοφίες του τότε κόσμου, που έρχονταν σε αντίθεση με το σωτήριο μήνυμα του Χριστιανισμού. Όταν ο συγγραφέας γράφει: Ο ΕΧΩΝ ΝΟΥΝ ΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ, είναι κατανοητό πως οι παραλήπτες της επιστολής (Αποκάλυψης) γνώριζαν για ποιον αντίχριστο συγκεκριμένα αναφέρεται. Αυτόν της εποχής τους και όχι κάποιον άγνωστο.Το κείμενο είχε αποδέκτες στη Μ. Ασία που γνώριζαν τι γράφει. Δεν έγραφε για ανεδαφικές καταστάσεις και μεταφυσικές απόψεις. Πήγαινε στα χέρια πιστών. Και το μήνυμα ήταν σε κώδικα για να μην πέσει στα χέρια της τότε ρωμαϊκής αστυνομίας και διωχθούν περισσότερο οι χριστιανοί. Βρίσκονταν άλλωστε υπό τον διωγμό του Δομητιανού. Εκτός αν πιστεύουμε ότι ο Θεός ήθελε να σπάμε το κεφάλι μας, κάθε γενιά ξεχωριστά, για να βρούμε επιτέλους ποιο όνομα κρύβεται κάτω από το 666. Είδατε πουθενά να δουλεύει με τέτοιο απόκρυφο τρόπο η Καινή Διαθήκη; Κάθε άλλη δηλαδή -απ’ αυτήν που περιγράφω- μη συγχρονιστική ερμηνεία της Αποκάλυψης που ψάχνει κάθε φορά για τον τελικό αντίχριστο σε κάθε εποχή και τρομάζει ορισμένους εύπιστους χριστιανούς δεν κάνει θεάρεστο έργο.

    Ο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ

  • Anonymous

    ΚΑΤΑ ΛΕΞΗ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ Ή ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ;

    Να μου επιτρέψετε ακόμη να σας πω ότι η Αποκάλυψη έχει τις ιδιαιτερότητές της, που δεν καταλαβαίνουν όσοι δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά μ’ αυτήν. Αντιγράφω από τον καθηγητή Πατρώνο, από άρθρο του στην ιστοσελίδα της Αποστολικής Διακονίας, με τίτλο “Η ιδιαιτερότητα του βιβλίου της Αποκάλυψης”:
    “Όταν, για παράδειγμα, ο Ιωάννης ομιλεί για την «πόρνην την μεγάλην την καθημένην επί υδάτων πολλών, μεθ’ ης επόρνευσαν οι βασιλείς της γης» (Αποκ. 17,1-2), ασφαλώς και δεν εννοεί κάποια πόρνη γυναίκα που θα έρθει στο μέλλον για να γεννήσει τον αντίχριστο, όπως υποστηρίζουν σήμερα πολλοί, αλλά ομιλεί για τη σύγχρονη του Ρώμη, την ανδροκτόνο και ανθρωποκτόνο εκείνη ειδωλολατρική πρόκληση, «ήτις διέφθειρε την γην εν τη πορεία αυτής» (12,2). Όπως η παλιά Βαβυλώνα, «η μήτηρ των πορνών και των βδελυγμάτων της γης» (17,5), προκαλούσε με τα πλούτη και τα θέλγητρα της και καλούσε σε αποστασία τον παλιό Ισραήλ κατά την αρχαιότητα, έτσι και τώρα η Ρώμη επιζητεί να εκπορνεύσει και να εκμαυλίσει τον νέο Ισραήλ {ήτοι την Εκκλησίαν}”.

    Κατ’ αντιστοιχίαν, “Και πάλι, όταν ομιλεί για «τον αριθμόν του θηρίου» που είναι χξστ’, δηλ. 666, ασφαλώς και δεν εννοεί κάποιον αποκαλυπτικό αριθμό του αντίχριστου ΠΟΥ ΜΕΛΛΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, όπως επίσης διατείνονται πολλοί αφελώς σήμερα, αλλά κάτω από τη ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ αυτή διατύπωση υποκρύπτεται πιθανώς ο αυτοκράτορας, αφού ο αριθμός αυτός «ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΑΡ ΕΣΤΙΝ» (Αποκ. 13,18), κατά την χαρακτηριστική διασάφηση του ιερού συγγραφέα. Στην εξουσία του τελευταίου αποδίδεται η ειδωλοποίηση της δύναμης και ΚΑΤ’ ΕΠΕΚΤΑΣΗ κάθε αντίχριστη πολεμική επιθετικότητα κατά των χριστιανών και της Εκκλησίας του Χριστού”.

    Ο ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ

  • Anonymous

    ΛΟΙΠΟΝ ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΑ ΕΣΕΙΣ ΟΛΑ ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΥΘΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΟΥ ΣΟΦΟΛΟΓΙΩΤΑΤΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΜΠΟΣ ΤΗΣ ”ΣΟΦΙΑΣ” ΤΟΥ. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΑΧΡΗΜΑΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ… ΑΠΟΡΩ, ΟΤΑΝ ΘΑ ΣΑΣ ΠΟΥΝ ΝΑ ΑΠΛΩΣΕΤΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΟΥΛΑΤΕ ΤΙΠΟΤΕ, ΤΟΤΕ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙΤΕ; ΟΤΙ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΔΕΝ ΕΝΝΟΟΥΣΕ ΑΥΤΟ; ΚΟΙΜΗΘΕΙΤΕ ΧΑΠΑΤΑ!! ΕΥΧΟΜΑΙ ΜΟΝΟ Η ”ΣΟΦΙΑ” ΣΑΣ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΛΙΓΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ, ΠΡΩΤΟΥ ΝΑ ΣΑΛΠΑΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ…

  • Anonymous

    ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΛΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΥΠΟΧΕΙΡΙΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΥΠΟΚΡΥΠΤΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΠΙΣΩ ΑΠ’ ΌΛΑ ΑΥΤΑ, ΑΛΛΆ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΣΤΕΡΟΥΜΑΣΤΕ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΣ.

  • Anonymous

    ΔΕΝ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ, Ε; ΜΗΠΩΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Ο… ΧΡΙΣΤΟΣ;;; ΚΑΙ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ ΤΟ ΙΓ’ 16-18 ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ;;; ΠΑΛΙ …ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΤΑ ΛΕΕΙ; ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ!!

  • Anonymous

    ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΕΣΩ ΠΟΛΥ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΓΙΑ ΤΟ 13ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ:

    “Την περίοδο στην οποία αναφερόμαστε, ο αυτοκράτορας της Ρώμης, δεν θεωρούνταν απλά αντιπρόσωπος ενός θεού στη γη, αλλά ΘΕΟΣ. Όλοι οι υπήκοοι της αυτοκρατορίας ήταν υποχρεωμένοι να λατρεύουν τον αυτοκράτορα ως θεό, να θυσιάζουν στο όνομα του αλλά και να θυμιατίζουν γι’ αυτόν, πιστοποιώντας με τις συγκεκριμένες ενέργειες την υποταγή τους στο πρόσωπό του. Τυχόν άρνηση λατρείας του αυτοκράτορα συνιστούσε σοβαρότατο παράπτωμα που μπορούσε να οδηγήσει σε θανατική ποινή και τιμωρία. Ο φόβος για μια ενδεχόμενη τάση συμβιβασμού με τη λατρεία του αυτοκράτορα εκ μέρους κάποιων μελών της Εκκλησίας φαίνεται πως αποτέλεσε την κυριότερη αιτία συγγραφής του βιβλίου της Αποκάλυψης…..
    Ο συγγραφέας χρησιμοποιώντας άριστα τη συμβολική γλώσσα, αναφέρεται ΣΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ, που είχε εντολή από τον εκάστοτε αυτοκράτορα να επιλαμβάνεται τα σχετικά με τη ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ. Το ιερατείο δρούσε εκ μέρους του αυτοκράτορα και η όλη εξουσία του πήγαζε από τον αυτοκράτορα. Αυτό ταιριάζει απόλυτα με το έργο του θηρίου που βγαίνει από τη στεριά και του οποίου η αποστολή είναι να προπαγανδίζει υπέρ του πρώτου θηρίου και να πείθει τους ανθρώπους να προσκυνούν το άγαλμά του. Αυτή ακριβώς ήταν και η αποστολή του ιερατείου τής αυτοκρατορικής λατρείας. Όσον αφορά την εικόνα του χαράγματος που παραδίδει ο συγγραφέας στη συνέχεια, μπορεί να θεωρηθεί ως αναφορά, πάλι με συμβολικό τρόπο, ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ από τον οποίο κινδύνευαν οι Χριστιανοί ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΜΜΟΝΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ. Πρόκειται ασφαλώς για συμβολική εικόνα που μας παραπέμπει στην εποχή εκείνη, και συγκεκριμένα στη συνήθεια της ΣΦΡΑΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ της εποχής και των διαφόρων πιστοποιητικών συναλλαγής με το όνομα του αυτοκράτορα, καθώς και στα ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ που εξέδιδε το αυτοκρατορικό ιερατείο με τα οποία διαβεβαιωνόταν πως κάποιος θυσίασε στον αυτοκράτορα. Θεωρήσαμε το θηρίο της στεριάς ως το ιερατείο της αυτοκρατορικής λατρείας. Το θηρίο αυτό προπαγάνδιζε υπέρ του πρώτου θηρίου. Αντλούσε την εξουσία του από εκείνο. Το ίδιο συνέβαινε και με το ιερατείο αφού είχε ως αποστολή του την προπαγάνδα υπέρ της αυτοκρατορικής λατρείας και αντλούσε την εξουσία του από τον αυτοκράτορα, όπως ακριβώς στο θηρίο της στεριάς την αντλούσε από το πρώτο θηρίο. Άρα, λοιπόν, η αναφορά στο πρώτο θηρίο, το οποίο έδινε εξουσία στο δεύτερο θηρίο, μπορεί να θεωρηθεί ως αναφορά, με συμβολικό τρόπο, ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ.
    Η άποψη αυτή ενισχύεται από την παρατήρηση του ίδιου του συγγραφέα πως το πρώτο θηρίο, έφερε στα κεφάλια του «ονόματα βλασφημίας». Γνωρίζουμε πως οι ρωμαίοι αυτοκράτορες έφεραν τον τίτλο «ΚΥΡΙΟΣ» και «ΣΩΤΗΡ», γεγονός που εξόργιζε τους πρώτους χριστιανούς που θεωρούσαν τους τίτλους αυτούς βλάσφημους, αφού εκείνοι τους απέδιδαν μονάχα στο Θεό. Ο συγγραφέας με την συμβολική αναφορά του στο θηρίο που βγαίνει από τη θάλασσα αναφέρεται στη νοσηρή νοοτροπία των ρωμαίων αυτοκρατόρων που με την εμμονή στη λατρεία του προσώπου τους καταργούσαν την ελευθερία των υπηκόων της αυτοκρατορίας και δέσμευαν τη συνείδηση τους, και όχι σε ένα τερατόμορφο πρόσωπο που θα έλθει μελλοντικά για να εργαστεί εναντίον των χριστιανών και του κόσμου, όπως προβάλλουν πολλές κινηματογραφικές ταινίες. Η αντίληψη αυτή που υιοθετείται αβασάνιστα από πολλούς σήμερα, δεν απηχεί τη σωστή ερμηνεία του βιβλίου της Αποκάλυψης και απέχει πολύ από το μήνυμα που ήθελε να στείλει ο συγγραφέας της”.

    Από το άρθρο «ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ», τoυ Χρίστου Χριστοφόρου, Θεολόγου Γραφείου Εκκλησιαστικής Διακονίας Μητροπόλεως Κύκκου και Τηλλυρίας, στο: http://www.imkt.cy.net/04/T04-024.pdf

    ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ. ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΣ, ΘΗΡΙΑ, ΤΕΡΑΤΑ Κ.ΛΠ. ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΙΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΝΙΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΜΗΝΥΜΑ ΧΑΡΑΣ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ.