Πως μας αφαίρεσαν το εργαλείο σκέψης…Τα Αρχαία Ελληνικά

Δημοσίευση: 18 Νοεμβρίου 2012, 6:00 μμ

Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.


Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.
Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό.

Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.

Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.

Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.


Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.

Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.

Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.

Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.

Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.

Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην αρχή, με απλά νοήματα.

Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.

ΠΗΓΗ

Τελευταία άρθρα

Το ελληνικό ΥΠΕΞ επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον για την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου Turk Stream-Ποιος αγωγός ;

4:57 μμ


"Τα μαζεύει" ο Αμερικανός ΥΠΑΜ: «Δεν θα βγούμε εκτός ελέγχου με την Συρία ερχόμενοι σε πόλεμο με τη Ρωσία»

4:57 μμ


"Gazprom": H Ελλάδα αύξησε τις εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία κατά 20,6% " - Στα σκαριά είναι ξανά ο αγωγός South Stream

4:57 μμ


62
Χιλιάδες Κινέζοι Ουιγούροι στην Συρία ελέω Ερντογάν εγείρουν το Πεκίνο που ετοιμάζεται για δράση – Δυναμιτίζονται οι σχέσεις Κίνας-Τουρκίας (βίντεο)

4:57 μμ


Ο Κυβερνήτης της Κριμαίας ζήτησε η Ρωσία να έχει Ορθόδοξη μοναρχία: "Έχουμε το δικό μας παραδοσιακό ρωσικό σύστημα διακυβέρνησης αυτό των ορθόδοξων πνευματικών αξιών"

4:57 μμ


Η Μάχη των Οχυρών ήταν η πρώτη μάχη της Γερμανικής εισβολής στην Ελλάδα-«Τα οχυρά δεν παραδίνονται αλλά καταλαμβάνονται»

4:57 μμ


1
Ιρανικός τύπος : Η Τουρκία θα εποικίσει και θα προσαρτήσει την βόρεια Συρία όπως έχει κάνει με την «Βόρεια Κύπρο»

4:57 μμ


180
Nέες πολεμικές δηλώσεις Ερντογάν για Κύπρο, Αιγαίο και Συρία: «Η κατάκτηση είναι επικείμενη με την βοήθεια του Αλλάχ»

4:57 μμ


1
N.Τραμπ: «Ο Κιμ Γιονγκ-Ουν είναι παμπόνηρος»

4:57 μμ


2
Χριστοδουλάκης: «Η κυβέρνηση μπορούσε να είχε αποφύγει την πώληση μονάδων της ΔΕΗ»

4:57 μμ


Δημοφιλή άρθρα

323
Τα άκρως απόρρητα αρχεία του Μακαριστού Πατριάρχη της Σερβίας, Παύλου: Τι αναφέρει για την τελική αναμέτρηση και την κατανομή των εδαφών - Ο Βαλκανικός πόλεμος και ο ερχομός του "Μόσκοβου"

Πολλοί κληρικοί και μοναχοί είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για την ζωή του μακαριστού  Σέρβου Πατριάρχη Παύλου. Ωστόσο, λίγοι άνθρωποι


303
Yποβρύχιες μάχες Ρωσίας-Τουρκίας στη Μαύρη Θάλασσα: Θρίλερ με το ρωσικό πλοίο ηλεκτρονικού πολέμου που βύθισαν οι Τούρκοι... Δεν είναι αιτία της σύγκρουσης η ομίχλη λένε οι Ρώσοι - Τι μετέφερε και τι είχε καταγράψει

«Δουλειά» έπιασαν με διπλοβάρδιες οι Τούρκοι της ΜΙΤ στο ρωσικό πλοίο ηλεκτρονικού πολέμου που φέρεται να έπεσε «θύμα» "απροσεξίας" του


391
Σφοδρές συγκρούσεις σε Σερβία και Σκόπια: Μαίνεται ανελέητος πόλεμος MI6, CIA, BND, Aλβανών, Κροατών, Σέρβων και Ρώσων!

Πάντα πίσω από τέτοιες ανώμαλες και επικίνδυνες καταστάσεις, όπως οι  αλυτρωτικού χαρακτήρα κινήσεις των Αλβανών στα Βαλκάνια με την προσπάθεια


Πιο σχολιασμένα άρθρα

391
EKTAKTO: Παραστρατιωτικές δυνάμεις του περιβόητου Σέρβου «Αρκάν» μπήκαν στα Σκόπια – Απίστευτη εξέλιξη, ο φόβος και ο τρόμος των Αλβανών UCKάδων δήλωσε παρών – Περιμένουμε ενισχύσεις από Ρωσία και Ελλάδα λένε οι Σέρβοι!

Του Βασίλη Καπούλα Πάμε για πολύ σοβαρές άκρως πολεμικές εξελίξεις τις επόμενες 48 ώρες καθώς αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν  την μετακίνηση

30 Απριλίου 2017 12:05 πμ


391
Ηχούν οι σειρήνες πολέμου στη Κίνα – Εγκαταστάθηκε το THAAD και απέπλευσε το USS Michigan – Σε θέσεις μάχης η αμερικανική αρμάδα – Προειδοποιεί πρέσβης των ΗΠΑ: «Μια πυραυλική επίθεση στην Β.Κορέα θα εξαφάνιζε τα πάντα από προσώπου γης» – Δείτε βίντεο

Του Βασίλη Καπούλα Ηχούν οι σειρήνες αεροπορικής επιδρομής στην κινεζική πόλη Shenyang η οποία συνορεύει με την Βόρεια Κορέα δείχνοντας

30 Απριλίου 2017 4:19 μμ


391
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: Βγήκαν σερβικά άρματα μάχης, τεθωρακισμένα και ειδικές δυνάμεις με κατεύθυνση Κοσσυφοπέδιο και Σκόπια- Έρχεται μεγάλο μακελειό – Σερβία: «Oι Αλβανοί πιστεύουν πως κάποιος φιλεύσπλαχνος άγγελος θα τους προστατεύσει»

Του Βασίλη Καπούλα Η Σερβία μεταφέρει άρματα μάχης, τεθωρακισμένα και ειδικές δυνάμεις στα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο και τα Σκόπια

29 Απριλίου 2017 9:44 μμ