ΔΕΥΤΕΡΑ 06 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015

Υγεία

Το σωστό ωράριο για μια υγιεινή ζωή

Το ημερήσιο πρόγραμμά μας μπορεί να θωρακίσει την υγεία μας, φτάνει να είναι συγχρονισμένο με το βιολογικό ρολόϊ του οργανισμού...

Δημοσίευση

Το ημερήσιο πρόγραμμά μας μπορεί να θωρακίσει την υγεία μας, φτάνει να είναι συγχρονισμένο με το βιολογικό ρολόϊ του οργανισμού. Νέες μελέτες αμερικανών ερευνητών υποδεικνύουν τι ακριβώς πρέπει να… κάνουμε και πότε στο διάστημα της 24ωρης δραστηριότητάς μας, αν πράγματι αποζητούμε το ιδανικό τρίπτυχο υγεία – ευεξία – ευτυχία.

Το μυστικό είναι να κουρδίσουμε κατάλληλα το εσωτερικό βιολογικό ρολόι του σώματος. Αν το καταφέρουμε αυτό, τα υπόλοιπα είναι απλώς ζήτημα χρόνου. Ως προς τον συγχρονισμό, λοιπόν, οι επιστήμονες συνιστούν τα εξής:

8.00

Πάρτε πρωινό. Έπειτα από εννέα ώρες νηστείας, ο οργανισμός είναι έτοιμος για το πρώτο γεύμα της ημέρας. Αν δεν φάτε τώρα θα αρχίσει να «καίει» μυϊκό ιστό αντί για λίπος. Το πρωί έχουν εξαντληθεί τα αποθέματα γλυκόζης που εξασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου και για τον λόγο αυτόν ένα πλούσιο πρωινό βοηθά τον οργανισμό να ανακτήσει τις δυνάμεις του.

9.30

Βγείτε έξω από το σπίτι. Πολλοί φεύγουν αξημέρωτα και δουλεύουν σε τεχνητό φως. Είναι ωστόσο απαραίτητη η έκθεση στις ηλιακές ακτίνες γιατί το φως είναι ένα φυσικό αντικαταθλιπτικό και εντείνει την παραγωγή βιταμίνης D η οποία βοηθά στην καταπολέμηση του καρκίνου και των καρδιοπαθειών. Μια βόλτα αυτή την ώρα είναι ιδανική, αλλά αρκεί και απλή έκθεση στο παράθυρο.

13.00

Φάτε μεσημεριανό. Είναι η ώρα που δουλεύει καλύτερα το πεπτικό σύστημα. Η διατροφολόγος Ούρσουλα Αρενς συνιστά ένα ελαφρό γεύμα με σωστή αναλογία πρωτεϊνών και υδρογονανθράκων που θα σας κρατήσουν ως το δείπνο. Ενα σάντουιτς με ψωμί ολικής αλέσεως, τόνο και λαχανικά είναι το καλύτερο. Τα τσιμπολογήματα στα μεσοδιαστήματα βλάπτουν.

18.30

Ασκηθείτε. Η ανώτατη θερμοκρασία του σώματος ανεβάζει στο μάξιμουμ τη μυϊκή απόδοση και ενισχύει την ευελιξία, κατά τον δρα Τζεφ Ντέιβις, αθλητίατρο στην κλινική Μπέι του Κάρντιφ. Οι ενήλικες χρειάζονται 30 λεπτά ήπιας άσκησης πέντε ημέρες την βδομάδα ή 20 λεπτά εντατικής άσκησης για να ενισχυθεί και η καρδιακή λειτουργία.

20.30

Ωρα για δείπνο. Ως τώρα πιστεύαμε ότι δεν έχει σημασία η ώρα του βραδινού, αλλά τι τρώμε, εκτίμηση που αποδεικνύεται λανθασμένη. Οταν τρώμε σε ακανόνιστα χρονικά διαστήματα παίρνουμε βάρος, επειδή το βιολογικό ρολόι απαιτεί πρόσληψη τροφής σε συγκεκριμένες ώρες. Αν δεν λάβει τροφή την ώρα που πρέπει, αποσυντονίζεται και διαταράσσεται ο φυσικός μεταβολισμός του σώματος. Οι γιατροί συνιστούν να τελειώνουμε το βραδινό δύο με τρεις ώρες προτού πέσουμε στο κρεβάτι.

22.30

Ξαπλώστε για ύπνο. Είναι η καλύτερη ώρα για να αποκτήσει κανείς μια υγιεινή συνήθεια, να χαλαρώνει σε ήρεμο περιβάλλον μία ώρα προτού ξαπλώσει. Ο άνθρωπος χρειάζεται 7-8 ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

planitikos.gr

Άρθρα κατηγορίας

21951-300x188 2
Αυτό είναι το καλύτερο γιατροσόφι για το έγκαυμα!

Ατυχήματα στο σπίτι συμβαίνουν συχνά και το έγκαυμα είναι από τα πιο συνηθισμένα. Μια αδέξια κίνηση και το χέρι μπορεί...5 Ιουλίου 2015, 10:16 μμ

a511a5309344433032a2b3fe02391369_L
ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΤΕ ΚΑΤΑ 43% ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΒΛΗΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ…

Ο καρκίνος είναι η πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο 7 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους και...3 Ιουλίου 2015, 2:29 μμ

 

happiness-625x416
Δώσε τέλος στις αρνητικές σκέψεις

Ειδικά τον τελευταίο καιρό αρνητικές σκέψεις σε κατακλύζουν, και με το δίκιο σου. Είσαι μέρος μιας «μουδιασμένης» πόλης που θυμίζει...3 Ιουλίου 2015, 11:15 πμ

 

38952efbe7b6010951f2d0bf9befa3c8.w600.h340.z1
Γιατί δεν πρέπει να βάζετε το γάλα στην πόρτα του ψυγείου το καλοκαίρι

Ακόμα και μέσα στο ψυγείο, πολλές τροφές εξακολουθούν να είναι ευαίσθητες και να κινδυνεύουν να χαλάσουν, αν δεν τηρείτε κάποιες...3 Ιουλίου 2015, 12:40 πμ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ