Σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίας στην Τουρκία

Δημοσίευση: 15 Ιουνίου 2010, 10:01 μμ

Σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίας στην Τουρκίαομιλίες του Νίκου Χειλαδάκη, Δημοσιογράφου – Συγγραφέα – Τουρκολόγου

Με πολύ μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκαν από την Ιερά Μητρόπολη Μυτιλήνης και την Ιερά Μητρόπολη Μηθύμνης στα πλαίσια του εορτασμού της εβδομάδος(30 Μαΐου – 6 Ιουνίου 2010) των Αγίων της Λέσβου, την Τρίτη 1 Ιουνίου στο Δημοτικό Θέατρο Καλλονής και την Τετάρτη 2 Ιουνίου στο Χριστιανικό Κέντρο της Ι. Μ. Μυτιλήνης, εκδηλώσεις με θέμα: «Η μαρτυρία των Νεομαρτύρων και οι σύγχρονες μαρτυρίες Ορθοδοξίας στην Τουρκία» και με ομιλητή τον Δημοσιογράφο – Συγγραφέα – Τουρκολόγο κ. Νικόλαο Χειλαδάκη. Η ομιλίες του πλαισιώθηκαν και με την προβολή σχετικού Ντοκιμαντέρ.

Ο ομιλητής εντυπωσίασε και κυριολεκτικά ενθουσίασε τους ακροατές του κάνοντας αναφορά στο «KİMLİK MESELESİ», το πρόβλημα ταυτότητας που φαίνεται να αντιμετωπίζει η σημερινή Τουρκία, παραθέτοντας πλήθος στοιχείων που τεκμηρίωναν την άποψή του καθώς και πλήθος παραδειγμάτων που αποτελούν ξεκάθαρα σημάδια ορθοδοξίας στην χώρα αυτή.

Ο κ. Χειλαδάκης, τόνισε χαρακτηριστικά, πως «η σημερινή Τουρκία, αναπροσδιορίζεται επίσημα σαν μια ισλαμική, σουνιτικού δόγματος τουρκική χώρα. Και όμως, η ταυτότητα αυτής της χώρας και ως προς το θρήσκευμα, αλλά και ως προς τον εθνικό προσδιορισμό, φαίνεται πως είναι μια πολύ μπερδεμένη υπόθεση. Άλλωστε αυτό γίνεται αντιληπτό σε κάθε έμπειρο παρατηρητή, όταν επισκέπτεται και γυρίζει στις πόλεις και τα χωριά της Μικράς Ασίας και της ανατολική Θράκης. Ένα αδιόρατο ελληνοχριστιανικό υπόβαθρο, ακόμα και σήμερα, μετά από πολλές δεκαετίες από την ανταλλαγή των πληθυσμών, εμφανίζεται με απροσδόκητο τρόπο σε πολλές περιοχές και σε πολλές περιπτώσεις είναι φανερό και εκδηλώνετε με διάφορους τρόπους. Αλλά και σε σφαιρικό επίπεδο, τα τελευταία χρόνια μια έκδηλη κρίση ταυτότητας έχει αρχίσει να εκδηλώνεται με πολλούς τρόπους, ανατρέποντας πολλά σταθερά δεδομένα από την ίδρυση της σύγχρονης τουρκικής δημοκρατίας, με άγνωστες προ το παρών συνέπειες σε όλη την ευρύτερη περιοχή»…
Τεκμηριώνοντας τις θέσεις του αυτές ο κ. Χειλαδάκης ανάφερε μάλιστα μεταξύ των άλλων και τα εξής περιστατικά: «Στις 8 και 9 Δεκεμβρίου του 2005, είπε, ο γνωστός Τούρκος αρθογράφος της τουρκικής εφημερίδας Μιλιέτ, Χασάν Πουλούρ, έγραψε δυο άρθρα με τον πολύ χαρακτηριστικό τίτλο : «Türk kimdir ?» δηλαδή «Ποιος είναι Τούρκος;»… και ακόμη, … «πριν λίγο καιρό ο γνωστός Τούρκος καθηγητής της ιστορίας, Γιουσούφ Χαλάτσογλου και πρόεδρος του «Ιδρύματος Τουρκικής Ιστορίας», γνωστός για τις κεμαλικές του απόψεις γεγονός που του έδινε μεγάλη εγκυρότητα, δήλωσε δημόσια σε μια ομιλία του πως το 1924 στην Μικρά Ασία, 130.000 χριστιανοί, κυρίως Αρμένιοι, για να παραμείνουν στις πατρίδες τους αναγκάστηκα να δηλώσουν πως είναι μουσουλμάνοι και μάλιστα Αλεβήτες, μια θρησκευτική ταυτότητα που τους έδινε τις δυνατότητες να διαφοροποιηθούν από το επίσημο σουνιτικό θρησκευτικό δόγμα. Η δήλωση αυτή και μάλιστα από ένα κεμαλιστή ιστορικό που είχε διακριθεί για τους αγώνες του εναντία στην αναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας, προκάλεσε πραγματικό σεισμό και έντονες αντιδράσεις από πολλούς καθεστωτικούς παράγοντες»…

Παρουσιάζοντας επίσης, ταυτόχρονα με την προβολή αποσπασμάτων από βίντεο, ο ομιλητής τα σημάδια ορθοδοξίας που συναντά ο επισκέπτης της σημερινής Τουρκίας, ανέφερε το εκπληκτικό γεγονός των Τούρκων προσκυνητών στην εορτή του Αγίου Γεωργίου, στην νήσο Πρίγκηπο. Το εκπληκτικό είναι πως οι Τούρκοι προσκυνητές ανάβουν κεριά, φιλούν την εικόνα(αδιανόητες ενέργειες για τους πιστούς μουσουλμάνους), πολλοί ανεβαίνουν την ανηφόρα προς τον ναό ξυπόλητοι, ενώ άλλοι τραβούν κάποια κλώστη σε όλη την διαδρομή. Όταν μάλιστα, φτάνουν έξω από την εκκλησία, οι περισσότεροι Τούρκοι δέχονται την ευλογία και τον σταύρωμα στο μέτωπο από τον Έλληνα ιερέα!!!.

Επίσης, ο ομιλητής ανέφερε ότι στις 7/1/03 η εφημερίδα Σταρ της Τουρκίας, παρουσίασε το παρακάτω θαυμαστό περιστατικό που συνέβη κατά τη διάρκεια της τελετής του αγιασμού των υδάτων στον Κεράτιο κόλπο στην περιοχή του Χαλίτς, όταν μια νεαρή Τουρκάλα, η Σουνά Γιαβούζ κάτοικος του Γιεσίλκιοϊ, ένοιωσε και αυτή την ανάγκη να πηδήξει στα νερά όταν οι παπάδες έριξαν τον Σταυρό για να τον πιάσει και να πάρει την ευλογία του Σταυρού όπως η ίδια δήλωσε.

Και στις 23/5/2003 πάλι η ίδια εφημερίδα, έγραφε: «Τον τελευταίο καιρό έχει παρατηρηθεί και ένα εκπληκτικό φαινόμενο. Τουρκάλες με τις χαρακτηριστικές μαντίλες πηγαίνουν σε ελληνικές εκκλησίες της Κωνσταντινούπολης, ανάβουν κεριά, κάνουν τάματα στην Πανάγια και να φιλάνε το χέρι του παπά, μαζί με τα παιδιά τους, ζητώντας του κάποια βοήθεια στα προβλήματα τους».

Είναι δε εκπληκτικό το γεγονός ότι όπως αναφέρουν οι προτεσταντικές ιεραποστολές που δραστηριοποιούνται στην σημερινή Τουρκία, στη χώρα αυτή, έχουν πουληθεί 8.000.000 Ευαγγέλια.
Ο κ. Χειλαδάκης σημείωσε επίσης και το εξής γεγονός που συνέβη στις 24 Ιουλίου του 2009, όταν η τουρκική εφημερίδα Χουριέτ αποκάλυψε ένα μεγάλο πραγματικά και θαυμαστό γεγονός που συνέβη στην Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης και το οποίο εξέπληξε τους Τούρκους ειδικούς που εργάζονταν στην συντήρηση κάποιων ψηφιδωτών στον τρούλο του ναού. Ξαφνικά και υπό το φως του ήλιου που είχε διαχυθεί από τα παράθυρα του τρούλου, εμφανίστηκε το πρόσωπο ενός αγγέλου που είχε φιλοτεχνηθεί στο μέρος αυτό και είχε μείνει στο σκοτάδι, όπως ανέφερε η εφημερίδα, 160 χρόνια… Ο πρόεδρος του «Σααντέτ», μάλιστα, ενός μικρού ισλαμικού κόμματος που όμως ήταν η μήτρα του ισλαμικού κόμματος του Ερντογάν, ο Νουμάν Κουρτουλμούς, σε μια ομιλία του που έκανε στην Κωνσταντινούπολη σε ένα κλειστό στάδιο προς τους οπαδούς του κόμματος του, αναφερόμενος στην αποκάλυψη του αγγέλου της Αγίας Σοφίας, δήλωσε πως η αποκάλυψη αυτή ήταν ένα προμήνυμα σε συνδυασμό με τις εξελίξεις της περιόδου εκείνης στο κουρδικό ζήτημα, του τελικού διαμελισμού και της οριστικής κατάρρευσης της σύγχρονης Τουρκίας…

Αυτά και άλλα πολλά ενδιαφέροντα ακούστηκαν από τον κ. Νικόλαο Χειλαδάκη κατά τις δύο προαναφερόμενες εκδηλώσεις, που δείχνουν πραγματικά πως ενώ εμείς αγνοούμε ή αδιαφορούμε για τον θησαυρό της ορθόδοξης πίστης που μας έχει δωρίσει ο Θεός, εντούτοις Εκείνος ενεργεί θαυμαστά ώστε αυτός ο θησαυρός ποικιλοτρόπως να διαδίδεται και να δοξάζεται έτσι το Άγιο Όνομά Του στα πέρατα της Οικουμένης.
Κατά τη διάρκεια των δύο εκδηλώσεων τις οποίες παρακολούθησε πλήθος κόσμου, ακούστηκαν βυζαντινοί ύμνοι και Τραγούδια της Πόλης, στην εκδήλωση της Καλλονής από τη Χορωδία ιεροψαλτών υπό τη διεύθυνση του χοράρχου π. Παναγιώτου Ιωακείμ και στην εκδήλωση της Μυτιλήνης από τη Χορωδία ιεροψαλτών του κ. Δημητρίου Κοκκινέλλη.